Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Magazín

Televízie Markíza a JOJ vlani oslabovali, RTVS rástol

Na snímke budova RTVS v Mlynskej doline, archívne foto Foto: TASR/Michal Svítok

Prieskum zaznamenal mierny odliv divákov od televíznych obrazoviek v priebehu roka 2014.

Bratislava 4. februára (TASR) – Sledovanosť hlavných kanálov súkromných televíznych skupín Markíza a JOJ aj ich podiel na trhu vlani mierne klesal. Svoju pozíciu si dokázal v roku 2014, naopak, vylepšiť verejnoprávny RTVS.

Trend zaznamenal Národný prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle MML – TGI, ktorý štvrťročne zverejňuje spoločnosť Median Sk.

Sledovanosť jednotky na televíznom trhu - kanála TV Markíza sa v priebehu vlaňajška znížila z úvodných 57 percent (prieskum za 4. kvartál 2013 a 1. kvartál 2014) na aktuálnych 53 percent (prieskum za 3. a 4. kvartál 2014). Dvojka na trhu - stanica TV JOJ spadla v rovnakom období z 38 na 34 percent. Sledovanosť hlavného televízneho kanála RTVS – Jednotky naproti tomu vzrástla z 20 na 22 percent.

Spravodajská TA3, štvorka na trhu z hľadiska sledovanosti spadla v priebehu roka z úvodných 8 percent na aktuálnych 7 percent. Piaty najsledovanejší bol kanál TV Doma skupiny Markíza, ktorý poklesol zo 7 na 6 percent. O šiestu priečku v sledovanosti sa vlani delil hlavný kanál českej televízie ČT1, Dvojka slovenského verejnoprávneho RTVS a TV Dajto skupiny Markíza s vyrovnanou sledovanosťou 4 percentá. Česká súkromná jednotka TV NOVA spolu s kanálom Plus skupiny JOJ mali vyrovnanú sledovanosť na úrovni 3 percentá.

V najnovšej, tohtotýždňovej správe agentúra Median po prvý raz zverejnila aj výsledky sledovanosti jednotlivých televíznych skupín. V 3. a 4. kvartáli minulého roku dosiahla Markíza Group celkovú sledovanosť 57 percent, JOJ Group 36 percent a RTVS 24 percent.

Rovnaký trend bol aj v prípade podielu na trhu jednotlivých staníc. Trhová jednotka TV Markíza klesla v priebehu vlaňajška z 41 percent (prieskum za 4. kvartál 2013 a 1. kvartál 2014) na súčasných 39 percent (prieskum za 3. a 4. kvartál 2014). TV JOJ oslabila svoju pozíciu na trhu v rovnakom období z 24 percent na 21 percent. Verejnoprávna jednotka na trhu kontinuálne rástla z úvodných 10 percent na aktuálnych 14 percent.

TV Doma si v priebehu roka udržala 4-percentný podiel na trhu, TV Dajto a TA3 3-percentný podiel. Dvojka mala počas roka nezmenený podiel na trhu vo výške 1 percenta. Trhový podiel všetkých ostatných televíznych staníc vzrástol zo 17 na 18 percent.

Prieskum zaznamenal mierny odliv divákov od televíznych obrazoviek v priebehu roka 2014. V úvode (prieskum za 4. kvartál 2013 a 1. kvartál 2014) sledovalo všetky televízie ešte 89 percent populácie, v závere roka (prieskum za 3. a 4. kvartál 2014) už len 86 percent.

Posledný prieskum MML-TGI sa realizoval na vzorke 4299 občanov SR vo veku 14 až 79 rokov. Uskutočnil sa v dňoch 23. júna - 14. decembra 2014. Celkovo bolo monitorovaných 72 televíznych staníc.