Slovenská republika je podľa Danka z pohľadu počtu vyrobených automobilov na počet obyvateľov jednotkou na svete.
Autor TASR
Bratislava 4. júna (TASR) - Automobilky na Slovensku majú neprehľadné množstvo štátnych dotácií a úľav. Táto neprehľadná spleť vytvára hmlu, na ktorú doplácajú pracovníci. Pre TASR to vyhlásil predseda SNS Andrej Danko.
"Dlhodobo sa hrdíme, že sme automobilová veľmoc. Ale až 99 % zisku automobilových spoločností odchádza do zahraničia, do ich materských štátov," tvrdí. "99 % peňazí zo zisku, z ktorého ak by aspoň istá časť zostala na Slovensku, nielen že by pracovníci automobiliek mohli byť lepšie ohodnotení, ale štát by mal aj na financovanie iných odvetví, ako napr. školstvo, kultúra, šport," dodáva.
Slovenská republika je podľa Danka z pohľadu počtu vyrobených automobilov na počet obyvateľov jednotkou na svete. "To svedčí o kvalitnej a odbornej pracovnej sile. Tá má aj vyššiu produktivitu. Ale naši ľudia, hoci produkujú niekoľkonásobne viac motorových vozidiel, majú niekoľkokrát menšie mzdy, než pracovníci niekde na Západe," konštatuje.
Lákanie zahraničných investorov bez jasne stanovenej koncepcie a bez jasne určených pravidiel voči nášmu štátu a našim ľuďom, je podľa Danka problém, ktorý Slovensko prenasleduje mnoho rokov. "Potom sa dostávame do situácie, kedy zahraniční investori po skončení stimulov odchádzajú do iných krajín," uvádza.
"Slovensko si musí začať vážiť poctivých domácich zamestnávateľov, ktorí zamestnávajú ľudí a platia dane. Veď predsa podpora zahraničných a nadnárodných spoločností na úkor slovenských je nezmysel, s ktorým by vláda SR mala čo najskôr niečo robiť. Inak sa môže stať, že dôjde k zániku podnikateľského prostredia, ktoré je aj tak dostatočne skúšané inými vládnymi opatreniami," uzatvára Danko.
"Dlhodobo sa hrdíme, že sme automobilová veľmoc. Ale až 99 % zisku automobilových spoločností odchádza do zahraničia, do ich materských štátov," tvrdí. "99 % peňazí zo zisku, z ktorého ak by aspoň istá časť zostala na Slovensku, nielen že by pracovníci automobiliek mohli byť lepšie ohodnotení, ale štát by mal aj na financovanie iných odvetví, ako napr. školstvo, kultúra, šport," dodáva.
Slovenská republika je podľa Danka z pohľadu počtu vyrobených automobilov na počet obyvateľov jednotkou na svete. "To svedčí o kvalitnej a odbornej pracovnej sile. Tá má aj vyššiu produktivitu. Ale naši ľudia, hoci produkujú niekoľkonásobne viac motorových vozidiel, majú niekoľkokrát menšie mzdy, než pracovníci niekde na Západe," konštatuje.
Lákanie zahraničných investorov bez jasne stanovenej koncepcie a bez jasne určených pravidiel voči nášmu štátu a našim ľuďom, je podľa Danka problém, ktorý Slovensko prenasleduje mnoho rokov. "Potom sa dostávame do situácie, kedy zahraniční investori po skončení stimulov odchádzajú do iných krajín," uvádza.
"Slovensko si musí začať vážiť poctivých domácich zamestnávateľov, ktorí zamestnávajú ľudí a platia dane. Veď predsa podpora zahraničných a nadnárodných spoločností na úkor slovenských je nezmysel, s ktorým by vláda SR mala čo najskôr niečo robiť. Inak sa môže stať, že dôjde k zániku podnikateľského prostredia, ktoré je aj tak dostatočne skúšané inými vládnymi opatreniami," uzatvára Danko.