PMÚ v správnom konaní rozhodol, že konanie firmy spočívajúce v zavedení a uplatňovaní poplatku s názvom full VIP Service predstavovalo zneužitie dominantného postavenia.
Autor TASR
Bratislava 12. februára (TASR) - Predstavenstvo spoločnosti Letisko M. R. Štefánika – Airport Bratislava (BTS) berie na vedomie rozhodnutie Protimonopolného úradu (PMÚ) SR a v stanovenej lehote uhradí na účet úradu pokutu vo výške 127.000 eur. V reakcii na rozhodnutie o udelení pokuty za zneužitie dominantného postavenia to pre TASR uviedla hovorkyňa bratislavského letiska Veronika Ševčíková.
PMÚ v správnom konaní rozhodol, že konanie firmy spočívajúce v zavedení a uplatňovaní poplatku s názvom "full VIP Service" v období od 1. júla 2016 do 31. augusta 2017, ktorý bol povinný uhradiť každý cestujúci využívajúci Terminál všeobecného letectva, predstavovalo zneužitie dominantného postavenia a uložil letiskovej spoločnosti spomínanú pokutu.
Ševčíková pripomenula, že VIP terminál bol na letisku otvorený z dôvodu začiatku predsedníctva Slovenska v Rade EÚ. Stanovený poplatok zahŕňal neobmedzený pobyt v termináli, plnú asistenciu pri vybavovacom procese, občerstvenie, pomoc s batožinou, bezplatné parkovanie pred terminálom či wifi.
"Vedenie letiskovej spoločnosti Letisko M. R. Štefánika rozhodlo o tom, že od 1. septembra 2017 bude služba "full VIP" poskytovaná pre klientov všeobecného letectva a súkromných letov len ako možnosť výberu," doplnila hovorkyňa. Prechod cestujúcich cez Terminál všeobecného letectva je tak už bez poplatku.
Protisúťažné správanie spoločnosti spočívalo podľa PMÚ v nastavení tohto poplatku. "Poplatok za nadštandardné VIP služby nebol prepojený s reálnym využitím nadštandardných VIP služieb cestujúcimi, ale bol naviazaný len na samotný vstup na Terminál všeobecného letectva, pritom vstup na terminál je spoplatnený iným typom poplatku. Týmto dochádzalo k situácii, že poplatok za nadštandardné VIP služby platili aj klienti, ktorí o takéto služby nemali záujem a nevyužívali ich," vysvetlila hovorkyňa PMÚ Adriana Oľšavská.
V rámci správneho konania letisko predložilo žiadosť o urovnanie. "Úrad po vyhodnotení všetkých skutočností súhlasil s procesom urovnania, na základe čoho bola Letisku M. R. Štefánika znížená pôvodne uložená pokuta o 30 %, a to na sumu 127.000 eur," doplnila Oľšavská.
PMÚ v správnom konaní rozhodol, že konanie firmy spočívajúce v zavedení a uplatňovaní poplatku s názvom "full VIP Service" v období od 1. júla 2016 do 31. augusta 2017, ktorý bol povinný uhradiť každý cestujúci využívajúci Terminál všeobecného letectva, predstavovalo zneužitie dominantného postavenia a uložil letiskovej spoločnosti spomínanú pokutu.
Ševčíková pripomenula, že VIP terminál bol na letisku otvorený z dôvodu začiatku predsedníctva Slovenska v Rade EÚ. Stanovený poplatok zahŕňal neobmedzený pobyt v termináli, plnú asistenciu pri vybavovacom procese, občerstvenie, pomoc s batožinou, bezplatné parkovanie pred terminálom či wifi.
"Vedenie letiskovej spoločnosti Letisko M. R. Štefánika rozhodlo o tom, že od 1. septembra 2017 bude služba "full VIP" poskytovaná pre klientov všeobecného letectva a súkromných letov len ako možnosť výberu," doplnila hovorkyňa. Prechod cestujúcich cez Terminál všeobecného letectva je tak už bez poplatku.
Protisúťažné správanie spoločnosti spočívalo podľa PMÚ v nastavení tohto poplatku. "Poplatok za nadštandardné VIP služby nebol prepojený s reálnym využitím nadštandardných VIP služieb cestujúcimi, ale bol naviazaný len na samotný vstup na Terminál všeobecného letectva, pritom vstup na terminál je spoplatnený iným typom poplatku. Týmto dochádzalo k situácii, že poplatok za nadštandardné VIP služby platili aj klienti, ktorí o takéto služby nemali záujem a nevyužívali ich," vysvetlila hovorkyňa PMÚ Adriana Oľšavská.
V rámci správneho konania letisko predložilo žiadosť o urovnanie. "Úrad po vyhodnotení všetkých skutočností súhlasil s procesom urovnania, na základe čoho bola Letisku M. R. Štefánika znížená pôvodne uložená pokuta o 30 %, a to na sumu 127.000 eur," doplnila Oľšavská.