Tvorbu Xénie Bergerovej na výstave zastupujú obrazy vytvorené za posledných päť rokov, v ktorých maliarka čoraz častejšie využíva absolútnu svetelnú a vizuálnu hodnotu zlatej plochy.
Autor TASR
Trnava 11. júla (TASR) – Aktuálnou výstavou trnavskej Galérie Jána Koniarka je Prelínanie. Podieľajú sa na nej dvaja slovenskí výtvarníci, otec a dcéra, Ján a Xénia Bergerovci. Pozrieť si ju možno do 4. septembra vo výstavných priestoroch v Kopplovej vile. Umelci sa na nej predstavujú rozsiahlym výberom z diela, takmer ôsmimi desiatkami obrazov.
Podľa kurátorky Xénie Lettrichovej maliarskym programom Jána Bergera (1944) je reflexia vlastnej skúsenosti, životných pocitov a poznania. Vďaka tomu sa z jeho diela nikdy nestratila autentická "aróma". Po celý čas si upevňuje a rozvíja charakteristický spôsob interpretácie. Bergerova maliarska cesta má svoju vnútornú kontinuitu, nedelí sa na formálne či obsahovo odlišné obdobia.
Tvorbu Xénie Bergerovej (1977) na výstave zastupujú obrazy vytvorené za posledných päť rokov, v ktorých maliarka čoraz častejšie využíva absolútnu svetelnú a vizuálnu hodnotu zlatej plochy. Toto obdobie sa u nej dá podľa kurátorky vnímať i ako posun od každodennej "triviálnej" reality k transcendentálnej a spirituálnej dimenzii umenia.
Podľa kurátorky Xénie Lettrichovej maliarskym programom Jána Bergera (1944) je reflexia vlastnej skúsenosti, životných pocitov a poznania. Vďaka tomu sa z jeho diela nikdy nestratila autentická "aróma". Po celý čas si upevňuje a rozvíja charakteristický spôsob interpretácie. Bergerova maliarska cesta má svoju vnútornú kontinuitu, nedelí sa na formálne či obsahovo odlišné obdobia.
Tvorbu Xénie Bergerovej (1977) na výstave zastupujú obrazy vytvorené za posledných päť rokov, v ktorých maliarka čoraz častejšie využíva absolútnu svetelnú a vizuálnu hodnotu zlatej plochy. Toto obdobie sa u nej dá podľa kurátorky vnímať i ako posun od každodennej "triviálnej" reality k transcendentálnej a spirituálnej dimenzii umenia.