Po dnešnej diskusii na pôde rezortu kultúry s názvom Kde sú hranice tolerancie nekultúrnych programov celoplošných komerčných médií, to pre TASR uviedol generálny riaditeľ TV Joj.
Autor TASR
Bratislava 16. októbra (TASR) - O zmluvu o obsahoch, cieľoch a zabezpečení služieb verejnosti v oblasti televízneho vysielania, akú má so štátom podpísanú Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS), by mala záujem aj televízia Joj. Po dnešnej diskusii na pôde rezortu kultúry s názvom Kde sú hranice tolerancie nekultúrnych programov celoplošných komerčných médií, to pre TASR uviedol generálny riaditeľ Joj-ky František Borovský.
"Aj my by sme radi vyrábali kvalitný obsah, ako ho tu všetci prezentujú. OK, poďme sa o tom rozprávať, ale boli by sme radi, keby sa zmluva so štátom týkala aj súkromných médií," povedal po diskusii Borovský. Už počas nej upozorňoval, že TV Joj bojuje s rovnakými problémami ako RTVS, tiež by chcela viac peňazí na tvorbu a akvizície. Musí dobiehať aj technologický dlh v siuácii, keď sa reklamný balík v dôsledku krízy zmenšil a rastie konkurencia v podobe nových staníc na trhu a internetu.
"Aj ja chcem vyrábať veľké a drahé seriály, ale v tejto chvíli to pre nás nemá ekonomický zmysel, lebo by som o nejakú časť ukrátil reálne fungovanie našej televízie v súčasnosti," dodal. "Joj-ka, ako najväčší producent slovenských seriálov na trhu nemá problém si zobrať akúkoľvek tému a vyrobiť ju tak, aby bola divácky zaujímavá. Len v tejto chvíli, keď stojí epizóda 100.000 eur a viac, to pre nás nemá zmysel. Napriek tomu si myslím, že takéto programy majú opodstatnenie aj pre komerčnú televíziu, len trh je malý a nedovoľuje financovať takéto projekty. Ale chceme ich," uzavrel Borovský.
Zároveň reagoval na otázku novinárov, či je pravda, že Joj nakupuje seriály v tvrdšej "hard" verzii. "Neviem o tom, že by bola verzia CSI, ktorá je 'soft'a ktorá je 'hard'. Niekto si to pletie s pornom," poznamenal.
"Aj my by sme radi vyrábali kvalitný obsah, ako ho tu všetci prezentujú. OK, poďme sa o tom rozprávať, ale boli by sme radi, keby sa zmluva so štátom týkala aj súkromných médií," povedal po diskusii Borovský. Už počas nej upozorňoval, že TV Joj bojuje s rovnakými problémami ako RTVS, tiež by chcela viac peňazí na tvorbu a akvizície. Musí dobiehať aj technologický dlh v siuácii, keď sa reklamný balík v dôsledku krízy zmenšil a rastie konkurencia v podobe nových staníc na trhu a internetu.
"Aj ja chcem vyrábať veľké a drahé seriály, ale v tejto chvíli to pre nás nemá ekonomický zmysel, lebo by som o nejakú časť ukrátil reálne fungovanie našej televízie v súčasnosti," dodal. "Joj-ka, ako najväčší producent slovenských seriálov na trhu nemá problém si zobrať akúkoľvek tému a vyrobiť ju tak, aby bola divácky zaujímavá. Len v tejto chvíli, keď stojí epizóda 100.000 eur a viac, to pre nás nemá zmysel. Napriek tomu si myslím, že takéto programy majú opodstatnenie aj pre komerčnú televíziu, len trh je malý a nedovoľuje financovať takéto projekty. Ale chceme ich," uzavrel Borovský.
Zároveň reagoval na otázku novinárov, či je pravda, že Joj nakupuje seriály v tvrdšej "hard" verzii. "Neviem o tom, že by bola verzia CSI, ktorá je 'soft'a ktorá je 'hard'. Niekto si to pletie s pornom," poznamenal.