Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 9. máj 2024Meniny má Roland
< sekcia Regióny

Žilinský samosprávny kraj zaviedol medzinárodnú normu kvality ISO

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Kraj si zmapoval služby, ktoré poskytujú zariadenia v jeho pôsobnosti. Následne pre ne popísali kvalitatívne štandardy.

Žilina 24. júla (TASR) – Medzinárodnú normu kvality ISO zaviedol Žilinský samosprávny kraj (ŽSK) v Centre sociálnych služieb Straník v Žiline. Ide o úvodnú fázu certifikácie, kraj plánuje pokračovať aj v ďalších zariadeniach. TASR o tom informovala hovorkyňa ŽSK Eva Lacová.

Ako dodala, zavádzanie kvalitatívnych štandardov podľa ISO noriem nie je v oblasti sociálnych služieb na Slovensku ojedinelým fenoménom. "Kraj vidí systém manažérstva kvality prostredníctvom ISO ako jednu z ciest k efektívnemu riadeniu svojich zariadení," priblížila hovorkyňa.

Kraj si zmapoval služby, ktoré poskytujú zariadenia v jeho pôsobnosti. Následne pre ne popísali kvalitatívne štandardy. "V praxi to znamená, že klient získa presnú informáciu o tom, ako má služba vyzerať a na čo má nárok. Zamestnanci zasa vedia, ako službu klientovi poskytnúť," vysvetlila Lacová.

Štandardizácia obsahu a rozsahu služby je podľa odbornej garantky procesu Márie Kovaľovej základným predpokladom na zvyšovanie kvality. "Pokiaľ máme definovaný počiatočný stav, vieme si stanoviť a vyhodnotiť akýkoľvek posun v kvalite," povedala.

Rovnakou certifikáciou aktuálne prechádza aj odbor sociálnych služieb na úrade kraja. "Najmä vo väčších organizáciách a pri rozsiahlej agende je nevyhnutné zjednotiť pracovné postupy jednotlivcov. Ak robia dôležité úkony rovnako, vybavovanie agendy je rýchle a kvalitné, dá sa ľahko vyhodnotiť a zúčtovať, zároveň sa v reťazci úkonov zamedzuje chybovosti a zvyšuje sa efektívna zastupiteľnosť v pracovných kolektívoch," skonštatovala manažérka kvality Úradu ŽSK Katarína Šušoliaková. V budúcnosti kraj plánuje zaviesť systém manažérstva kvality v rámci celého úradu.