Hlavné mesto preto v týchto dňoch sprístupní na svojom webe dotazník, prostredníctvom ktorého chce zistiť, aké očakávania i nároky kladú na centrálnu petržalskú zónu samotní obyvatelia.
Autor TASR
Bratislava 8. februára (TASR) - Projekt predĺženia električkovej trate na koniec Petržalky chce hlavné mesto spojiť i s vytvorením nového urbanistického konceptu v centrálnom petržalskom koridore, ktorým bude električková trať prechádzať. Predstavou mesta, s ktorou sa obracia na obyvateľov Petržalky, je, aby v tomto priestore našli rezidenti to, čo im v súčasnosti chýba.
Hlavné mesto preto v týchto dňoch sprístupní na svojom webe dotazník, prostredníctvom ktorého chce zistiť, aké očakávania i nároky kladú na centrálnu petržalskú zónu samotní obyvatelia. "Dotazník zisťuje aj to, či sú Petržalčania naklonení skôr tomu, aby Petržalka poskytovala hlavne miesto na bývanie a relax, alebo by privítali, ak by sa z Petržalky stalo to, čomu urbanisti hovoria mesto krátkych vzdialeností - kde je všetko blízko, bývanie, úrady, služby, práca," uviedla na štvrtkovom stretnutí s novinármi hlavná architektka Bratislavy Ingrid Konrad.
Rozvoj centrálnej petržalskej osi by mal podľa jej slov sledovať to, aby okolie električkovej trate ponúkalo i novú kultúrno-spoločenskú funkcionalitu a centrálna časť integrovala funkcie verejného záujmu, ktoré sú v súčasnosti vytláčané na okraj Petržalky.
Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal ju doplnil, že výzvou je z Petržalky urobiť plnohodnotný urbanistický celok. "Aby mala aj svoje centrum, ktoré doteraz nemá," povedal.
Dotazník bude súčasťou spracovávanej urbanistickej štúdie a riešenia centrálnej rozvojovej osi Petržalky. Okrem webu ho mesto sprístupní aj prostredníctvom tematickej prehliadky prezentujúcej rozpracovanú urbanistickú štúdiu. Tejto téme by mal byť venovaný celý týždeň v priestoroch ARCHA na Uršulínskej ulici.
Hlavné mesto v súčasnosti finalizuje projektovú prípravu električkovej trate na koniec Petržalky, ktorá bude podkladom pre územné rozhodnutie i stavebné povolenie. "Keďže však ide opäť o eurofondový projekt, musí ho posúdiť a schváliť ministerstvo dopravy ako riadiaci orgán. Takisto k samotnej žiadosti o územné rozhodnutie a stavebné povolenie sa musí vyjadriť 48 rôznych úradov a až následne môže príslušný stavebný úrad – v mestskej časti Petržalka vydať stavebné povolenie," ozrejmil primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. "A samozrejme, musíte rátať aj s trvaním verejného obstarávania na zhotoviteľa," dodal.
Uistil však, že časový harmonogram procesov je nastavovaný tak, aby sa všetko stihlo do konca programového obdobia, teda do záveru roka 2023.
Hlavné mesto preto v týchto dňoch sprístupní na svojom webe dotazník, prostredníctvom ktorého chce zistiť, aké očakávania i nároky kladú na centrálnu petržalskú zónu samotní obyvatelia. "Dotazník zisťuje aj to, či sú Petržalčania naklonení skôr tomu, aby Petržalka poskytovala hlavne miesto na bývanie a relax, alebo by privítali, ak by sa z Petržalky stalo to, čomu urbanisti hovoria mesto krátkych vzdialeností - kde je všetko blízko, bývanie, úrady, služby, práca," uviedla na štvrtkovom stretnutí s novinármi hlavná architektka Bratislavy Ingrid Konrad.
Rozvoj centrálnej petržalskej osi by mal podľa jej slov sledovať to, aby okolie električkovej trate ponúkalo i novú kultúrno-spoločenskú funkcionalitu a centrálna časť integrovala funkcie verejného záujmu, ktoré sú v súčasnosti vytláčané na okraj Petržalky.
Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal ju doplnil, že výzvou je z Petržalky urobiť plnohodnotný urbanistický celok. "Aby mala aj svoje centrum, ktoré doteraz nemá," povedal.
Dotazník bude súčasťou spracovávanej urbanistickej štúdie a riešenia centrálnej rozvojovej osi Petržalky. Okrem webu ho mesto sprístupní aj prostredníctvom tematickej prehliadky prezentujúcej rozpracovanú urbanistickú štúdiu. Tejto téme by mal byť venovaný celý týždeň v priestoroch ARCHA na Uršulínskej ulici.
Hlavné mesto v súčasnosti finalizuje projektovú prípravu električkovej trate na koniec Petržalky, ktorá bude podkladom pre územné rozhodnutie i stavebné povolenie. "Keďže však ide opäť o eurofondový projekt, musí ho posúdiť a schváliť ministerstvo dopravy ako riadiaci orgán. Takisto k samotnej žiadosti o územné rozhodnutie a stavebné povolenie sa musí vyjadriť 48 rôznych úradov a až následne môže príslušný stavebný úrad – v mestskej časti Petržalka vydať stavebné povolenie," ozrejmil primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. "A samozrejme, musíte rátať aj s trvaním verejného obstarávania na zhotoviteľa," dodal.
Uistil však, že časový harmonogram procesov je nastavovaný tak, aby sa všetko stihlo do konca programového obdobia, teda do záveru roka 2023.