Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 17. november 2024Meniny má Klaudia
< sekcia Slovensko

Prezident vedie kampaň za vyššiu volebnú účasť prostredníctvom webu

Na snímke prezident SR Andrej Kiska. Foto: TASR - Martin Baumann

Na to, aby politici cítili pred voľbami tlak, je potrebné podľa hlavy štátu vytvoriť verejnú objednávku – zadanie od ľudí

Bratislava 2. februára (TASR) – Povzbudiť ľudí k vyššej účasti v marcových parlamentných voľbách a nasmerovať predvolebnú diskusiu k témam zdravotníctva a školstva. To sú ciele kampane, ktorú pred najdôležitejším všeľudovým hlasovaním vedie prezident SR Andrej Kiska.

Tento týždeň ukončí návštevou Nitry sériu výjazdov do všetkých krajských miest Slovenska, kde sa stretol a diskutoval s  predstaviteľmi regiónov. Od začiatku februára spustil internetovú stránku s názvom Verejná objednávka. Plánuje i ďalšie aktivity, ktoré nateraz nespresnil.

„Som presvedčený, že základnou témou predvolebného politického boja by malo byť školstvo a zdravotníctvo,“ uviedol dnes Kiska počas brífingu v prezidentskom paláci. „O tom by sa malo diskutovať a voliči by sa mali jasne pýtať každej jednej politickej strany na to, kto s tým a dokedy v týchto dvoch prioritách pohne,“ vysvetlil.

Na to, aby politici cítili pred voľbami tlak, je potrebné podľa hlavy štátu vytvoriť verejnú objednávku – zadanie od ľudí. Tomuto cieľu slúžia jeho aktivity, najnovšie stránka Verejná objednávka, ktorú mu vypracovala reklamná agentúra ako fyzickej osobe.

ŽIADAJME ZMENU K LEPŠIEMU Aby politici cítili tlak a riešili veci, ktoré riešiť treba, je potrebné vytvoriť jednoznačnú...

Posted by Andrej Kiska on Montag, 1. Februar 2016


Stránka je koncipovaná ako internetový obchod, kde si ľudia môžu objednať konkrétne opatrenia v zdravotníctve a školstve. Riaditeľ komunikačného odboru Kancelárie prezidenta SR Roman Krpelan informoval, že počas úvodných 24 hodín zdieľalo stránku približne 10.000 ľudí. Aktivity na internete a sociálnych sieťach budú Kisku podľa jeho slov stáť 4000 eur, pôjde o jeho súkromné zdroje.

„Verím, že ľudia pôjdu voliť a že tieto priority si každá politická strana zoberie za svoje a presne nám všetkým povie, čo chce po voľbách dosiahnuť,“
vyjadril svoje očakávania Kiska. Osobne by privítal, keby volebná účasť prekročila hranicu 60 percent.

Svoju kampaň charakterizoval ako nepolitickú. Odmietol, že by mohla smerovať voči konkrétnym politickým subjektom, jeho cieľom nie je ani založenie vlastnej strany. Uviedol, že pri programoch mnohých mu chýba presné zadanie, kto, čo a dokedy by mal spraviť v oblasti zdravotníctva a školstva.

Pri diskusiách v regiónoch Kiska nadobudol dojem, že ľudia majú rovnaké priority, ako si vytýčil v kampani. „Nikto nikde nespochybnil, že sú to skutočne oblasti, kde potrebujeme pridať,“ zhrnul svoje postrehy. Súčasne vyzval, že je dôležité, aby si krajina v čase, keď sa jej ekonomicky darí, neváhala zvoliť priority, ktoré sú finančne a politicky náročné. „Čo školstvo a zdravotníctvo sú. Sú to nesmierne komplikované témy,“ doplnil.