Zaznelo to dnes v Budapešti na tradičnej prezentácii Bratislavy pred letnou sezónou.
Autor TASR
Budapešť 18. mája (TASR) - V roku 2016 navštívilo Bratislavu o 26 percent viac maďarských turistov než rok predtým. Zaznelo to dnes v Budapešti na tradičnej prezentácii Bratislavy pred letnou sezónou, ktorú zorganizovali Zahraničné zastúpenie Cestovného ruchu v Budapešti a Bratislava Tourist Board (BTB).
Predsedníčka predstavenstva BTB Alžbeta Melicharová pre TASR uviedla, že BTB na tomto podujatí pred desiatkami maďarských novinárov prezentoval Bratislavu pre maďarského návštevníka a aktuálne novinky v nej.
"Odozva na naše aktivity tu v Maďarsku, a najmä v Budapešti, je pozitívna. Oproti roku 2015 nám v roku 2016 narástli príjazdy a prenocovania maďarských turistov o 26 percent a sme veľmi radi, že sa nám v tomto smere darí, hlavne preto, že Maďarsko je vlastne náš hraničný sused," povedala Melicharová.
"Samozrejme, väčšina turistov a návštevníkov z Maďarska býva u rodín alebo u známych, pretože máme historicky spoločnú kultúru a v podstate tradície, a toto sú vlastne štatistiky ubytovaných maďarských turistov, takže ak je tam nárast 26 percent, tak je to veľmi pozitívne a tešíme sa z toho," konštatovala.
Záujem Budapešťanov a Maďarov je podľa jej slov už tradične orientovaný na artefakty spoločnej histórie a kultúry, najmä je to korunovačná Bratislava. "V tomto roku sme pripravili novinku: pripravili sme pre návštevníkov a turistov Korunovačné slávnosti v Bratislave, ktoré sa budú konať od 10. do 17. júna," dodala.
Predsedníčka podčiarkla, že BTB v tomto roku pripravil novú kampaň, ktorú prezentuje v okolitých štátoch. Ide o prezentáciu Bratislavy v troch témach - Bratislava korunovačná, historická a kultúrna. V tejto kampani korunováciu reprezentuje Mária Terézia, ktorá sa narodila pred 300 rokmi a ktorej korunovácia v Bratislave sa konala pred 276 rokmi. Tému histórie reprezentuje v kampani fyzik Albert Einstein - ide o prezentáciu moderného mesta, mesta pre mladých: Bratislava startupová, Bratislava inovatívna. Poslednou kampaňovou témou je oddychové mesto plné zelene spojené s prírodou. Túto tému reprezentuje osoba Jána Pavla II.
"Chceme dosiahnuť, aby tak, ako každý Bratislavčan už navštívil Budapešť, aby aj každý Budapešťan raz navštívil Bratislavu," povedala Melicharová novinárom.
Predsedníčka predstavenstva BTB Alžbeta Melicharová pre TASR uviedla, že BTB na tomto podujatí pred desiatkami maďarských novinárov prezentoval Bratislavu pre maďarského návštevníka a aktuálne novinky v nej.
"Odozva na naše aktivity tu v Maďarsku, a najmä v Budapešti, je pozitívna. Oproti roku 2015 nám v roku 2016 narástli príjazdy a prenocovania maďarských turistov o 26 percent a sme veľmi radi, že sa nám v tomto smere darí, hlavne preto, že Maďarsko je vlastne náš hraničný sused," povedala Melicharová.
"Samozrejme, väčšina turistov a návštevníkov z Maďarska býva u rodín alebo u známych, pretože máme historicky spoločnú kultúru a v podstate tradície, a toto sú vlastne štatistiky ubytovaných maďarských turistov, takže ak je tam nárast 26 percent, tak je to veľmi pozitívne a tešíme sa z toho," konštatovala.
Záujem Budapešťanov a Maďarov je podľa jej slov už tradične orientovaný na artefakty spoločnej histórie a kultúry, najmä je to korunovačná Bratislava. "V tomto roku sme pripravili novinku: pripravili sme pre návštevníkov a turistov Korunovačné slávnosti v Bratislave, ktoré sa budú konať od 10. do 17. júna," dodala.
Predsedníčka podčiarkla, že BTB v tomto roku pripravil novú kampaň, ktorú prezentuje v okolitých štátoch. Ide o prezentáciu Bratislavy v troch témach - Bratislava korunovačná, historická a kultúrna. V tejto kampani korunováciu reprezentuje Mária Terézia, ktorá sa narodila pred 300 rokmi a ktorej korunovácia v Bratislave sa konala pred 276 rokmi. Tému histórie reprezentuje v kampani fyzik Albert Einstein - ide o prezentáciu moderného mesta, mesta pre mladých: Bratislava startupová, Bratislava inovatívna. Poslednou kampaňovou témou je oddychové mesto plné zelene spojené s prírodou. Túto tému reprezentuje osoba Jána Pavla II.
"Chceme dosiahnuť, aby tak, ako každý Bratislavčan už navštívil Budapešť, aby aj každý Budapešťan raz navštívil Bratislavu," povedala Melicharová novinárom.