Z Trnavského mýta po Lovinského ulicu po nej zatiaľ bude jazdiť nová linka číslo 64.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 27. marca (TASR) - V Bratislave dnes oficiálne spustili prevádzku novej trolejbusovej trate Pražská - Hroboňova. Z Trnavského mýta po Lovinského ulicu po nej zatiaľ bude jazdiť nová linka číslo 64. "Nová trať rozšíri počet ekologických liniek v našom meste. To je dobrá správa, napriek zlej situácii, v akej mesto je," povedal na dnešnom brífingu primátor Milan Ftáčnik. Trať je dlhá 4150 metrov a stála 2.361.364 eur.
Za tieto peniaze sa vystavalo trolejové vedenie vrátane trakčných stožiarov v úseku Hroboňova - Pražská a tiež nové vedenie vo vozovni Hroboňova, ktoré nezodpovedalo potrebným štandardom na prevádzku trolejbusov. Vedenia boli napojené na trať Búdkovej a Lovinského a tiež na Pražskej v odbočke na Kramáre.
Primátor pripomenul, že mesto a DPB chce pokračovať ďalšími projektmi, napríklad prípravou trolejbusovej trate k Vojenskej nemocnici. Tá už bola schválená v mestskom zastupiteľstve ako projektový zámer. "Ideálne by bolo, keby sa mohli nakupovať vozidlá a skvalitňovať doprava, zatiaľ sa ju snažíme rozširovať," dodal. Ftáčnik podotkol, že termíny aj rozpočet sa zo strany dodávateľa dodržali.
DPB sprevádzkovaním trate a ďalšími plánovanými úpravami ušetrí 45.000 neproduktívnych kilometrov ročne, ktoré vznikali dlhými výjazdmi trolejbusov z vozovne na linky a ich dojazdmi späť do vozovne. "Šetrí to DPB prevádzkové náklady, tie nie sú malé. Môžeme ich investovať do iných tratí či projektov," podotkol dnes riaditeľ DPB Ľubomír Belfi. Ten spolu s primátorom a Vladimírom Kováčom, generálnym riaditeľom spoločnosti ELZA, ktorá stavbu uskutočnila, odhalili aj pamätnú tabuľu.
Trolejbus číslo 64 začal jazdiť v 20-minútových intervaloch na trase v úseku Lovinského - Hroboňova - Pražská - Šancová - Trnavské mýto. Autobusová linka číslo 41 má preto oddnes skrátenú trasu. Vďaka novému spoju budú posilnené vyťažené autobusy číslo 84 a 184, ktoré prepravujú najmä študentov medzi internátom Horský park a Ekonomickou univerzitou.
Projekt Trolejbusová trať Pražská – Hroboňova bol spolufinancovaný z fondov Európskej únie - Operačného programu Bratislavský kraj, štátneho rozpočtu a rozpočtu prijímateľa pomoci – Hlavného mesta SR Bratislavy. Stavbu zrealizoval víťazný uchádzač spoločnosť ELZA, Elektromontážny závod Bratislava. Výstavba sa skončila 12. decembra minulého roka a následne bola uvedená do skúšobnej prevádzky.
Za tieto peniaze sa vystavalo trolejové vedenie vrátane trakčných stožiarov v úseku Hroboňova - Pražská a tiež nové vedenie vo vozovni Hroboňova, ktoré nezodpovedalo potrebným štandardom na prevádzku trolejbusov. Vedenia boli napojené na trať Búdkovej a Lovinského a tiež na Pražskej v odbočke na Kramáre.
Primátor pripomenul, že mesto a DPB chce pokračovať ďalšími projektmi, napríklad prípravou trolejbusovej trate k Vojenskej nemocnici. Tá už bola schválená v mestskom zastupiteľstve ako projektový zámer. "Ideálne by bolo, keby sa mohli nakupovať vozidlá a skvalitňovať doprava, zatiaľ sa ju snažíme rozširovať," dodal. Ftáčnik podotkol, že termíny aj rozpočet sa zo strany dodávateľa dodržali.
DPB sprevádzkovaním trate a ďalšími plánovanými úpravami ušetrí 45.000 neproduktívnych kilometrov ročne, ktoré vznikali dlhými výjazdmi trolejbusov z vozovne na linky a ich dojazdmi späť do vozovne. "Šetrí to DPB prevádzkové náklady, tie nie sú malé. Môžeme ich investovať do iných tratí či projektov," podotkol dnes riaditeľ DPB Ľubomír Belfi. Ten spolu s primátorom a Vladimírom Kováčom, generálnym riaditeľom spoločnosti ELZA, ktorá stavbu uskutočnila, odhalili aj pamätnú tabuľu.
Trolejbus číslo 64 začal jazdiť v 20-minútových intervaloch na trase v úseku Lovinského - Hroboňova - Pražská - Šancová - Trnavské mýto. Autobusová linka číslo 41 má preto oddnes skrátenú trasu. Vďaka novému spoju budú posilnené vyťažené autobusy číslo 84 a 184, ktoré prepravujú najmä študentov medzi internátom Horský park a Ekonomickou univerzitou.
Tu bude player
Projekt Trolejbusová trať Pražská – Hroboňova bol spolufinancovaný z fondov Európskej únie - Operačného programu Bratislavský kraj, štátneho rozpočtu a rozpočtu prijímateľa pomoci – Hlavného mesta SR Bratislavy. Stavbu zrealizoval víťazný uchádzač spoločnosť ELZA, Elektromontážny závod Bratislava. Výstavba sa skončila 12. decembra minulého roka a následne bola uvedená do skúšobnej prevádzky.