Vidia za tým prípravu na ťažbu dreva a prejazdy ťažkej techniky podľa nich v najcennejšej časti mestských lesov.
Autor TASR
Bratislava 10. augusta (TASR) – Megalomanské a absolútne necitlivé. Tak vnímajú rozširovanie lesnej cesty od Slivu popri riečke Vydrici smerom na Malý Slavín v bratislavských mestských lesoch aktivisti z občianskeho združenia Iniciatíva Naše Karpaty. "Bagre, valce a smradiace tatrovky plné kameňa v lesoparku teraz úradujú. Niekto sa totiž rozhodol, že rozšíri a vysype hrubým makadamom lesnú cestu popri koryte Vydrice," upozornili na sociálnej sieti aktivisti. Vidia za tým prípravu na ťažbu dreva a prejazdy ťažkej techniky podľa nich v najcennejšej časti mestských lesov. Na prípad upozornil aj Denník N.
Aktivisti tvrdia, že sa jedna z najkrajších ciest v srdci bratislavských lesov popri riečke mení na "širokú diaľnicu – odvoznú cestu". "Niečo také desivé a odporné sme v mestských lesoch už dávno nevideli," konštatujú. Podľa nich sa cesta nerozširuje a neupravuje ani pre cyklistov či turistov. Jediný dôvod vidia len v spevňovaní ciest pre kamióny odvážajúce drevo. Nechápu však, prečo sa musí ťažiť na miestach v lesoparku, kde je možné podľa ich slov pozorovať vzácneho bociana čierneho, srnky, daniele či muflóny. "Kde turisti a športovci hľadajú pokojné prírodné prostredie," podotkli. Opätovne preto chcú otvoriť otázku zonácie lesoparku s cieľom minimalizovať negatívne dosahy ťažby dreva.
Miestny poslanec bratislavského Nového Mesta Martin Vlačiky taktiež považuje rozširovanie tejto cesty za masívne a úplne zbytočné. "Môže to vážne narušiť vzácny biotop riečky Vydrice, ktorá je zaradená do sústavy chránených území NATURA 2000," napísal na sociálnej sieti.
Hlavné mesto pre TASR uviedlo, že lesné nespevnené cesty, krajnice ciest a odstavné plochy v bratislavskom lesoparku sa opravujú v rámci plánu opráv na rok 2017 z rozpočtu mestských lesov. "Opravené cesty budú môcť využívať nielen cyklisti a turisti v tejto rekreačnej lokalite, ale aj samotní pracovníci Mestských lesov v Bratislave pri prácach v bratislavskom lesoparku, ako aj hasiči napríklad v prípade požiarov či iných živelných katastrof," priblížila Veronika Šafáriková z komunikačného oddelenia bratislavského magistrátu. Okrem nespevnených ciest je podľa jej slov v pláne opráv aj obnova spevnených asfaltových ciest v lesoparku.
Riaditeľ Mestských lesov v Bratislave Juraj Zikmund pre Denník N povedal, že úprava spomínanej lesnej cesty nemá s ťažbou dreva nič spoločné. "Cesty sa dávajú dokopy pravidelne, podľa dostupnosti prostriedkov. Občania sa nám sťažovali, že na ceste je blato, čo s tým plánujeme robiť. Je to úplné bežné, že sa dávajú dokopy cesty," skonštatoval pre denník Zikmund.
Magistrát tvrdí, že v areáli bratislavského lesoparku sa neustále pracuje na obnovovaní zanedbaných plôch. V bratislavských lesoch mesto minulý rok zrekonštruovalo takmer tri kilometre lesných ciest - lesná cesta Lamač (smer Kačín), lesná cesta nad Račou a lesná cesta Sliva – Malý Slavín.
Aktivisti tvrdia, že sa jedna z najkrajších ciest v srdci bratislavských lesov popri riečke mení na "širokú diaľnicu – odvoznú cestu". "Niečo také desivé a odporné sme v mestských lesoch už dávno nevideli," konštatujú. Podľa nich sa cesta nerozširuje a neupravuje ani pre cyklistov či turistov. Jediný dôvod vidia len v spevňovaní ciest pre kamióny odvážajúce drevo. Nechápu však, prečo sa musí ťažiť na miestach v lesoparku, kde je možné podľa ich slov pozorovať vzácneho bociana čierneho, srnky, daniele či muflóny. "Kde turisti a športovci hľadajú pokojné prírodné prostredie," podotkli. Opätovne preto chcú otvoriť otázku zonácie lesoparku s cieľom minimalizovať negatívne dosahy ťažby dreva.
Miestny poslanec bratislavského Nového Mesta Martin Vlačiky taktiež považuje rozširovanie tejto cesty za masívne a úplne zbytočné. "Môže to vážne narušiť vzácny biotop riečky Vydrice, ktorá je zaradená do sústavy chránených území NATURA 2000," napísal na sociálnej sieti.
Hlavné mesto pre TASR uviedlo, že lesné nespevnené cesty, krajnice ciest a odstavné plochy v bratislavskom lesoparku sa opravujú v rámci plánu opráv na rok 2017 z rozpočtu mestských lesov. "Opravené cesty budú môcť využívať nielen cyklisti a turisti v tejto rekreačnej lokalite, ale aj samotní pracovníci Mestských lesov v Bratislave pri prácach v bratislavskom lesoparku, ako aj hasiči napríklad v prípade požiarov či iných živelných katastrof," priblížila Veronika Šafáriková z komunikačného oddelenia bratislavského magistrátu. Okrem nespevnených ciest je podľa jej slov v pláne opráv aj obnova spevnených asfaltových ciest v lesoparku.
Riaditeľ Mestských lesov v Bratislave Juraj Zikmund pre Denník N povedal, že úprava spomínanej lesnej cesty nemá s ťažbou dreva nič spoločné. "Cesty sa dávajú dokopy pravidelne, podľa dostupnosti prostriedkov. Občania sa nám sťažovali, že na ceste je blato, čo s tým plánujeme robiť. Je to úplné bežné, že sa dávajú dokopy cesty," skonštatoval pre denník Zikmund.
Magistrát tvrdí, že v areáli bratislavského lesoparku sa neustále pracuje na obnovovaní zanedbaných plôch. V bratislavských lesoch mesto minulý rok zrekonštruovalo takmer tri kilometre lesných ciest - lesná cesta Lamač (smer Kačín), lesná cesta nad Račou a lesná cesta Sliva – Malý Slavín.