Mnohé vlaky a autobusy sú na niektorých trasách beznádejne vypredané už niekoľko dní dopredu.
Autor TASR
Bratislava 19. decembra (TASR) - Vianočné sviatky sú nielen skúškou asertivity v preplnených nákupných centrách, ale zároveň aj testom trpezlivosti pre všetkých vodičov. Počet vozidiel na cestách pred sviatkami, ako aj po nich opäť narastá. Linky hromadnej dopravy posilňujú svoje spoje a cestujúci musia myslieť na presun domov už teraz, aby sa im ušlo miesto vo vlaku či autobuse.
Mnohé vlaky a autobusy sú na niektorých trasách beznádejne vypredané už niekoľko dní dopredu. Podobný problém s cestovaním si počas Vianoc v roku 2003 zažil aj Frédéric Mazzella. Inšpirovalo ho to k založeniu nového spôsobu cestovania postaveného na ľuďoch a spoločnom zdieľaní - BlaBlaCar.
Vďaka fenoménu ekonomiky zdieľania a spolujazde sa môžete o náklady na cestu autom podeliť s ľuďmi, ktorí majú rovnakú trasu. Podľa spoločnosti BlaBlaCar, ktorá je jedným z globálnych poskytovateľov spolujazdy, narastá vo vianočnom období počet ponúknutých miest na spolujazdu o 30 % v porovnaní s priemerným týždňom. Minulé Vianoce sa v krajinách, kde BlaBlaCar pôsobí, zaplnilo viac ako 1,3 milióna miest v autách. Podobné, ak nie vyššie číslo očakáva spoločnosť aj tento rok.
"Vianoce sú tradičnou skúškou trpezlivosti pre mnohých vodičov a cestovanie preplnenou hromadnou dopravou môže byť na úkor komfortu. Spolujazda je alternatívou pre tých, ktorí uprednostňujú nielen pohodlie, ale aj nižšie náklady na cestu. Bonusom je príjemný rozhovor medzi spolujazdcom a vodičom, čím si môžu vzájomne skrátiť dlhé hodiny cestovania," vysvetľuje výhody spolujazdy Pavel Prouza, manažér BlaBlaCar pre Českú republiku a Slovensko.
Zdieľané cestovanie autom je nielen ekologicky únosnejšie pre životné prostredie, ale aj ekonomicky výhodnejšie. Nespornou výhodou je taktiež možnosť dohodnúť si individuálne miesto odjazdu a príjazdu a nemusieť tak riešiť dopravu na stanicu a z nej.
Medzi Slovákmi je veľký dopyt najmä na trasách spájajúcich Česko a Slovensko, častou destináciou je Praha a Brno. Väčší dopyt v októbri BlaBlaCar zaznamenal aj na trase Bratislava – Viedeň, a to aj napriek dobrému pokrytiu z hľadiska hromadnej dopravy. Vyťažené sú aj kratšie trasy na hlavných ťahoch v rámci Slovenska. Väčšina z nich smeruje z Bratislavy do okolitých miest, ako sú Trnava, Nitra či Žilina. Aj tu sa potvrdzuje, že Slováci sú pohodlnejším národom a využívajú benefity spolujazdy nielen vo forme vyššieho komfortu, ale aj rýchlejšieho presunu.
Okrem destinácie si cestujúci môže vopred vybrať aj to, s kým sa zvezie. Spoločnosť BlaBlaCar napríklad zverejňuje prepracované profily všetkých svojich užívateľov, v rámci ktorých sa zobrazujú aj hodnotenia ostatných členov a ich komentáre. Podľa týchto informácií sa potom môže každý rozhodnúť, či chce s danou osobou cestovať, alebo nie.
Cestujúci aj vodič si taktiež môžu vybrať z niekoľkých preferencií. Okrem iného napríklad aj akú veľkú batožinu je možné zobrať si do auta, či je povolené cestovať so zvieraťom alebo ako veľmi sa chce človek počas jazdy rozprávať.
Okrem Slovenska a Českej republiky pôsobí BlaBlaCar v Belgicku, Chorvátsku, Francúzsku, Luxembursku, Nemecku, Holandsku, Maďarsku, Taliansku, Poľsku, Portugalsku, Rumunsku, Rusku, Srbsku, Španielsku, na Ukrajine, v Turecku a vo Veľkej Británii. Mimo Európy pôsobí tiež v Brazílii, Indii a Mexiku.
Mnohé vlaky a autobusy sú na niektorých trasách beznádejne vypredané už niekoľko dní dopredu. Podobný problém s cestovaním si počas Vianoc v roku 2003 zažil aj Frédéric Mazzella. Inšpirovalo ho to k založeniu nového spôsobu cestovania postaveného na ľuďoch a spoločnom zdieľaní - BlaBlaCar.
Vďaka fenoménu ekonomiky zdieľania a spolujazde sa môžete o náklady na cestu autom podeliť s ľuďmi, ktorí majú rovnakú trasu. Podľa spoločnosti BlaBlaCar, ktorá je jedným z globálnych poskytovateľov spolujazdy, narastá vo vianočnom období počet ponúknutých miest na spolujazdu o 30 % v porovnaní s priemerným týždňom. Minulé Vianoce sa v krajinách, kde BlaBlaCar pôsobí, zaplnilo viac ako 1,3 milióna miest v autách. Podobné, ak nie vyššie číslo očakáva spoločnosť aj tento rok.
"Vianoce sú tradičnou skúškou trpezlivosti pre mnohých vodičov a cestovanie preplnenou hromadnou dopravou môže byť na úkor komfortu. Spolujazda je alternatívou pre tých, ktorí uprednostňujú nielen pohodlie, ale aj nižšie náklady na cestu. Bonusom je príjemný rozhovor medzi spolujazdcom a vodičom, čím si môžu vzájomne skrátiť dlhé hodiny cestovania," vysvetľuje výhody spolujazdy Pavel Prouza, manažér BlaBlaCar pre Českú republiku a Slovensko.
Zdieľané cestovanie autom je nielen ekologicky únosnejšie pre životné prostredie, ale aj ekonomicky výhodnejšie. Nespornou výhodou je taktiež možnosť dohodnúť si individuálne miesto odjazdu a príjazdu a nemusieť tak riešiť dopravu na stanicu a z nej.
Medzi Slovákmi je veľký dopyt najmä na trasách spájajúcich Česko a Slovensko, častou destináciou je Praha a Brno. Väčší dopyt v októbri BlaBlaCar zaznamenal aj na trase Bratislava – Viedeň, a to aj napriek dobrému pokrytiu z hľadiska hromadnej dopravy. Vyťažené sú aj kratšie trasy na hlavných ťahoch v rámci Slovenska. Väčšina z nich smeruje z Bratislavy do okolitých miest, ako sú Trnava, Nitra či Žilina. Aj tu sa potvrdzuje, že Slováci sú pohodlnejším národom a využívajú benefity spolujazdy nielen vo forme vyššieho komfortu, ale aj rýchlejšieho presunu.
Okrem destinácie si cestujúci môže vopred vybrať aj to, s kým sa zvezie. Spoločnosť BlaBlaCar napríklad zverejňuje prepracované profily všetkých svojich užívateľov, v rámci ktorých sa zobrazujú aj hodnotenia ostatných členov a ich komentáre. Podľa týchto informácií sa potom môže každý rozhodnúť, či chce s danou osobou cestovať, alebo nie.
Cestujúci aj vodič si taktiež môžu vybrať z niekoľkých preferencií. Okrem iného napríklad aj akú veľkú batožinu je možné zobrať si do auta, či je povolené cestovať so zvieraťom alebo ako veľmi sa chce človek počas jazdy rozprávať.
Okrem Slovenska a Českej republiky pôsobí BlaBlaCar v Belgicku, Chorvátsku, Francúzsku, Luxembursku, Nemecku, Holandsku, Maďarsku, Taliansku, Poľsku, Portugalsku, Rumunsku, Rusku, Srbsku, Španielsku, na Ukrajine, v Turecku a vo Veľkej Británii. Mimo Európy pôsobí tiež v Brazílii, Indii a Mexiku.