Podľa nedeľného vydania Automobilwoche musia klienti na auto čakať niekoľko mesiacov až jeden rok. To platí pre nemecké aj zahraničné značky.
Autor TASR
Mníchov 18. februára (TASR) - Nemci, ktorí sa pre hroziace zákazy vjazdu dieselových vozidiel do miest rozhodnú pre kúpu elektromobilu, musia sa pripraviť na dlhé dodacie lehoty. Podľa nedeľného vydania Automobilwoche musia klienti na auto čakať niekoľko mesiacov až jeden rok. To platí pre nemecké aj zahraničné značky.
Napríklad na Hyundai Ioniq sú čakacie lehoty až jeden rok. "V oblasti elektriny je to, žiaľ, tak, že nás úspech - inými slovami dopyt - prekvapil," povedal pre Automobilwoche hovorca Hyundai.
Podobná situácia je aj u značky Smart, ktorá patrí koncernu Daimler. Elektromobily, ktoré si motoristi objednajú teraz, dostanú najskôr koncom roka alebo začiatkom toho ďalšieho. "Dopyt narastá rýchlejšie a výraznejšie, než sme mohli očakávať a naplánovať s našimi dodávateľmi," zareagovala hovorkyňa Smartu Annette Winklerová.
Záujemcovia o elektrickú verziu modelu VW Golf musia čakať do októbra, hoci Volkswagen vo fabrike v Drážďanoch zaviedol aj druhú zmenu. Pre model VW e-Up! sú čakacie lehoty päť až šesť mesiacov, pre Nissan Leaf zhruba 10 mesiacov a pre Peugeot Ion šesť až sedem mesiacov. Kia Soul EV sa dodáva zhruba po polroku a Renault Zoe po štyroch mesiacoch. Najkratšie dodacie lehoty - dva až tri mesiace - majú kupci BMW i3.
Problémy majú nielen súkromní odberatelia, ale aj veľkí. Napríklad softvérový koncern SAP chce v roku 2025 znížiť svoju uhlíkovú stopu a rozširuje svoj elektrický vozový park. "Keď vo februári 2018 chcete kúpiť čistý elektromobil, nedostanete prakticky žiadny," povedal pre Automobilwoche manažér koncernu Marcus Wagner.
Napríklad na Hyundai Ioniq sú čakacie lehoty až jeden rok. "V oblasti elektriny je to, žiaľ, tak, že nás úspech - inými slovami dopyt - prekvapil," povedal pre Automobilwoche hovorca Hyundai.
Podobná situácia je aj u značky Smart, ktorá patrí koncernu Daimler. Elektromobily, ktoré si motoristi objednajú teraz, dostanú najskôr koncom roka alebo začiatkom toho ďalšieho. "Dopyt narastá rýchlejšie a výraznejšie, než sme mohli očakávať a naplánovať s našimi dodávateľmi," zareagovala hovorkyňa Smartu Annette Winklerová.
Záujemcovia o elektrickú verziu modelu VW Golf musia čakať do októbra, hoci Volkswagen vo fabrike v Drážďanoch zaviedol aj druhú zmenu. Pre model VW e-Up! sú čakacie lehoty päť až šesť mesiacov, pre Nissan Leaf zhruba 10 mesiacov a pre Peugeot Ion šesť až sedem mesiacov. Kia Soul EV sa dodáva zhruba po polroku a Renault Zoe po štyroch mesiacoch. Najkratšie dodacie lehoty - dva až tri mesiace - majú kupci BMW i3.
Problémy majú nielen súkromní odberatelia, ale aj veľkí. Napríklad softvérový koncern SAP chce v roku 2025 znížiť svoju uhlíkovú stopu a rozširuje svoj elektrický vozový park. "Keď vo februári 2018 chcete kúpiť čistý elektromobil, nedostanete prakticky žiadny," povedal pre Automobilwoche manažér koncernu Marcus Wagner.