Automatizovaný systém objektívnej zodpovednosti podľa Gašpara odbremení aj dopravných policajtov.
Autor TASR
Bratislava 26. júla (TASR) – S prvými stacionárnymi radarmi na slovenských cestách by sa vodiči mohli stretnúť už v druhej polovici roka 2016. Polícia už vypracovala presný projekt, kde by sa tieto zariadenia mohli nachádzať. Podľa policajného prezidenta Tibora Gašpara nepôjde len o monitorovanie rýchlosti, ale napríklad aj o kontrolu zastavenia na červenej či dynamické váhy.
„Rozhodne sme nevyberali také miesta, ako je výjazd z obce a podobne, teda to, čo je dlhodobo kritizované. Nevylučujem však, že policajti naďalej budú zisťovať priestupky aj na takých úsekoch, kde tie kamery nebudú,“ hovorí Gašpar.
Automatizovaný systém objektívnej zodpovednosti podľa Gašpara odbremení aj dopravných policajtov. „Počíta sa s tým, že priestupok zistí kamera nainštalovaná na nejakom konkrétnom mieste, odošle tento záznam do softvérového centra, kde sa porovná evidenčné číslo vozidla zo záznamu s evidenciou motorových vozidiel a zistí sa, kto je jeho majiteľom. Automatizovane sa vytlačí rozhodnutie o pokute a to príde majiteľovi auta domov, čiže do toho procesu bude vstupovať polícia len minimálne alebo skoro vôbec,“ tvrdí policajný prezident. Počíta však s tým, že celý systém budú predsa len kontrolovať ľudia. „Nemali by to byť policajti, ale napríklad ľudia so zníženou pohyblivosťou, ktorí budú môcť byť takto zamestnaní v rámci kontroly toho automatizovaného režimu,“ doplnil Gašpar.
Podľa policajného prezidenta budú jasne označené miesta, kde kamery môžu, ale na druhej strane nemusia byť. „Vybudujeme stanovištia, kde v konkrétnom čase kamery možno nebudú, ale vodič o tom vedieť nebude. Kamerové zariadenie sa tam bude dať vložiť, ale z času na čas ho premiestnime, aby sme vykryli celý priestor,“ uzatvára Gašpar.
„Rozhodne sme nevyberali také miesta, ako je výjazd z obce a podobne, teda to, čo je dlhodobo kritizované. Nevylučujem však, že policajti naďalej budú zisťovať priestupky aj na takých úsekoch, kde tie kamery nebudú,“ hovorí Gašpar.
Automatizovaný systém objektívnej zodpovednosti podľa Gašpara odbremení aj dopravných policajtov. „Počíta sa s tým, že priestupok zistí kamera nainštalovaná na nejakom konkrétnom mieste, odošle tento záznam do softvérového centra, kde sa porovná evidenčné číslo vozidla zo záznamu s evidenciou motorových vozidiel a zistí sa, kto je jeho majiteľom. Automatizovane sa vytlačí rozhodnutie o pokute a to príde majiteľovi auta domov, čiže do toho procesu bude vstupovať polícia len minimálne alebo skoro vôbec,“ tvrdí policajný prezident. Počíta však s tým, že celý systém budú predsa len kontrolovať ľudia. „Nemali by to byť policajti, ale napríklad ľudia so zníženou pohyblivosťou, ktorí budú môcť byť takto zamestnaní v rámci kontroly toho automatizovaného režimu,“ doplnil Gašpar.
Podľa policajného prezidenta budú jasne označené miesta, kde kamery môžu, ale na druhej strane nemusia byť. „Vybudujeme stanovištia, kde v konkrétnom čase kamery možno nebudú, ale vodič o tom vedieť nebude. Kamerové zariadenie sa tam bude dať vložiť, ale z času na čas ho premiestnime, aby sme vykryli celý priestor,“ uzatvára Gašpar.