Minister hospodárstva Vazil Hudák hovoril aj k téme možného príchodu Jaguar Land Rover na Slovensko.
Autor TASR
Bratislava/Praha 14. septembra (TASR) - Väčšinový vlastník Slovenských elektrární (SE), taliansky Enel, rokuje momentálne o predaji časti svojho podielu exkluzívne s českým Energetickým a průmyslovým holdingom (EPH). Podľa ministra hospodárstva SR Vazila Hudáka by v prípade vstupu tejto firmy do elektrární mohlo ísť o partnera, s ktorým by sa dalo zatlačiť na rýchlejšiu dostavbu jadrovej elektrárne v Mochovciach.
"Aj keď je to trochu predčasné, myslím si, že by to bol partner, s ktorým budeme môcť viac tlačiť na Enel a včasnú dostavbu," uviedol Hudák v rozhovore pre dnešné vydanie českých Hospodářských novin (HN). Zopakoval, že slovenská vláda nie je spokojná s postupom prác na dostavbe Mochoviec. "Ako vláda sme znepokojení tým, kde sa v súčasnosti nachádzame, ale stavba je kontrolovaná Enelom. Diskutujeme, ako zlepšiť postup prác, rokuje sa napríklad o aktívnejšom zapojení Škody JS," priblížil minister.
V prípade avizovaného príchodu automobilky Jaguar Land Rover na Slovensko šéf rezortu hospodárstva avizoval, že aj keď to ešte nie je uzavreté na sto percent, investičná zmluva by mohla byť podpísaná do konca septembra. Jej súčasťou bude aj objem štátnej pomoci, o ktorom sa momentálne vyjednáva aj v Bruseli a ktorej výšku zatiaľ nekonkretizoval.
V prospech Slovenska v tomto prípade podľa Hudáka hovoria tri zabehnuté automobilky, s nimi spojená sieť subdodávateľov, členstvo v eurozóne, ale aj opatrné vyjadrenia pre médiá. "Určitú úlohu zohralo to, že sa môj poľský kolega minister niekoľkokrát do médií vyjadril, že tá investícia príde určite do Poľska. Z rokovaní s ľuďmi z Land Roveru viem, že to z ich strany bolo vnímané negatívne," doplnil Hudák.
"Aj keď je to trochu predčasné, myslím si, že by to bol partner, s ktorým budeme môcť viac tlačiť na Enel a včasnú dostavbu," uviedol Hudák v rozhovore pre dnešné vydanie českých Hospodářských novin (HN). Zopakoval, že slovenská vláda nie je spokojná s postupom prác na dostavbe Mochoviec. "Ako vláda sme znepokojení tým, kde sa v súčasnosti nachádzame, ale stavba je kontrolovaná Enelom. Diskutujeme, ako zlepšiť postup prác, rokuje sa napríklad o aktívnejšom zapojení Škody JS," priblížil minister.
V prípade avizovaného príchodu automobilky Jaguar Land Rover na Slovensko šéf rezortu hospodárstva avizoval, že aj keď to ešte nie je uzavreté na sto percent, investičná zmluva by mohla byť podpísaná do konca septembra. Jej súčasťou bude aj objem štátnej pomoci, o ktorom sa momentálne vyjednáva aj v Bruseli a ktorej výšku zatiaľ nekonkretizoval.
V prospech Slovenska v tomto prípade podľa Hudáka hovoria tri zabehnuté automobilky, s nimi spojená sieť subdodávateľov, členstvo v eurozóne, ale aj opatrné vyjadrenia pre médiá. "Určitú úlohu zohralo to, že sa môj poľský kolega minister niekoľkokrát do médií vyjadril, že tá investícia príde určite do Poľska. Z rokovaní s ľuďmi z Land Roveru viem, že to z ich strany bolo vnímané negatívne," doplnil Hudák.