Ministerstvo dopravy potvrdilo, že Bratislavský a Nitriansky samosprávny kraj porušili zákon, keď sa rozhodli neudeliť autobusovú licenciu spoločnosti RegioJet na linke Bratislava - Banská Bystrica.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 10. februára (TASR) – Ministerstvo dopravy potvrdilo, že Bratislavský a Nitriansky samosprávny kraj porušili zákon, keď sa rozhodli neudeliť autobusovú licenciu spoločnosti RegioJet na linke Bratislava - Banská Bystrica. Informoval o tom dnes na tlačovej konferencii majiteľ spoločnosti Radim Jančura. "To, že ministerstvo dopravy na 100 % vyhovelo nášmu odvolaniu, vnímame ako obrovské víťazstvo," skonštatoval.
RegioJet sa na rezort dopravy obrátil po tom, ako Bratislavský kraj (BSK) na čele s predsedom Pavlom Frešom neudelil firme licenciu. Linku do Banskej Bystrice neodsúhlasilo ani mesto Nitra, kde je primátorom Jozef Dvonč a Nitriansky samosprávny kraj (NSK) na čele s Milanom Belicom. Mesto svoje rozhodnutie zdôvodnilo tým, že ide počas dvoch rokov rekonštruovať autobusovú stanicu.
Ministerstvo dopravy však podľa Jančuru potvrdilo, že BSK v konaní niekoľkokrát závažne pochybil. "Sme jasní víťazi sporu so županmi Belicom a Frešom a primátorom Dvončom. Porušili slovenské zákony, konali zjavne klientelisticky a tiež šli proti verejnému záujmu a potrebám svojich obyvateľov. Preto ich vyzývam, aby opustili verejný priestor," vyhlásil dnes Jančura s tým, že ak tak neurobia do 14. februára tohto roka, použije všetky prostriedky, aby za svoje rozhodnutia niesli nielen politickú, ale i trestnoprávnu zodpovednosť.
"Ministerstvo dopravy nám vrátilo odvolania RegioJetu na nové konanie. Rozhodnutie si preštudujeme a vyjadríme sa v zákonnej lehote," reagovala pre TASR hovorkyňa BSK Iveta Tyšlerová.
Nitrianskemu samosprávnemu kraju nebolo v prípade neudelenia autobusovej licencie spoločnosti RegioJet doručené žiadne rozhodnutie, reagovala hovorkyňa predsedu NSK Oľga Prekopová.
Zmeniť pravidlá pri udeľovanie autobusových licencií je snahou opozičnej strany SaS. Poslanci však so svojou novelou cestného zákona dnes v parlamente neuspeli. Plánujú ju ale do parlamentu predložiť opätovne, potvrdili na spoločnej tlačovej konferencii.
"Novela mala meniť podmienky, za akých môže, respektíve nemusí samosprávny kraj licenciu udeliť a podmienky, za akých môže túto licenciu odobrať. V súčasnosti sú tieto dôvody v cestnom zákone definované vágne a dávajú tak neprimeranú právomoc nielen župám, ale aj konkrétnemu udeľovateľovi licencie," tvrdí podpredsedníčka SaS Jana Kiššová.
RegioJet sa na rezort dopravy obrátil po tom, ako Bratislavský kraj (BSK) na čele s predsedom Pavlom Frešom neudelil firme licenciu. Linku do Banskej Bystrice neodsúhlasilo ani mesto Nitra, kde je primátorom Jozef Dvonč a Nitriansky samosprávny kraj (NSK) na čele s Milanom Belicom. Mesto svoje rozhodnutie zdôvodnilo tým, že ide počas dvoch rokov rekonštruovať autobusovú stanicu.
Ministerstvo dopravy však podľa Jančuru potvrdilo, že BSK v konaní niekoľkokrát závažne pochybil. "Sme jasní víťazi sporu so županmi Belicom a Frešom a primátorom Dvončom. Porušili slovenské zákony, konali zjavne klientelisticky a tiež šli proti verejnému záujmu a potrebám svojich obyvateľov. Preto ich vyzývam, aby opustili verejný priestor," vyhlásil dnes Jančura s tým, že ak tak neurobia do 14. februára tohto roka, použije všetky prostriedky, aby za svoje rozhodnutia niesli nielen politickú, ale i trestnoprávnu zodpovednosť.
"Ministerstvo dopravy nám vrátilo odvolania RegioJetu na nové konanie. Rozhodnutie si preštudujeme a vyjadríme sa v zákonnej lehote," reagovala pre TASR hovorkyňa BSK Iveta Tyšlerová.
Nitrianskemu samosprávnemu kraju nebolo v prípade neudelenia autobusovej licencie spoločnosti RegioJet doručené žiadne rozhodnutie, reagovala hovorkyňa predsedu NSK Oľga Prekopová.
Zmeniť pravidlá pri udeľovanie autobusových licencií je snahou opozičnej strany SaS. Poslanci však so svojou novelou cestného zákona dnes v parlamente neuspeli. Plánujú ju ale do parlamentu predložiť opätovne, potvrdili na spoločnej tlačovej konferencii.
"Novela mala meniť podmienky, za akých môže, respektíve nemusí samosprávny kraj licenciu udeliť a podmienky, za akých môže túto licenciu odobrať. V súčasnosti sú tieto dôvody v cestnom zákone definované vágne a dávajú tak neprimeranú právomoc nielen župám, ale aj konkrétnemu udeľovateľovi licencie," tvrdí podpredsedníčka SaS Jana Kiššová.