Počíta s tým dohoda, ktorú dnes podpísali riaditelia najväčších slovenských televízií a predsedníčka Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) Marta Danielová.
Autor TASR
Bratislava 26. septembra (TASR) - Označovanie programov, v ktorých sú umiestňované produkty, sa zmení. Televízie budú používať piktogram PP. Počíta s tým dohoda, ktorú dnes podpísali riaditelia najväčších slovenských televízií a predsedníčka Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) Marta Danielová. Informovala o tom dnes hovorkyňa RVR Lucia Jelčová.
„Všetky programy, v ktorých sú umiestnené produkty, budú odteraz označené symbolom PP v krúžku na začiatku aj na konci programu, a to na dostatočne dlhý čas, aby divák vždy presne vedel, že sleduje program s týmto typom komerčnej informácie,“ uviedla Danielová.
Pripomenula, že skratka PP je vo svete zaužívaná pre označovanie product placementu. Bude znázornená tmavým písmom na svetlom podklade, a to v pravom hornom alebo dolnom rohu obrazovky po dobu desiatich sekúnd, v presne stanovenom časovom rozpätí od začiatku a konca programu či po jeho prerušení reklamou. Vzhľadom na špecifiká živého vysielania preň platia miernejšie pravidlá.
Dohoda nadobudne účinnosť 1. novembra 2017, odkedy začne plynúť dvojmesačné prechodné obdobie. „Aby sa diváci s novým označovaním zoznámili a privykli si naň, počas prechodného obdobia budú vysielatelia programy sprevádzať textovou informáciou o umiestnení produktov a zároveň piktogramom. Od 1. januára bude postačovať len ich označenie piktogramom PP,“ doplnila predsedníčka rady.
Nové pravidlá sa vzťahujú na všetkých vysielateľov, nielen na tých, ktorí dnes podpísali dohodu o ich dodržiavaní. Oboznámení sú s nimi aj zástupcovia Spolku lokálnych a regionálnych televízií LOTOS a asociácie regionálnych televízií RegionTVnet.sk.
Dohodu podpísali generálny riaditeľ Rozhlasu a televízie Slovenska riaditeľ Jaroslav Rezník, šéf televízie Markíza Matthias Settele, generálny riaditeľ televízie JOJ Marcel Grega, riaditeľ pre externé vzťahy TA3 Igor Čekirda a predsedníčka RVR Marta Danielová.
„Všetky programy, v ktorých sú umiestnené produkty, budú odteraz označené symbolom PP v krúžku na začiatku aj na konci programu, a to na dostatočne dlhý čas, aby divák vždy presne vedel, že sleduje program s týmto typom komerčnej informácie,“ uviedla Danielová.
Pripomenula, že skratka PP je vo svete zaužívaná pre označovanie product placementu. Bude znázornená tmavým písmom na svetlom podklade, a to v pravom hornom alebo dolnom rohu obrazovky po dobu desiatich sekúnd, v presne stanovenom časovom rozpätí od začiatku a konca programu či po jeho prerušení reklamou. Vzhľadom na špecifiká živého vysielania preň platia miernejšie pravidlá.
Dohoda nadobudne účinnosť 1. novembra 2017, odkedy začne plynúť dvojmesačné prechodné obdobie. „Aby sa diváci s novým označovaním zoznámili a privykli si naň, počas prechodného obdobia budú vysielatelia programy sprevádzať textovou informáciou o umiestnení produktov a zároveň piktogramom. Od 1. januára bude postačovať len ich označenie piktogramom PP,“ doplnila predsedníčka rady.
Nové pravidlá sa vzťahujú na všetkých vysielateľov, nielen na tých, ktorí dnes podpísali dohodu o ich dodržiavaní. Oboznámení sú s nimi aj zástupcovia Spolku lokálnych a regionálnych televízií LOTOS a asociácie regionálnych televízií RegionTVnet.sk.
Dohodu podpísali generálny riaditeľ Rozhlasu a televízie Slovenska riaditeľ Jaroslav Rezník, šéf televízie Markíza Matthias Settele, generálny riaditeľ televízie JOJ Marcel Grega, riaditeľ pre externé vzťahy TA3 Igor Čekirda a predsedníčka RVR Marta Danielová.