Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 23. november 2024Meniny má Klement
< sekcia Slovensko

PRIESKUM: Politické témy v médiách už Slováci spájali s voľbami

Ilustračné foto Foto: TASR/Martin Baumann

V prieskume odpovedalo 1003 respondentov na otázku, o ktorých udalostiach sa na Slovensku v poslednom mesiaci najviac písalo alebo rozprávalo v médiách ako televízia, rozhlas, tlač či internet?

Bratislava 3. októbra (TASR) – Politické prekáračky a blížiace sa parlamentné voľby boli pre Slovákov druhou najvýraznejšie témou v médiách v mesiaci september. Ukázal to septembrový prieskum agentúry Focus.

V prieskume odpovedalo 1003 respondentov na otázku, o ktorých udalostiach sa na Slovensku v poslednom mesiaci najviac písalo alebo rozprávalo v médiách ako televízia, rozhlas, tlač či internet? Respondenti mali v rámci spontánnej reakcie možnosť uviesť viacero odpovedí.

Okrem dominantnej témy utečencov, ktorú v médiách v septembri zachytilo takmer 92 percent opýtaných, si Slováci všímali aj správy týkajúce sa politickej situácie, diskusií v parlamente i vzájomných hádok politikov. Tieto mediálne témy v prieskume uviedlo 8,9 percenta odpovedajúcich. Podľa Martina Slosiarika z agentúry Focus ich respondenti prirodzene vnímali v kontexte blížiacich sa parlamentných volieb. "Pár mesiacov pred parlamentnými voľbami strany opatrnejšie narábajú s informáciami a posolstvami, ktoré sa dostávajú cez médiá k voličom a zvažujú ich prípadný negatívny dopad na svoju podporu. No samozrejme, stačí sa pozrieť do ulíc a každému je jasné, že predvolebná kampaň sa už začala," okomentoval situáciu Slosiarik.

Najvýraznejšou samostatnou politickou témou bol spor medzi premiérom Robertom Ficom a lídrom OĽaNO Igorom Matovičom ohľadom údajného nelegálneho účtu na Belize. Túto kauzu si z médií zapamätalo 7,1 percenta respondentov. Po téme migrantov, všeobecnej situácii v slovenskej politike a udalostiach leteckých katastrof na Slovensku to bola štvrtá najvýraznejšia téma, ktorú Slováci zachytili v médiách v priebehu septembra.

Medzi témy v mediálnych výstupoch, ktoré sa v septembri dostali u respondentov výraznejšie do pozornosti, patrili aj extrémy v počasí. Spomínalo ich 6,8 percenta respondentov. Viac ako päť percent respondentov si z médií zapamätalo aj správy súvisiace so začiatkom školského roka (5,7 percenta) a tiež udalosti na Ukrajine (5,2 percenta).