Alternatívne riešenie osadenia smerových stĺpikov by malo podľa hovorcu NDS Michala Fúrika zvýšiť bezpečnosť vodičov.
Autor TASR
Bratislava 29. decembra (TASR) - Národná diaľničná spoločnosť (NDS) testuje nový typ smerových stĺpikov na štyroch vybraných úsekoch diaľnic. Alternatívne riešenie osadenia smerových stĺpikov by malo podľa hovorcu NDS Michala Fúrika zvýšiť bezpečnosť vodičov.
Diaľničiari tak na vybraných úsekoch zahustili stĺpiky, doplnili odrazové prúžky pod každý zvodidlový nadstavec a na mostoch osadili modré smerové stĺpiky s modrými odrazovými prúžkami. "Tie majú vodičovi signalizovať, že sa blíži alebo priamo nachádza na moste, na ktorom sa v prípade nepriaznivých poveternostných podmienok vyskytujú hmly a v zimnom období námrazy," vysvetlil Fúrik.
Plocha odrazového prúžku sa podľa jeho slov zväčšila na minimálnu veľkosť 36 štvorcových centimetrov (cm2). Opatrenia, ktoré vznikli v spolupráci s políciou a ministerstvom dopravy, by mali podľa diaľničnej spoločnosti zlepšiť viditeľnosť vozovky a orientáciu vodiča počas jazdy.
NDS osadila nový typ stĺpikov na diaľnici D1 medzi odpočívadlom Hrádok a križovatkou Lúka, a to v oboch smeroch, tiež medzi odpočívadlom Zamarovce a križovatkou Nemšová, rovnako v oboch smeroch. Zároveň aj na diaľnici D2 v úseku medzi križovatkou Jarovce a štátnou hranicou s Maďarskom a na diaľnici D4 medzi križovatkou Jarovce a štátnou hranicou s Rakúskom. "Celková výška investície predstavuje sumu 39.500 eur," vyčíslil Fúrik.
Výsledky testovania nových typov smerových stĺpikov by mali diaľničiari poznať v priebehu budúceho roka. Smerový stĺpik je pritom jedným z vodiacich zariadení, ktoré slúži na optické vedenie a správnu orientáciu vodičov na ceste. Jeho funkciou je na dostatočnú vzdialenosť informovať vodiča o smere jazdnej dráhy, aby mohol včas reagovať a bezpečne zvládnuť dopravnú situáciu.
Diaľničiari tak na vybraných úsekoch zahustili stĺpiky, doplnili odrazové prúžky pod každý zvodidlový nadstavec a na mostoch osadili modré smerové stĺpiky s modrými odrazovými prúžkami. "Tie majú vodičovi signalizovať, že sa blíži alebo priamo nachádza na moste, na ktorom sa v prípade nepriaznivých poveternostných podmienok vyskytujú hmly a v zimnom období námrazy," vysvetlil Fúrik.
Plocha odrazového prúžku sa podľa jeho slov zväčšila na minimálnu veľkosť 36 štvorcových centimetrov (cm2). Opatrenia, ktoré vznikli v spolupráci s políciou a ministerstvom dopravy, by mali podľa diaľničnej spoločnosti zlepšiť viditeľnosť vozovky a orientáciu vodiča počas jazdy.
NDS osadila nový typ stĺpikov na diaľnici D1 medzi odpočívadlom Hrádok a križovatkou Lúka, a to v oboch smeroch, tiež medzi odpočívadlom Zamarovce a križovatkou Nemšová, rovnako v oboch smeroch. Zároveň aj na diaľnici D2 v úseku medzi križovatkou Jarovce a štátnou hranicou s Maďarskom a na diaľnici D4 medzi križovatkou Jarovce a štátnou hranicou s Rakúskom. "Celková výška investície predstavuje sumu 39.500 eur," vyčíslil Fúrik.
Výsledky testovania nových typov smerových stĺpikov by mali diaľničiari poznať v priebehu budúceho roka. Smerový stĺpik je pritom jedným z vodiacich zariadení, ktoré slúži na optické vedenie a správnu orientáciu vodičov na ceste. Jeho funkciou je na dostatočnú vzdialenosť informovať vodiča o smere jazdnej dráhy, aby mohol včas reagovať a bezpečne zvládnuť dopravnú situáciu.