Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 22. december 2024Meniny má Adela
< sekcia Import

P. Pellegrini chce prísť výboru vysvetliť svoje účinkovanie v reklame

Peter Pellegrini v reklamnom videu jazdil na traktore. Foto: Screenshot YouTube

Podnet na Pellegriniho podal šéf mimoparlamentnej OKS Ondrej Dostál.


Bratislava 8. marca (TASR) - Predseda Národnej rady SR Peter Pellegrini (Smer-SD) si neželá, aby jeho spolustraníci zo Smeru-SD zastavili voči nemu konanie na výbore pre nezlučiteľnosť funkcií. Vystupovanie v reklame na súťaž The School Dance chce výboru prísť vysvetliť. Povedal to dnes v diskusnej relácii RTVS O päť minút 12.

"Aby nemal nikto pochybnosti, že by som chcel zneužiť väčšinu vo výbore, požiadal som kolegov poslancov vo výbore, aby nerozhodli o mojej otázke bez toho, aby ma tam pozvali a vypočuli ma. Prídem a ozrejmím skutočnosti," uviedol. Šéf parlamentu nechce, aby mali ľudia dojem, že chce zneužívať väčšinu, ktorú má Smer-SD vo výboroch, na zastavovanie konaní.

"V žiadnom prípade nepožiadam poslancov, aby nepustili konanie. Určite sa nebudem brániť tomu, aby sme o tom otvorene hovorili. Nech si páni poslanci vypočujú kontext a nech sa správne rozhodnú, či ma potrestajú, alebo nie,"
doplnil Pellegrini.

Podnet na Pellegriniho podal šéf mimoparlamentnej OKS Ondrej Dostál. Žiada, aby šéf parlamentu prišiel za reklamu na súťaž The School Dance o ročný plat. Pellegrini sa mohol podľa Dostála dopustiť porušenia ústavného zákona o konflikte záujmu tým, že použil svoju osobu, svoje meno a priezvisko a svoju podobizeň na reklamu na súťaž The School Dance. Pripomenul, že ústavný zákon to verejnému funkcionárovi zakazuje.

Dostál uviedol aj to, že v spote sú umiestnené produkty, napríklad výrobok od spoločnosti Samsung, ktorá je jedným z troch hlavných partnerov súťaže. Šéf OKS poukázal aj na firmy a neziskové organizácie, ktoré sídlia na jednej adrese a sú prepojené.

Pellegrini v reakcii na Dostálovo podanie vyhlásil, že ak je v konflikte záujmov kvôli tomu, že nezištne podporil neziskový projekt pre deti, tak sa k nemu hrdo hlási a zotrvá v ňom. Zdôraznil, že všetci sa na propagácii projektu podieľali nezištne a zadarmo. Tvrdí, že z natočenia propagačnej upútavky, v ktorej sa objavili produkty viacerých značiek, nemá žiadne výhody.