Uviedol to po tom ako sa rokovanie výboru ku kauze kompy nekonalo, pretože neprišlo dosť poslancov.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 13. novembra (TASR) – Opozičné hnutie Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽaNO) začína oddnes v súvislosti s kauzou prenájmu kompy na Dunaji štátnou Vodohospodárskou výstavbou (VV) zbierať podpisy pod návrh na odvolanie ministra životného prostredia Petra Žigu (Smer-SD). Po tom, ako sa dnes pre neúčasť poslancov vládneho Smeru-SD neuskutočnil mimoriadny výbor k tomuto prípadu, to vyhlásil predseda hnutia Igor Matovič.
"Po postoji "mŕtva ryba" ministra Žigu, ktorý ani nemal potrebu ukázať sa na dnešnom mimoriadnom parlamentnom výbore, začíname dnešným dňom zbierať podpisy za odvolanie ministra, ako priameho nadriadeného generálneho riaditeľa Vodohospodárskej výstavby Ladislava Lazára," vyhlásil na tlačovej konferencii Matovič.
"Minister životného prostredia Peter Žiga už požiadal o nezávislú kontrolu Úrad pre verejné obstarávanie a Najvyšší kontrolný úrad. Okrem toho poslal do podniku Vodohospodárska výstavba ministerskú kontrolu. Na rozdiel od poslanca Matoviča, ktorý nemá morálny problém kedykoľvek a kohokoľvek označiť za zlodeja, minister rozhodne o ďalších krokoch až po ukončení kontrol. Vystúpenia poslanca Matoviča vníma ako predvolebnú kampaň," uviedol dnes v reakcii na vyjadrenia Matoviča hovorca Ministerstva životného prostredia SR Maroš Stano.
"Členovia tohto výboru za stranu Smer-SD sa odmietajú podieľať na predvolebnej kampani poslanca Matoviča, ktorý už v minulosti opakovane klamal a zavádzal," zdôvodnila neúčasť poslancov vládnej strany na dnešnom výbore jeho podpredsedníčka Magda Košútová (Smer-SD).
V súvislosti s prípadom poukázal dnes líder OĽaNO aj na fakt, že celkové ročné náklady na fungovanie starej kompy cez Dunaj, ktorú prevádzkoval štátny Slovenský vodohospodársky podnik (SVP), ešte v roku 2013 predstavovali 490.671 eur. Nový prevádzkovateľ, súkromná spoločnosť Ponton City, však bude podľa Matoviča pri zvýšení ceny nafty o 0,50 eura na liter podľa podmienok novej zmluvy z júna 2015 pýtať za prevádzku kompy ročne 4,95 milióna eur.
"To navýšenie, v podstate zlodejina, ktorá je tu spáchaná, je 908 % v porovnaní s nákladmi, aké mal štátny podnik. Pýtame sa, či toto je boj Roberta Fica proti privatizácii nášho spoločného majetku," vyhlásil Matovič.
"Poslanec Matovič klame, zavádza, manipuluje a porovnáva neporovnateľné. Cena za službu neprekročí v žiadnom prípade 25 miliónov eur. Verejná súťaž bola transparentná a celoeurópska, mohol sa do nej ktokoľvek prihlásiť a mal 14 mesiacov čas, aby si zaobstaral plavidlo potrebné na prevádzku," uviedla dnes v reakcii na Matoviča hovorkyňa VV Diana Migaľová Baschierová.
Nie je podľa nej pravda, že kompa bude predražená, ako vypočítal poslanec Matovič. "Nová kompa má o polovicu vyššiu kapacitu, väčšiu rýchlosť, je bezpečnejšia, dokáže plávať v zložitejších podmienkach a najmä prepravuje taký počet vozidiel, ako by stará kompa kapacitne nezvládla. Dnes prepravujeme jedno auto lacnejšie ako starou kompou. Porovnávanie vnútrofiremných nákladov SVP pri prevádzke kompy v minulosti so súčasným stavom je čistý nezmysel, pretože manipulatívne porovnáva dve neporovnateľné veci," doplnila hovorkyňa VV.
Šéf OĽaNO spolu s blogerkou a poslankyňou zastupiteľstva bratislavského Starého Mesta Veronikou Remišovou a predsedom mimoparlamentnej strany NOVA Danielom Lipšicom v pondelok (9.11.) upozornili, že zmluva medzi VV a súkromnou firmou Ponton City je prakticky nevypovedateľná a údajný limit 25 miliónov eur v nej nie je uvedený. Zvyšovanie ceny prepravy podľa ceny lodnej nafty môže zmluvu predražiť o ďalšie desiatky miliónov eur. Na prípad ešte minulý týždeň upozornil aj opozičný Most-Híd.
"Pána Matoviča vnímame ako patologického klamára. Všetko, čo v poslednej dobe povedal, bola lož, nebola pravda, respektíve vyjadrenia nevedel dokázať," reagoval v úvode týždňa na jeho tvrdenia šéf Vodohospodárskej výstavby (VV) Ladislav Lazár. Podľa neho je kompa v súčasnosti v skúšobnej prevádzke a frekvencia jej premávky sa riadi požiadavkami starostov dotknutých obcí.
"Po postoji "mŕtva ryba" ministra Žigu, ktorý ani nemal potrebu ukázať sa na dnešnom mimoriadnom parlamentnom výbore, začíname dnešným dňom zbierať podpisy za odvolanie ministra, ako priameho nadriadeného generálneho riaditeľa Vodohospodárskej výstavby Ladislava Lazára," vyhlásil na tlačovej konferencii Matovič.
"Minister životného prostredia Peter Žiga už požiadal o nezávislú kontrolu Úrad pre verejné obstarávanie a Najvyšší kontrolný úrad. Okrem toho poslal do podniku Vodohospodárska výstavba ministerskú kontrolu. Na rozdiel od poslanca Matoviča, ktorý nemá morálny problém kedykoľvek a kohokoľvek označiť za zlodeja, minister rozhodne o ďalších krokoch až po ukončení kontrol. Vystúpenia poslanca Matoviča vníma ako predvolebnú kampaň," uviedol dnes v reakcii na vyjadrenia Matoviča hovorca Ministerstva životného prostredia SR Maroš Stano.
"Členovia tohto výboru za stranu Smer-SD sa odmietajú podieľať na predvolebnej kampani poslanca Matoviča, ktorý už v minulosti opakovane klamal a zavádzal," zdôvodnila neúčasť poslancov vládnej strany na dnešnom výbore jeho podpredsedníčka Magda Košútová (Smer-SD).
Prečítajte si aj: Rokovanie výboru ku kauze kompy sa nekonalo, neprišlo dosť poslancov
V súvislosti s prípadom poukázal dnes líder OĽaNO aj na fakt, že celkové ročné náklady na fungovanie starej kompy cez Dunaj, ktorú prevádzkoval štátny Slovenský vodohospodársky podnik (SVP), ešte v roku 2013 predstavovali 490.671 eur. Nový prevádzkovateľ, súkromná spoločnosť Ponton City, však bude podľa Matoviča pri zvýšení ceny nafty o 0,50 eura na liter podľa podmienok novej zmluvy z júna 2015 pýtať za prevádzku kompy ročne 4,95 milióna eur.
"To navýšenie, v podstate zlodejina, ktorá je tu spáchaná, je 908 % v porovnaní s nákladmi, aké mal štátny podnik. Pýtame sa, či toto je boj Roberta Fica proti privatizácii nášho spoločného majetku," vyhlásil Matovič.
"Poslanec Matovič klame, zavádza, manipuluje a porovnáva neporovnateľné. Cena za službu neprekročí v žiadnom prípade 25 miliónov eur. Verejná súťaž bola transparentná a celoeurópska, mohol sa do nej ktokoľvek prihlásiť a mal 14 mesiacov čas, aby si zaobstaral plavidlo potrebné na prevádzku," uviedla dnes v reakcii na Matoviča hovorkyňa VV Diana Migaľová Baschierová.
Nie je podľa nej pravda, že kompa bude predražená, ako vypočítal poslanec Matovič. "Nová kompa má o polovicu vyššiu kapacitu, väčšiu rýchlosť, je bezpečnejšia, dokáže plávať v zložitejších podmienkach a najmä prepravuje taký počet vozidiel, ako by stará kompa kapacitne nezvládla. Dnes prepravujeme jedno auto lacnejšie ako starou kompou. Porovnávanie vnútrofiremných nákladov SVP pri prevádzke kompy v minulosti so súčasným stavom je čistý nezmysel, pretože manipulatívne porovnáva dve neporovnateľné veci," doplnila hovorkyňa VV.
Šéf OĽaNO spolu s blogerkou a poslankyňou zastupiteľstva bratislavského Starého Mesta Veronikou Remišovou a predsedom mimoparlamentnej strany NOVA Danielom Lipšicom v pondelok (9.11.) upozornili, že zmluva medzi VV a súkromnou firmou Ponton City je prakticky nevypovedateľná a údajný limit 25 miliónov eur v nej nie je uvedený. Zvyšovanie ceny prepravy podľa ceny lodnej nafty môže zmluvu predražiť o ďalšie desiatky miliónov eur. Na prípad ešte minulý týždeň upozornil aj opozičný Most-Híd.
"Pána Matoviča vnímame ako patologického klamára. Všetko, čo v poslednej dobe povedal, bola lož, nebola pravda, respektíve vyjadrenia nevedel dokázať," reagoval v úvode týždňa na jeho tvrdenia šéf Vodohospodárskej výstavby (VV) Ladislav Lazár. Podľa neho je kompa v súčasnosti v skúšobnej prevádzke a frekvencia jej premávky sa riadi požiadavkami starostov dotknutých obcí.