Podľa Galka sa tu stavia obchvat, pričom existujú podozrenia, že viaceré firmy pracujúce pre štát ťažia štrk nezákonným spôsobom.
Autor TASR
Bratislava 26. októbra (TASR) - Opozičná poslankyňa Anna Zemanová (SaS) podala trestné oznámenie na neznámeho páchateľa pre podozrenie zo spáchania trestného činu krádeže a trestných činov súvisiacich s ohrozovaním a poškodzovaním životného prostredia. Dôvodom tohto kroku je podľa jej slov údajne neoprávnené dobývanie ložísk štrku v Chránenej vodohospodárskej oblasti Žitný ostrov pre výstavbu nultého obchvatu okolo hlavného mesta D4 a R7.
"Existuje podozrenie, že sa na tom niekto nezákonne obohacuje. Preto som podala spomínané trestné oznámenie a súbežne aj podnet na Pôdohospodársku platobnú agentúru, lebo je možné, že aj na tieto plochy mohlo byť požiadané o podporu z priamych platieb na hospodárenie na ornej pôde," ozrejmila.
Podpredseda SaS Ľubomír Galko uistil, že liberáli sú za výstavbu infraštruktúry. "Sme za výstavbu obchvatu, ale trváme na tom, aby kontrolné mechanizmy pri takýchto stavbách boli účinné. Je nemožné stavať tak, že štát šliape po zákonoch, alebo sa šliapaniu po zákonoch firmami, ktoré preň pracujú, iba prizerá. Vyzývame preto ministra životného prostredia Lászlóa Sólymosa (Most-Híd), aby razantne konal," odkázal s tým, že ak konať nebude, mal by sa situáciou zaoberať premiér Peter Pellegrini (Smer-SD).
Podľa Galka sa tu stavia obchvat, pričom existujú podozrenia, že viaceré firmy pracujúce pre štát ťažia štrk nezákonným spôsobom. "Na takúto ťažbu potrebujete viacero povolení a musíte z toho odvádzať odvody štátu. Ak sa neodvádzajú, je to krádež. Sólymos o tom vie a nič s tým nerobí," dodal.
Polícia 15. októbra zasahovala na viacerých miestach v Bratislavskom kraji v súvislosti s vyšetrovaním envirokriminality. Zásah mal súvisieť s podozreniami na používanie nebezpečného stavebného odpadu pri výstavbe D4 a R7. Polícia v júli začala v tejto veci trestné stíhanie vo veci neoprávneného nakladania s odpadmi.
Konzorcium, ktoré obchvat stavia, v minulosti deklarovalo, že materiál používaný na stavbu disponuje platnými certifikátmi kvality a že prechádza prísnymi kritériami posúdenia vhodnosti jeho použitia na výstavbu vrátane podmienky nulovej kontaminácie zeminy.
Podnety, ktoré upozorňujú na používanie nebezpečného stavebného materiálu pri výstavbe D4 a R7, sa týkajú údajného vývozu kontaminovanej zeminy z bratislavských Nív na úsek stavby v okolí Podunajských Biskupíc a Ivanky pri Dunaji. Podozrenie je aj na používanie nebezpečného stavebného materiálu a stavebného odpadu pri výstavbe obchvatu v okolí Jarovského ramena.
"Existuje podozrenie, že sa na tom niekto nezákonne obohacuje. Preto som podala spomínané trestné oznámenie a súbežne aj podnet na Pôdohospodársku platobnú agentúru, lebo je možné, že aj na tieto plochy mohlo byť požiadané o podporu z priamych platieb na hospodárenie na ornej pôde," ozrejmila.
Podpredseda SaS Ľubomír Galko uistil, že liberáli sú za výstavbu infraštruktúry. "Sme za výstavbu obchvatu, ale trváme na tom, aby kontrolné mechanizmy pri takýchto stavbách boli účinné. Je nemožné stavať tak, že štát šliape po zákonoch, alebo sa šliapaniu po zákonoch firmami, ktoré preň pracujú, iba prizerá. Vyzývame preto ministra životného prostredia Lászlóa Sólymosa (Most-Híd), aby razantne konal," odkázal s tým, že ak konať nebude, mal by sa situáciou zaoberať premiér Peter Pellegrini (Smer-SD).
Podľa Galka sa tu stavia obchvat, pričom existujú podozrenia, že viaceré firmy pracujúce pre štát ťažia štrk nezákonným spôsobom. "Na takúto ťažbu potrebujete viacero povolení a musíte z toho odvádzať odvody štátu. Ak sa neodvádzajú, je to krádež. Sólymos o tom vie a nič s tým nerobí," dodal.
Polícia 15. októbra zasahovala na viacerých miestach v Bratislavskom kraji v súvislosti s vyšetrovaním envirokriminality. Zásah mal súvisieť s podozreniami na používanie nebezpečného stavebného odpadu pri výstavbe D4 a R7. Polícia v júli začala v tejto veci trestné stíhanie vo veci neoprávneného nakladania s odpadmi.
Konzorcium, ktoré obchvat stavia, v minulosti deklarovalo, že materiál používaný na stavbu disponuje platnými certifikátmi kvality a že prechádza prísnymi kritériami posúdenia vhodnosti jeho použitia na výstavbu vrátane podmienky nulovej kontaminácie zeminy.
Podnety, ktoré upozorňujú na používanie nebezpečného stavebného materiálu pri výstavbe D4 a R7, sa týkajú údajného vývozu kontaminovanej zeminy z bratislavských Nív na úsek stavby v okolí Podunajských Biskupíc a Ivanky pri Dunaji. Podozrenie je aj na používanie nebezpečného stavebného materiálu a stavebného odpadu pri výstavbe obchvatu v okolí Jarovského ramena.