
"Nedokážeme dostať tieto vlaky do kladných čísiel," pripustil generálny riaditeľ ZSSK Pavol Gábor.
ZSSK podľa nej nedokáže naplniť očakávania akcionára pre rok 2016 a vymazať stratu, ktorú tieto vlaky produkujú. "Ekonomická kondícia IC vlakov sa tri roky systematicky zlepšovala, stratu sme každoročne radikálne znižovali. Po príchode konkurencie počet cestujúcich klesol. Nedokážeme tak dostať tieto vlaky do kladných čísiel," pripustil generálny riaditeľ ZSSK Pavol Gábor. Konkurenciu na tejto trase tvorí súkromný dopravca RegioJet.
Štátny dopravca ručí IC vlaky by TABLET.TV
Hoci podľa ZSSK tržby IC vlakov pokrývajú náklady prevádzky a priebežný výsledok na úrovni EBITDA, teda bez nákladových úrokov a odpisov, je kladný, celkovo v tomto roku vygenerujú účtovnú stratu na úrovni roka 2014. InterCity vlaky od roku 2012 nie sú dotované ani objednávané štátom.
"Urobili sme všetky možné opatrenia na zlepšenie ekonomiky a súčasne sme priniesli citeľné skvalitnenie služieb cestujúcim. Napriek tomu končíme, pretože sme zodpovední manažéri a nemôžeme sa správať iracionálne a nehospodárne. K životu v konkurenčnom prostredí patria aj takéto nepríjemné rozhodnutia," doplnil Gábor.
Spoločnosť podľa neho použije vozne aj personál z IC vlakov na zlepšenie úrovne a služieb v rýchlikoch na rôznych linkách v rámci Slovenska. Na trase IC vlakov ZSSK v súčasnosti realizuje aj dopravu na objednávku štátu. Ide o diaľkové vlaky každé dve hodiny v oboch smeroch, na častiach trasy každú hodinu, a na kratších úsekoch tiež regionálne vlaky.

RegioJet nedávno avizoval, že začiatkom budúceho roka prestane vypravovať svoje vlaky na trase z Bratislavy do Košíc. Dôvodom tohto rozhodnutia bolo podľa majiteľa firmy Radima Jančuru to, že ministerstvo dopravy nerobí nič s podnákladovými cenami v stratových IC vlakoch štátneho dopravcu a snaží sa nimi cielene vytlačiť konkurujúci RegioJet z trhu. Ohlásený krok ZSSK však mení aj rozhodnutie súkromného dopravcu.

"RegioJet sa pripravuje na prevádzku až 13 vozňových súprav na trase Bratislava - Košice tak, aby bola cestujúcim ponúknutá viac než dvojnásobná kapacita oproti tomu, čo doposiaľ na tejto trati ponúkali všetky komerčné vlaky oboch dopravcov dokopy. Sústredíme sa na to, aby bol tento produkt obchodne úspešný a dokázal kvalitnými službami získať pre modernú železnicu čo najviac zákazníkov," dodal Ondrůj.
Železničná spoločnosť Slovensko od 18. januára 2016 zastaví prevádzku InterCity vlakov na linke Bratislava – Žilina – Ko...
Posted by ZSSK on Friday, December 4, 2015