Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 23. november 2024Meniny má Klement
< sekcia Slovensko

Médiám dominujú Nový čas, Plus 7 dní, Rádio Expres a TV Markíza

Ilustračné foto Foto:

Celkovo bolo monitorovaných 264 tlačených médií, 48 rozhlasových a 73 televíznych staníc.

Bratislava 20. augusta (TASR) - Denník Nový čas, týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník TV max, mesačník Zdravie, Rádio Expres a Televízia Markíza sú na Slovensku v prvom polroku 2014 najčítanejšie a najsledovanejšie. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle – TGI 1.+2./2014, ktoré zverejnila spoločnosť Median Sk.

Prieskum MML-TGI bol realizovaný na vzorke 4251 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 až 79 rokov v termíne od 6. 1. do 22. 6. 2014. Celkovo bolo monitorovaných 264 tlačených médií, 48 rozhlasových a 73 televíznych staníc.

Medzi denníkmi si udržal prvú pozíciu Nový Čas so 17 percentami, druhý v poradí je denník Sme so 7%, tretia Pravda má čítanosť rovnako 7%, štvrtý Plus jeden deň má 6%, nasledujú Šport a Korzár so 4%, Hospodárske noviny s 3%, Új Szó má 2% a Avízo 1% čítanosť.

V kategórii týždenníky dosiahol Plus 7 dní 10%, druhú pozíciu obsadil Život so 7% čítanosťou, nasledujú Báječná žena a Nový čas pre ženy so 6%, na piatom mieste je Eurotelevízia s 5%, šiesta Slovenka so 4% a Katolícke noviny s 3%.

Najčítanejšími titulmi medzi dvojtýždenníkmi sú TV max s 5% a ECHO so 4%, nasleduje Tele plus a Bratislavské noviny s 2%. Bratislavský kuriér, Regionálne noviny - Zlatomoravsko a Profit dosahujú 1% čítanosť.

Poradie mesačníkov, ktoré sa na Slovensku predávajú, otvára časopis Zdravie s 8%, na druhej pozícii Záhradkár dosiahol rovnako 8%, nasleduje Eva so 7% a za ňou EMMA so 6%. Ďalšie v poradí sú mesačníky Kam do mesta so 4%, Maxikrížovky a Nový čas Krížovky majú rovnakú 3% čítanosť.

Medzi rozhlasovými stanicami v parametri „počúval včera“ je na prvom mieste Rádio Expres s 19 percentami, druhé je verejnoprávne Rádio Slovensko s 18%, tretie Fun rádio s 12%, štvrté Rádio Jemné má 8%, piate Rádio Europa 2 získalo 7%, šieste Rádio Regina má rovnako 7%, siedma priečka s 3% patrí Rádiu_FM. Rovnaké poradie je aj v kategórii „počúval minulý týždeň“.

V parametri podiel na trhu (share) je na prvom mieste Rádio Expres s 24 percentami, druhé Rádio Slovensko má 20%, tretie Fun rádio 13%. Na štvrtom mieste sa umiestnilo Rádio Europa 2 s 8% a ďalej Rádio Regina tiež s 8%. Rádio Jemné dosiahlo rovnako 8% a Rádio Anténa 2%. Ostatné rozhlasové stanice držia podiel 16% z trhu.

Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla Televízia Markíza - 55%. Sledovanosť na úrovni 37% zaznamenala TV JOJ, za ňou sa umiestnila Jednotka s 21%. Nasleduje TA3 s 8%, TV Doma so 7%, Dvojka, ČT 1 a TV Dajto so 4%. Prvú desiatku najsledovanejších televíznych staníc uzatvárajú TV 2 a NOVA s 3% sledovanosťou.

Poradie jednotlivých slovenských televíznych staníc v ukazovateli podiel na trhu (share) za 1. + 2 kvartál 2014 je nasledujúce: Na prvom mieste s 39% sa umiestnila TV Markíza. TV JOJ dosiahla 23% a za ňou sa s 11% podielom na trhu umiestnila Jednotka. Nasledujú TV Doma so 4% a TA3, TV Dajto a Dvojka s 2% sledovanosťou. Podiel ostatných televízií predstavuje celkom 18%, z toho najvyššie hodnoty dosahujú nasledujúce tri stanice: RTL Klub (2%), TV 2 (2%) a Plus (1%).

Údaje z prieskumu sledovanosti MML – TGI poskytla pre TASR Linda Kleinertová zo spoločnosti Median Sk.