Dielo Márie Rudavskej bolo viackrát ocenené na medzinárodných fórach.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 12. marca (TASR) - V utorok 5. marca zomrela vo veku 77 rokov v Bratislave výtvarníčka Mária Rudavská. TASR o tom v utorok informovala jej dcéra Zuzana Graus Rudavská.
Posledná rozlúčka so zosnulou umelkyňou sa uskutoční vo štvrtok 14. marca o 12.00 h na cintoríne v bratislavskom Slávičom údolí.
Mária Rudavská nastúpila na výtvarnú scénu začiatkom 60. rokov 20. storočia po absolvovaní Strednej školy umeleckého priemyslu v Bratislave (1956 – 1960). Vo svojej tvorbe sa najskôr venovala umeleckým textíliám - tkaniu závesných a priestorových tapisérií, neskôr svoje témy komunikovala prostredníctvom keramiky i bronzu v komorných plastikách a objektoch. K jej podstatným záujmom patrila v ostatnom čase aj kresba. V polovici 60. rokov sa realizovala i ako kostýmová výtvarníčka, najviac vo filmoch Eduarda Grečnera (Nylonový mesiac, Každý týždeň sedem dní).
V motívoch jej diel sa spájalo tradičné spoločenstvo prírodných dejov s prítomnosťou viery a mágie.
Dielo Márie Rudavskej bolo viackrát ocenené na medzinárodných fórach, v roku 1990 napríklad 1. cenou na International Exhibition of Miniature Art v Toronte, dvakrát čestným uznaním za keramickú plastiku na medzinárodnej výstave keramiky v japonskom Mine (1992, 1998) a v Karei (2001). V roku 1997 boli jej práce súčasťou slovenskej expozície na bienále umenia v Benátkach.
Výstavne sa okrem Slovenska a Európy prezentovala i v zámorí. Jej práce sú zastúpené v inštitucionálnych i súkromných zbierkach na Slovensku, v Česku, Nemecku, Rakúsku, Taliansku, USA, Austrálii, Japonsku, Južnej Kórei. Slovenská národná galéria (SNG) pripravila v roku 1997 jej monografickú výstavu.
Posledná rozlúčka so zosnulou umelkyňou sa uskutoční vo štvrtok 14. marca o 12.00 h na cintoríne v bratislavskom Slávičom údolí.
Mária Rudavská nastúpila na výtvarnú scénu začiatkom 60. rokov 20. storočia po absolvovaní Strednej školy umeleckého priemyslu v Bratislave (1956 – 1960). Vo svojej tvorbe sa najskôr venovala umeleckým textíliám - tkaniu závesných a priestorových tapisérií, neskôr svoje témy komunikovala prostredníctvom keramiky i bronzu v komorných plastikách a objektoch. K jej podstatným záujmom patrila v ostatnom čase aj kresba. V polovici 60. rokov sa realizovala i ako kostýmová výtvarníčka, najviac vo filmoch Eduarda Grečnera (Nylonový mesiac, Každý týždeň sedem dní).
V motívoch jej diel sa spájalo tradičné spoločenstvo prírodných dejov s prítomnosťou viery a mágie.
Dielo Márie Rudavskej bolo viackrát ocenené na medzinárodných fórach, v roku 1990 napríklad 1. cenou na International Exhibition of Miniature Art v Toronte, dvakrát čestným uznaním za keramickú plastiku na medzinárodnej výstave keramiky v japonskom Mine (1992, 1998) a v Karei (2001). V roku 1997 boli jej práce súčasťou slovenskej expozície na bienále umenia v Benátkach.
Výstavne sa okrem Slovenska a Európy prezentovala i v zámorí. Jej práce sú zastúpené v inštitucionálnych i súkromných zbierkach na Slovensku, v Česku, Nemecku, Rakúsku, Taliansku, USA, Austrálii, Japonsku, Južnej Kórei. Slovenská národná galéria (SNG) pripravila v roku 1997 jej monografickú výstavu.