Pre malé motocykle kategórie L1e sa tiež vypúšťa povinnosť absolvovať kontrolu originality vozidla z dôvodu, že ide najmä o staršie malé motocykle (BABETTA, KORADO) malej hodnoty.
Autor TASR
Bratislava 29. októbra (TASR) - Majiteľom malých motocyklov (kategória L1e) odpadne povinnosť požiadať od 1. januára 2013 o vydanie osvedčenia o evidencii časť II (veľký technický preukaz) a evidenčné číslo vozidla.
Vyplýva to z novely zákona o podmienkach prevádzky vozidiel na pozemných komunikáciách z dielne Jaroslava Bašku a Borisa Suska (obaja Smer-SD), ktorú dnes 138 hlasmi schválili poslanci NR SR.
Ich novela teda vylučuje z povinnosti evidovať malé motocykle vyrobené pred januárom 2000. Ich technické osvedčenia zostanú v platnosti do konca roku 2022, aby ich majitelia nemali povinnosť označiť vozidlá tabuľkou s evidenčným číslom, ak už táto povinnosť nebola pre nich doteraz ustanovená. Opozičný poslanec Ľubomír Galko (SaS) sa snažil cez pozmeňujúci návrh presadiť pre tieto vozidlá výnimku natrvalo, no neuspel.
Pre malé motocykle kategórie L1e sa tiež vypúšťa povinnosť absolvovať kontrolu originality vozidla z dôvodu, že ide najmä o staršie malé motocykle (BABETTA, KORADO) malej hodnoty. "Povinným vykonávaním kontroly originality pre prevádzkovateľov týchto vozidiel by sa proces povinného zaevidovania vozidiel predražil," argumentujú poslanci. Tieto malé motorky teda nebudú mať ani povinnosť byť vybavené osvetlením zadnej tabuľky s evidenčným číslom.
Novela zároveň predlžuje platnosť technických osvedčení vozidiel vydaných pred 1. januárom 2000 do roku 2016 pre vozidlá kategórie S (ťahané vymeniteľné stroje za traktor), kategórie PS (pracovné stroje) používané v poľnohospodárstve, kategórie PN (pracovný stroj nesený) a pre výmenné nadstavby.
Vyplýva to z novely zákona o podmienkach prevádzky vozidiel na pozemných komunikáciách z dielne Jaroslava Bašku a Borisa Suska (obaja Smer-SD), ktorú dnes 138 hlasmi schválili poslanci NR SR.
Ich novela teda vylučuje z povinnosti evidovať malé motocykle vyrobené pred januárom 2000. Ich technické osvedčenia zostanú v platnosti do konca roku 2022, aby ich majitelia nemali povinnosť označiť vozidlá tabuľkou s evidenčným číslom, ak už táto povinnosť nebola pre nich doteraz ustanovená. Opozičný poslanec Ľubomír Galko (SaS) sa snažil cez pozmeňujúci návrh presadiť pre tieto vozidlá výnimku natrvalo, no neuspel.
Pre malé motocykle kategórie L1e sa tiež vypúšťa povinnosť absolvovať kontrolu originality vozidla z dôvodu, že ide najmä o staršie malé motocykle (BABETTA, KORADO) malej hodnoty. "Povinným vykonávaním kontroly originality pre prevádzkovateľov týchto vozidiel by sa proces povinného zaevidovania vozidiel predražil," argumentujú poslanci. Tieto malé motorky teda nebudú mať ani povinnosť byť vybavené osvetlením zadnej tabuľky s evidenčným číslom.
Novela zároveň predlžuje platnosť technických osvedčení vozidiel vydaných pred 1. januárom 2000 do roku 2016 pre vozidlá kategórie S (ťahané vymeniteľné stroje za traktor), kategórie PS (pracovné stroje) používané v poľnohospodárstve, kategórie PN (pracovný stroj nesený) a pre výmenné nadstavby.