Ide vôbec o prvé ocenenie slovenskej agentúry v prestížnej konkurencii 32 dominantných tlačových agentúr v Európe. Naposledy túto cenu získala nemecká agentúra DPA.
Autor TASR
Bratislava 11. apríla (TASR) - Tlačová agentúra Slovenskej republiky (TASR) dostala cenu Európskej aliancie tlačových agentúr "EANA Award for Excellence in News Agency Quality 2017". Porota EANA jednohlasne rozhodla, že cenu získava vývojový tím agentúry pod vedením šéfredaktora TASR Mariána Kolára za vytvorenie agregátora sociálnych sietí Somecan, konštatuje sa vo vyhlásení EANA. Ide vôbec o prvé ocenenie slovenskej agentúry v prestížnej konkurencii 32 dominantných tlačových agentúr v Európe. Naposledy túto cenu získala nemecká agentúra DPA.
Somecan (Social Media Content Analysis) vyhľadáva v profiloch na sociálnej sieti Facebook a Twitter statusy, ktoré triedi podľa frekvencie a výskytu slov do jednotlivých kategórií s možnosťou vyhľadávania. Systém pracuje a vyhľadáva v slovenčine a angličtine. Projekt vznikol v spolupráci so spoločnosťou DREZZIO.
Podľa slov generálneho riaditeľa TASR Jaroslava Rezníka „ide o historicky prvé ocenenie pre TASR v prestížnej medzinárodnej konkurencii tlačových agentúr. Do súťaže boli nominované desiatky návrhov z celej Európy. Nám sa podaril úspech v oblasti, ktorá patrí k hlavným výzvam pre agentúry, a to sú sociálne siete. O agregátor Somecan už prejavilo záujem niekoľko veľkých tlačových agentúr, ktoré ho testujú“.
„Treba poďakovať riaditeľovi stratégie TASR Vladimírovi Puchalovi, ktorý je tvorcom celého nápadu. Je to kolektívne dielo. Verím, že systém vytvorí pridanú hodnotu aj pre našich klientov a verejnosť,“ povedal ocenený šéfredaktor TASR Marián Kolár.
Podľa slov Patrika Illitha z IT spoločnosti DREZZIO išlo o neľahké programovanie a zložitý mechanizmus, ako monitorovať jednotlivé profily. Testovaním možností vývoja tohto produktu bola aplikácia Politika na Facebooku na webe Teraz.sk, ktorú spoločnosť uviedla už pred rokom.
„Sociálne siete (najmä Facebook a Twitter) sa stali zdrojom informácií, ktorým sa musia zaoberať aj tlačové agentúry, aby zaznamenali živé svedectvá, vyhlásenia, témy v diskusii či trendy,“ píše sa vo vyhlásení EANA. „V procese hľadanie toho, čo je dôveryhodná informácia a čo je „fake news“ majú tlačové agentúry dôležitú úlohu. Nárast relevantných informácií na sociálnych sieťach vytvára tlak na redaktorov a editorov, ako monitorovať tieto informácie a čo z nich prinášať v agentúrnych správach. Tlačová agentúra Slovenskej republiky vyvinula systém Somecan, ktorý umožňuje redakčným tímom v jednom spoločnom prostredí analyzovať množstvo diferencovaných statusov a profilov,“ konštatuje sa vo vyhlásení poroty.
Cenu pre TASR odovzdá prezident EANA Jonas Eriksson, šéfredaktor a generálny riaditeľ švédskej tlačovej agentúry TT, v septembri v Belehrade.
EANA je stavovské združenie tlačových agentúr Európy, ktoré sú vo svojich krajinách dominantnými agentúrami. Sídli v Ženeve.
Somecan (Social Media Content Analysis) vyhľadáva v profiloch na sociálnej sieti Facebook a Twitter statusy, ktoré triedi podľa frekvencie a výskytu slov do jednotlivých kategórií s možnosťou vyhľadávania. Systém pracuje a vyhľadáva v slovenčine a angličtine. Projekt vznikol v spolupráci so spoločnosťou DREZZIO.
Podľa slov generálneho riaditeľa TASR Jaroslava Rezníka „ide o historicky prvé ocenenie pre TASR v prestížnej medzinárodnej konkurencii tlačových agentúr. Do súťaže boli nominované desiatky návrhov z celej Európy. Nám sa podaril úspech v oblasti, ktorá patrí k hlavným výzvam pre agentúry, a to sú sociálne siete. O agregátor Somecan už prejavilo záujem niekoľko veľkých tlačových agentúr, ktoré ho testujú“.
„Treba poďakovať riaditeľovi stratégie TASR Vladimírovi Puchalovi, ktorý je tvorcom celého nápadu. Je to kolektívne dielo. Verím, že systém vytvorí pridanú hodnotu aj pre našich klientov a verejnosť,“ povedal ocenený šéfredaktor TASR Marián Kolár.
Podľa slov Patrika Illitha z IT spoločnosti DREZZIO išlo o neľahké programovanie a zložitý mechanizmus, ako monitorovať jednotlivé profily. Testovaním možností vývoja tohto produktu bola aplikácia Politika na Facebooku na webe Teraz.sk, ktorú spoločnosť uviedla už pred rokom.
„Sociálne siete (najmä Facebook a Twitter) sa stali zdrojom informácií, ktorým sa musia zaoberať aj tlačové agentúry, aby zaznamenali živé svedectvá, vyhlásenia, témy v diskusii či trendy,“ píše sa vo vyhlásení EANA. „V procese hľadanie toho, čo je dôveryhodná informácia a čo je „fake news“ majú tlačové agentúry dôležitú úlohu. Nárast relevantných informácií na sociálnych sieťach vytvára tlak na redaktorov a editorov, ako monitorovať tieto informácie a čo z nich prinášať v agentúrnych správach. Tlačová agentúra Slovenskej republiky vyvinula systém Somecan, ktorý umožňuje redakčným tímom v jednom spoločnom prostredí analyzovať množstvo diferencovaných statusov a profilov,“ konštatuje sa vo vyhlásení poroty.
Cenu pre TASR odovzdá prezident EANA Jonas Eriksson, šéfredaktor a generálny riaditeľ švédskej tlačovej agentúry TT, v septembri v Belehrade.
EANA je stavovské združenie tlačových agentúr Európy, ktoré sú vo svojich krajinách dominantnými agentúrami. Sídli v Ženeve.