Minister školstva Juraj Draxler dnes uviedol, že v najbližších dňoch sa rozhodne, či sa takýto systém spustí už na budúci rok, alebo až neskôr. Dôvodom je nastavenie systému testovania.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 11. mája (TASR) – To, či budúcoroční deviataci absolvujú prijímacie skúšky na stredné školy formou celoštátneho testu, ešte nie je isté. Minister školstva Juraj Draxler dnes uviedol, že v najbližších dňoch sa rozhodne, či sa takýto systém spustí už na budúci rok, alebo až neskôr. Dôvodom je nastavenie systému testovania.
Podľa Draxlera bude dôležité napríklad správne nastavenie formátu testu, počtu otázok či ich štruktúry. "Je to jedna z tých kľúčových vecí, ktoré nás teraz obmedzujú v tom rozhodnutí, či už naozaj od budúceho roku budeme mať celoštátny test, ktorý bude vstupným testom na stredné školy, alebo či si potrebujeme nechať nejaký dlhší čas na to, aby sme vedeli systém nastaviť naozaj komplexne a absolútne spoľahlivo," vysvetlil minister školstva. Takýto test by mal vychádzať z deviatackého monitora.
Do budúcna bude podľa jeho slov treba lepšie nastaviť aj systém kreovania testov a systém recenzentov. Dôvodom je aj to, že súčasťou tohtoročného monitora zo slovenčiny bola sporná otázka o synonymách.
Draxler spolu s riaditeľkou Národného ústavu certifikovaných meraní vzdelávania (NÚCEM) Ivanou Pichaničovou dnes zároveň prezentovali výsledky tohtoročného Testovania 9, tzv. monitora. Výsledky boli podľa Draxlera porovnateľné s výsledkami z minulých rokov.
Test z matematiky riešilo 40.880 deviatakov, priemerná úspešnosť žiakov bola 52,7 percenta. Chlapci dosiahli úspešnosť 53,4 percenta a dievčatá 51,9 percenta. Test zo slovenského jazyka a literatúry písalo 38.227 žiakov. Priemerná úspešnosť bola 62,6 percenta. Dievčatá mali úspešnosť 65,5 percenta a chlapci 59,8 percenta.
Žiaci, ktorí dosiahli v testoch úspešnosť viac ako 90 percent, sú automaticky prijatí na strednú školu. "Túto podmienku splnilo 1305 žiakov, to znamená 3,2 percenta všetkých deviatakov," dodal Draxler. Najviac takýchto deviatakov bolo v Košickom kraji.
Podľa Pichaničovej v Testovaní 9 nezaznamenali problémy, čo sa týka objektivity priebehu testovania. Pri porovnaní typov škôl či typu sídla nezaznamenal NÚCEM veľké rozdiely medzi výsledkami žiakov.
Podľa Draxlera bude dôležité napríklad správne nastavenie formátu testu, počtu otázok či ich štruktúry. "Je to jedna z tých kľúčových vecí, ktoré nás teraz obmedzujú v tom rozhodnutí, či už naozaj od budúceho roku budeme mať celoštátny test, ktorý bude vstupným testom na stredné školy, alebo či si potrebujeme nechať nejaký dlhší čas na to, aby sme vedeli systém nastaviť naozaj komplexne a absolútne spoľahlivo," vysvetlil minister školstva. Takýto test by mal vychádzať z deviatackého monitora.
J. Draxler: Najväčšie zastúpenie úspešných žiakov bolo v košickom kraji
Do budúcna bude podľa jeho slov treba lepšie nastaviť aj systém kreovania testov a systém recenzentov. Dôvodom je aj to, že súčasťou tohtoročného monitora zo slovenčiny bola sporná otázka o synonymách.
Draxler spolu s riaditeľkou Národného ústavu certifikovaných meraní vzdelávania (NÚCEM) Ivanou Pichaničovou dnes zároveň prezentovali výsledky tohtoročného Testovania 9, tzv. monitora. Výsledky boli podľa Draxlera porovnateľné s výsledkami z minulých rokov.
Test z matematiky riešilo 40.880 deviatakov, priemerná úspešnosť žiakov bola 52,7 percenta. Chlapci dosiahli úspešnosť 53,4 percenta a dievčatá 51,9 percenta. Test zo slovenského jazyka a literatúry písalo 38.227 žiakov. Priemerná úspešnosť bola 62,6 percenta. Dievčatá mali úspešnosť 65,5 percenta a chlapci 59,8 percenta.
Žiaci, ktorí dosiahli v testoch úspešnosť viac ako 90 percent, sú automaticky prijatí na strednú školu. "Túto podmienku splnilo 1305 žiakov, to znamená 3,2 percenta všetkých deviatakov," dodal Draxler. Najviac takýchto deviatakov bolo v Košickom kraji.
Podľa Pichaničovej v Testovaní 9 nezaznamenali problémy, čo sa týka objektivity priebehu testovania. Pri porovnaní typov škôl či typu sídla nezaznamenal NÚCEM veľké rozdiely medzi výsledkami žiakov.