Najprv mali rekonštrukciu bratislavského Starého mosta dokončiť koncom augusta 2015, potom termín pre podozrenie, že sa pod hladinou Dunaja nachádzajú nevybuchnuté míny, posunuli na koniec októbra.
Autor TASR
Bratislava 14. januára (TASR) – Najprv mali rekonštrukciu bratislavského Starého mosta dokončiť koncom augusta 2015, potom termín pre podozrenie, že sa pod hladinou Dunaja nachádzajú nevybuchnuté míny, posunuli na koniec októbra. Teraz sa bude harmonogram prác znova upravovať. Ten nový by mal podľa mesta "reálne odrážať doterajšie zdržania", a to nielen pri rekonštrukcii Starého mosta, ale aj pri úprave Štúrovej ulice. Zhotoviteľ tvrdí, že zatiaľ nevie povedať, či sa dvojmesačné meškanie stavby v novom harmonograme ešte zväčší. Projekt však majú preplatiť eurofondy a mesto musí preto práce vyfakturovať do konca tohto roka.
Nový harmonogram prác žiadal od konzorcia na čele s firmou Eurovia SK nový primátor Ivo Nesrovnal (nezávislý, vystúpil z SDKÚ). Podľa slov bratislavskej hovorkyne Ivany Skokanovej je dostavba nového Starého mosta tento rok Nesrovnalovou prioritou. "Primátor žiada od spoločnosti profesionalitu, teda neakceptuje možnosť nedodržania plánovaného termínu výstavby," zdôrazňuje. O tom, že by sa termín nemusel stihnúť, však zatiaľ firma nehovorí. "Zhotoviteľovi je jasná potreba dokončenia diela do konca roka 2015 a robí všetky potrebné opatrenia, aby bola stavba dokončená v termíne, ktorý financovanie z eurofondov neohrozí," povedala pre TASR hovorkyňa spoločnosti Eurovia SK Lenka Kubejová.
Jeden pilier mosta, ktorý je bližšie k staromestskej strane Dunaja, firma už vlani rozobrala a začala pracovať na ďalších dvoch. Jeden búra, druhý spevňuje. Práce však dnes dočasne stoja. Kubejová vysvetľuje, že hladina Dunaja je v posledných dňoch príliš vysoká. "Práce budú obnovené ihneď, ako to hladina rieky umožní," podotkla.
Medzitým sa skladá časť oceľovej konštrukcie. Nad Dunaj by prvé metre mosta, ktorý sa vyrába v ostravských Vítkoviciach, mali začať nasúvať začiatkom februára. "Záleží však aj na klimatických podmienkach, ktoré nás môžu limitovať v určitých prácach," dodáva hovorkyňa spoločnosti. Nová konštrukcia sa vyrába postupne po častiach a posledné kusy by mali byť hotové do polovice tohto roka.
Na petržalskej strane sa dokončuje železničný spodok a pokračuje sa s prácami na nosných konštrukciách objektov estakády Artmédia a Einsteinova. "Na Štúrovej ulici a Šafárikovom námestí prebiehajú prekládky napätia a v najbližšom čase sa začne realizácia bypassu vodovodu," priblížila hovorkyňa. Mesto robilo tiež tri zmeny stavby pred dokončením, na Štúrovej ulici sa napríklad posúvala zastávka mestskej hromadnej dopravy. "Už bolo vydané nové stavebné povolenie, po jeho správoplatnení sa začnú práce i na ďalších stavebných objektoch," dodala hovorkyňa.
Nový Starý most bude klenutý, v strede vyšší ako na okrajoch. Chodníky po oboch stranách dvojkoľajovej električkovej trate by mali byť široké 4,5 metra - 1,5 metra pre cyklistov, ktorí budú po moste jazdiť jednosmerne, tri metre pre peších. Lávky rozšíria o vyhliadkové plochy a v tých miestach bude mať most šírku cez 30 metrov. Koľaje zalejú do betónu, aby mohli cez most jazdiť napríklad záchranné či požiarne vozidlá. V ankete už Bratislavčania pre novú konštrukciu mosta vybrali zeleno-sivú farbu, čo následne schválili aj poslanci.
Konzorcium troch firiem na čele s Eurovia SK projekt zrealizuje za 58,8 milióna eur bez DPH, čo bola podľa mesta najnižšia ponúknutá cena. EÚ financuje 85 percent, vláda SR 10 percent, mesto zvyšných päť percent.
Nový harmonogram prác žiadal od konzorcia na čele s firmou Eurovia SK nový primátor Ivo Nesrovnal (nezávislý, vystúpil z SDKÚ). Podľa slov bratislavskej hovorkyne Ivany Skokanovej je dostavba nového Starého mosta tento rok Nesrovnalovou prioritou. "Primátor žiada od spoločnosti profesionalitu, teda neakceptuje možnosť nedodržania plánovaného termínu výstavby," zdôrazňuje. O tom, že by sa termín nemusel stihnúť, však zatiaľ firma nehovorí. "Zhotoviteľovi je jasná potreba dokončenia diela do konca roka 2015 a robí všetky potrebné opatrenia, aby bola stavba dokončená v termíne, ktorý financovanie z eurofondov neohrozí," povedala pre TASR hovorkyňa spoločnosti Eurovia SK Lenka Kubejová.
Jeden pilier mosta, ktorý je bližšie k staromestskej strane Dunaja, firma už vlani rozobrala a začala pracovať na ďalších dvoch. Jeden búra, druhý spevňuje. Práce však dnes dočasne stoja. Kubejová vysvetľuje, že hladina Dunaja je v posledných dňoch príliš vysoká. "Práce budú obnovené ihneď, ako to hladina rieky umožní," podotkla.
Medzitým sa skladá časť oceľovej konštrukcie. Nad Dunaj by prvé metre mosta, ktorý sa vyrába v ostravských Vítkoviciach, mali začať nasúvať začiatkom februára. "Záleží však aj na klimatických podmienkach, ktoré nás môžu limitovať v určitých prácach," dodáva hovorkyňa spoločnosti. Nová konštrukcia sa vyrába postupne po častiach a posledné kusy by mali byť hotové do polovice tohto roka.
Na petržalskej strane sa dokončuje železničný spodok a pokračuje sa s prácami na nosných konštrukciách objektov estakády Artmédia a Einsteinova. "Na Štúrovej ulici a Šafárikovom námestí prebiehajú prekládky napätia a v najbližšom čase sa začne realizácia bypassu vodovodu," priblížila hovorkyňa. Mesto robilo tiež tri zmeny stavby pred dokončením, na Štúrovej ulici sa napríklad posúvala zastávka mestskej hromadnej dopravy. "Už bolo vydané nové stavebné povolenie, po jeho správoplatnení sa začnú práce i na ďalších stavebných objektoch," dodala hovorkyňa.
Nový Starý most bude klenutý, v strede vyšší ako na okrajoch. Chodníky po oboch stranách dvojkoľajovej električkovej trate by mali byť široké 4,5 metra - 1,5 metra pre cyklistov, ktorí budú po moste jazdiť jednosmerne, tri metre pre peších. Lávky rozšíria o vyhliadkové plochy a v tých miestach bude mať most šírku cez 30 metrov. Koľaje zalejú do betónu, aby mohli cez most jazdiť napríklad záchranné či požiarne vozidlá. V ankete už Bratislavčania pre novú konštrukciu mosta vybrali zeleno-sivú farbu, čo následne schválili aj poslanci.
Konzorcium troch firiem na čele s Eurovia SK projekt zrealizuje za 58,8 milióna eur bez DPH, čo bola podľa mesta najnižšia ponúknutá cena. EÚ financuje 85 percent, vláda SR 10 percent, mesto zvyšných päť percent.