Podľa Bílka ČHŽ nie je sama dostatočne silným partnerom pre švajčiarsky región, nakoľko prevádzkuje len jeden turistický vláčik, aj to len sezónne, ale v konzorciu s BBSK sa ním môže stať.
Autor TASR
Čierny Balog 23. augusta (TASR) - Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) sa stane partnerom Čiernohronskej železnice (ČHŽ), n.o., pri jej zámere získať na trate v Čiernom Balogu električky a vozne zo švajčiarskeho kantónu Basel - Landschaft. Kantón vypísal v tomto roku súťaž na ich bezodplatné poskytnutie komukoľvek, kto sa do konca septembra 2019 prihlási so serióznou ponukou.
Ako pre TASR uviedol riaditeľ ČHŽ Aleš Bílek, ide o päť veľmi zachovaných električiek a deväť vozňov s kapacitou 794 miest z prvej polovice 90. rokov 20. storočia. Okrem toho je k dispozícii aj infraštruktúra pre úzkorozchodnú železnicu s rovnakým rozchodom koľají, ako má ČHŽ, v celkovej dĺžke 13 kilometrov s výhybňami.
Podľa Bílka ČHŽ nie je sama dostatočne silným partnerom pre švajčiarsky región, nakoľko prevádzkuje len jeden turistický vláčik, aj to len sezónne, ale v konzorciu s BBSK sa ním môže stať.
Aj keď získanie tejto infraštruktúry a električkových súprav je bezodplatné, vyvolaná investícia pre ich umiestnenie sa pohybuje vo výške 10 miliónov eur, čo by mohlo byť financované v budúcom programovacom období z Európskych štrukturálnych a investičných fondov (EŠIF), z Operačného programu Dopravná infraštruktúra.
Podľa Bílka je strategickým cieľom ČHŽ využitie regionálnej železničnej dopravy na ekologizáciu regionálnej dopravy v regióne Horehronie a v spolupráci s BBSK jej začlenenie do integrovaného dopravného systému železníc a autobusov s celoročnou pravidelnou osobnou dopravou na trase Chvatimech - Hronec - Čierny Balog - Dobroč. Túto trať by okrem návštevníkov Čierneho Balogu a Vydrovskej doliny mohli využívať aj zamestnanci dvoch veľkých zamestnávateľov - Železiarní Podbrezová a zlievarní v Hronci ZLH Plus, kam denne z Čiernohronskej doliny cestuje okolo 500 zamestnancov.
ČHŽ ročne prepraví okolo 45.000 turistov. Od roku 1982 je zapísaná v ústrednom zozname kultúrnych pamiatok a patrí medzi najvyhľadávanejšie miesta pri návšteve Banskobystrického kraja. Jej prevádzka bola obnovená od mája 1992. Aktuálne premáva na trati dlhej 14 kilometrov.
Ako pre TASR uviedol riaditeľ ČHŽ Aleš Bílek, ide o päť veľmi zachovaných električiek a deväť vozňov s kapacitou 794 miest z prvej polovice 90. rokov 20. storočia. Okrem toho je k dispozícii aj infraštruktúra pre úzkorozchodnú železnicu s rovnakým rozchodom koľají, ako má ČHŽ, v celkovej dĺžke 13 kilometrov s výhybňami.
Podľa Bílka ČHŽ nie je sama dostatočne silným partnerom pre švajčiarsky región, nakoľko prevádzkuje len jeden turistický vláčik, aj to len sezónne, ale v konzorciu s BBSK sa ním môže stať.
Aj keď získanie tejto infraštruktúry a električkových súprav je bezodplatné, vyvolaná investícia pre ich umiestnenie sa pohybuje vo výške 10 miliónov eur, čo by mohlo byť financované v budúcom programovacom období z Európskych štrukturálnych a investičných fondov (EŠIF), z Operačného programu Dopravná infraštruktúra.
Podľa Bílka je strategickým cieľom ČHŽ využitie regionálnej železničnej dopravy na ekologizáciu regionálnej dopravy v regióne Horehronie a v spolupráci s BBSK jej začlenenie do integrovaného dopravného systému železníc a autobusov s celoročnou pravidelnou osobnou dopravou na trase Chvatimech - Hronec - Čierny Balog - Dobroč. Túto trať by okrem návštevníkov Čierneho Balogu a Vydrovskej doliny mohli využívať aj zamestnanci dvoch veľkých zamestnávateľov - Železiarní Podbrezová a zlievarní v Hronci ZLH Plus, kam denne z Čiernohronskej doliny cestuje okolo 500 zamestnancov.
ČHŽ ročne prepraví okolo 45.000 turistov. Od roku 1982 je zapísaná v ústrednom zozname kultúrnych pamiatok a patrí medzi najvyhľadávanejšie miesta pri návšteve Banskobystrického kraja. Jej prevádzka bola obnovená od mája 1992. Aktuálne premáva na trati dlhej 14 kilometrov.