Zákaz predaja zájazdov totiž považuje v nesúlade so zákonom. Manažér cestovky tvrdí, že finančne kryjú všetkých svojich klientov a tí čerpajú všetky predplatené služby.
Autor TASR
Bratislava 25. júla (TASR) - Cestovná kancelária Hechter Slovakia chce podať námietku proti predbežnému opatreniu na zákaz predaja zájazdov, ktoré jej uložila Slovenská obchodná inšpekcia (SOI). "Proti opatreniu podáme v stanovenej lehote námietku a zároveň považujeme toto opatrenie v nesúlade so zákonom," uviedol pre TASR manažér kancelárie Peter Pozníček.
Predbežné opatrenie je podľa neho preskúmateľné súdom a v tejto chvíli ho kancelária nechce komentovať. V spolupráci s právnym oddelením ale situáciu analyzuje.
Pozníček doplnil, že cestovná kancelária má dostatok finančných prostriedkov, aby splnila zákonnú podmienku zabezpečenia poistenia proti insolventnosti. "CK Hechter momentálne rokuje s finančnými subjektmi o poistení," priblížil.
Zároveň dovolenkárov uistil, že všetci, ktorí s cestovnou kanceláriou dovolenkujú a majú kúpené dovolenky, sa nemusia obávať o svoju dovolenku a príjemné zážitky s ňou spojené. "CK Hechter finančne kryje všetkých svojich klientov a tí čerpajú všetky predplatené služby," dodal Pozníček. Klienti kancelárie tak nie sú podľa neho nijako ovplyvnení touto medializovanou kauzou.
Cestovná kancelária Hechter takto reagovala na dnešné doručenie predbežného opatrenia Inšpektorátom SOI v Nitre. Na základe neho nariadila inšpekcia kancelárii zastavenie nekalej obchodnej praktiky, ktorá spočíva v uzatváraní zmlúv o obstaraní zájazdu na predaj vlastných zájazdov.
Zároveň cestovná kancelária nemôže uvádzať v akejkoľvek forme informácie o tom, že má poistnú zmluvu pre prípad úpadku. "Zastavenie tejto obchodnej praktiky sa dotýka všetkých prevádzok a sídla spoločnosti vrátane predaja na diaľku prostredníctvom akýchkoľvek webových stránok," priblížila SOI. A to až dovtedy, kým nebude mať cestovná kancelária uzatvorenú novú zmluvou o poistení zájazdov pre prípad úpadku cestovnej kancelárie alebo bankovú záruku.
SOI zakázala kancelárii predaj zájazdov ešte 30. júna tohto roku, keďže nemala poistenie proti insolventnosti alebo bankovú záruku, ktorú zo zákona musí mať. Inšpektori kanceláriu následne navštívili, ale tá stále nemala zaistenú ani jednu z týchto možností. Podľa SOI tak kancelária porušila uložené záväzné pokyny, za čo jej hrozí pokuta viac ako 16 000 eur.
Hechter bol pôvodne poistený v Allianz Slovenskej poisťovni, tá mu ale zmluvu vypovedala. Podľa poisťovni bolo dôvodom opakované neplnenie si zmluvných povinností. Cestovná kancelária však toto vypovedanie zmluvy nepovažuje za opodstatnené a podala v tejto veci žalobu na súd.
Hechter tiež uvádza, že ho ostatné poisťovne nechcú poistiť a banky nevedia pre nejasnosť zákona zabezpečiť bankovú záruku. Kancelária sa preto obrátila na Národnú banku Slovenska (NBS), aby určila subjekt, ktorý má kancelárii poskytnúť poistenie alebo bankovú záruku.
NBS však v tejto súvislosti upozornila, že žiadna poisťovňa nie je zo zákona o zájazdoch povinná uzavrieť s cestovnou kanceláriou poistenie zájazdu a zároveň, že NBS nie je oprávnená určiť, kto je povinný poistiť cestovnú kanceláriu. Celý problém odporúča riešiť so SOI, keďže tá má na starosti kontrolu dodržiavania zákona o zájazdoch a cestovných kanceláriách.
Predbežné opatrenie je podľa neho preskúmateľné súdom a v tejto chvíli ho kancelária nechce komentovať. V spolupráci s právnym oddelením ale situáciu analyzuje.
Pozníček doplnil, že cestovná kancelária má dostatok finančných prostriedkov, aby splnila zákonnú podmienku zabezpečenia poistenia proti insolventnosti. "CK Hechter momentálne rokuje s finančnými subjektmi o poistení," priblížil.
Zároveň dovolenkárov uistil, že všetci, ktorí s cestovnou kanceláriou dovolenkujú a majú kúpené dovolenky, sa nemusia obávať o svoju dovolenku a príjemné zážitky s ňou spojené. "CK Hechter finančne kryje všetkých svojich klientov a tí čerpajú všetky predplatené služby," dodal Pozníček. Klienti kancelárie tak nie sú podľa neho nijako ovplyvnení touto medializovanou kauzou.
Cestovná kancelária Hechter takto reagovala na dnešné doručenie predbežného opatrenia Inšpektorátom SOI v Nitre. Na základe neho nariadila inšpekcia kancelárii zastavenie nekalej obchodnej praktiky, ktorá spočíva v uzatváraní zmlúv o obstaraní zájazdu na predaj vlastných zájazdov.
Zároveň cestovná kancelária nemôže uvádzať v akejkoľvek forme informácie o tom, že má poistnú zmluvu pre prípad úpadku. "Zastavenie tejto obchodnej praktiky sa dotýka všetkých prevádzok a sídla spoločnosti vrátane predaja na diaľku prostredníctvom akýchkoľvek webových stránok," priblížila SOI. A to až dovtedy, kým nebude mať cestovná kancelária uzatvorenú novú zmluvou o poistení zájazdov pre prípad úpadku cestovnej kancelárie alebo bankovú záruku.
SOI zakázala kancelárii predaj zájazdov ešte 30. júna tohto roku, keďže nemala poistenie proti insolventnosti alebo bankovú záruku, ktorú zo zákona musí mať. Inšpektori kanceláriu následne navštívili, ale tá stále nemala zaistenú ani jednu z týchto možností. Podľa SOI tak kancelária porušila uložené záväzné pokyny, za čo jej hrozí pokuta viac ako 16 000 eur.
Hechter bol pôvodne poistený v Allianz Slovenskej poisťovni, tá mu ale zmluvu vypovedala. Podľa poisťovni bolo dôvodom opakované neplnenie si zmluvných povinností. Cestovná kancelária však toto vypovedanie zmluvy nepovažuje za opodstatnené a podala v tejto veci žalobu na súd.
Hechter tiež uvádza, že ho ostatné poisťovne nechcú poistiť a banky nevedia pre nejasnosť zákona zabezpečiť bankovú záruku. Kancelária sa preto obrátila na Národnú banku Slovenska (NBS), aby určila subjekt, ktorý má kancelárii poskytnúť poistenie alebo bankovú záruku.
NBS však v tejto súvislosti upozornila, že žiadna poisťovňa nie je zo zákona o zájazdoch povinná uzavrieť s cestovnou kanceláriou poistenie zájazdu a zároveň, že NBS nie je oprávnená určiť, kto je povinný poistiť cestovnú kanceláriu. Celý problém odporúča riešiť so SOI, keďže tá má na starosti kontrolu dodržiavania zákona o zájazdoch a cestovných kanceláriách.