Prezreli spolu 694 telovýchovných zariadení.
Autor TASR
Bratislava 27. novembra (TASR) - Hygienici našli pri kontrolách školských telocviční nedostatky. Niektoré mali nefunkčné sprchy alebo im chýbala teplá voda. Niekde boli po stenách plesne, kontrola odhalila aj poškodenú izoláciu strechy, nedostatočné odvetrávanie a zlý technický stav okien.
Kontrolóri sa bližšie pozreli na telocvične v základných a stredných školách od septembra do novembra tohto roka. "Prezreli spolu 694 telovýchovných zariadení," povedal hlavný hygienik SR Ján Mikas z Úradu verejného zdravotníctva (ÚVZ) SR.
Kontroly podľa neho priniesli aj pozitívne zistenia, napríklad čiastočné či kompletné rekonštrukčné práce. Hygienici školám s pochybeniami uložili nápravné opatrenia, správu o výsledkoch kontrol v telocvičniach pošlú aj na úrady vyšších územných celkov.
Pracovníci regionálnych úradov odhalili aj prevádzkové nedostatky v hodinách telesnej výchovy. Za nešťastné riešenie označili napríklad zdvojené či nulté hodiny. "Pretože ráno môže byť dynamická hodina telocviku pre detský organizmus príliš veľký nápor," povedala Jana Hamade z ÚVZ SR. Hodina by podľa nej mala byť zaradená dopoludnia, chápe však, že nie vždy je to z rôznych dôvodov možné.
Školy podľa nej dodržiavajú počty hodín telesnej výchovy tak, ako to určuje školský vzdelávací program. Za pozitívum označila i to, že žiaci športujú na verejných ihriskách, v lesoparkoch či krytých plavárňach.
Kontrolóri sa bližšie pozreli na telocvične v základných a stredných školách od septembra do novembra tohto roka. "Prezreli spolu 694 telovýchovných zariadení," povedal hlavný hygienik SR Ján Mikas z Úradu verejného zdravotníctva (ÚVZ) SR.
Kontroly podľa neho priniesli aj pozitívne zistenia, napríklad čiastočné či kompletné rekonštrukčné práce. Hygienici školám s pochybeniami uložili nápravné opatrenia, správu o výsledkoch kontrol v telocvičniach pošlú aj na úrady vyšších územných celkov.
Pracovníci regionálnych úradov odhalili aj prevádzkové nedostatky v hodinách telesnej výchovy. Za nešťastné riešenie označili napríklad zdvojené či nulté hodiny. "Pretože ráno môže byť dynamická hodina telocviku pre detský organizmus príliš veľký nápor," povedala Jana Hamade z ÚVZ SR. Hodina by podľa nej mala byť zaradená dopoludnia, chápe však, že nie vždy je to z rôznych dôvodov možné.
Školy podľa nej dodržiavajú počty hodín telesnej výchovy tak, ako to určuje školský vzdelávací program. Za pozitívum označila i to, že žiaci športujú na verejných ihriskách, v lesoparkoch či krytých plavárňach.