Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 25. december 2024
< sekcia Regióny

Električkové trate v Košiciach čaká ďalšia rekonštrukcia z eurofondov

Električka na križovatke Hviezdoslavovej a Kuzmányho ulice počas skúšobnej jazdy po zrekonštruovanej trati v Košiciach, archívne foto z 25. septembra 2015. Foto: TASR/František Iván

Mestské zastupiteľstvo (MsZ) v pondelok schválilo žiadosť o nenávratný finančný príspevok v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra v programovom období 2014 – 2020.

Košice 15. decembra (TASR) – Električkové trate v Košiciach prejdú ďalšou etapou rekonštrukcie. Mestské zastupiteľstvo (MsZ) v pondelok (14.12.) schválilo za týmto účelom žiadosť o nenávratný finančný príspevok v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra v programovom období 2014 – 2020.

Projekt stavby Modernizácia električkových tratí (MET) v Košiciach – druhá etapa zahŕňa úseky Veľký Cintorín – križovatka VSS, križovatka VSS – Barca, kruhový objazd Moldavská – Alejová – križovatka VSS, križovatka VSS – Važecká/Nad jazerom. Ide o vybrané električkové trate, súvisiace križovatky a obratiská.

Predpokladané celkové výdavky na stavebné práce na projekt MET sú v sume 105,8 milióna eur s DPH. Spolufinancovanie projektu zo strany mesta bude 5 %.

Ďalšia etapa nadväzuje na v tomto roku dokončenú rekonštrukciu električkových tratí v rámci projektu Integrovanej koľajovej dopravy (IKD) Námestie Maratónu Mieru – Staničné námestie a Modernizáciu električkových uzlov (MEU) z rozsahu MET. Oba boli financované najmä z fondov EÚ.

Výsledkom ďalšej fázy by podľa primátora Richarda Rašiho malo byť kompletizovanie rekonštrukcie električkových tratí v meste. "Výhodou tejto časti je, že nie sme v časovom strese, ako to bolo v minulosti, keď sme museli vyčerpať všetko naraz a preto vznikol dopravný chaos. Teraz môžeme ísť po líniách, tak, ako bude výzva robená, máme na to šesť rokov, aby sme to celé zrealizovali," povedal Raši poslancom.

Mesto má podľa neho možnosť čerpať finančné prostriedky v novom programovom období na to, na čo by muselo v budúcnosti používať vlastné zdroje. "Sú to peniaze s 5-percentným kofinancovaním, sú to najlacnejšie peniaze, aké môže mesto získať," dodal.