Úrad verejného zdravotníctva SR zároveň podotkol, že súd pri opakovaných posúdeniach ústavnosti vyhlášok ÚVZ SR nekonštatoval porušenie základných ľudských práv a slobôd.
Autor TASR
Bratislava 15. februára (TASR) - Právomoc posudzovať zákonnosť všeobecne záväzných právnych predpisov a ich súlad s Ústavou SR má výlučne Ústavný súd (ÚS) SR. V súvislosti s návrhom zaviesť amnestiu na priestupky spáchané počas pandémie COVID-19 na to poukázal Úrad verejného zdravotníctva (ÚVZ) SR.
Zároveň podotkol, že súd pri opakovaných posúdeniach ústavnosti vyhlášok ÚVZ SR nekonštatoval porušenie základných ľudských práv a slobôd. "K téme covidovej amnestie hlavný hygienik SR Tatiana Červeňová odprezentuje svoj názor v najbližších dňoch ministerke zdravotníctva SR Zuzane Dolinkovej," dodala hovorkyňa úradu Daša Račková.
Splnomocnenec vlády pre prešetrenie pandémie a poslanec parlamentu Peter Kotlár (SNS) navrhol, aby vláda udelila amnestiu na priestupky spáchané počas obdobia mimoriadnej situácie a núdzového stavu vyhlásených pre pandémiu COVID-19. Avizoval, že návrh predloží na budúcotýždňové rokovanie vlády. Návrh podľa jeho slov smeruje "k odstráneniu dôsledkov protiústavného zásahu do práv a slobôd občanov Slovenskej republiky, ako aj k odstráneniu protiústavného ukladania povinností počas tzv. mimoriadnej situácie alebo núdzového stavu v období tzv. pandémie COVID-19".
Zároveň podotkol, že súd pri opakovaných posúdeniach ústavnosti vyhlášok ÚVZ SR nekonštatoval porušenie základných ľudských práv a slobôd. "K téme covidovej amnestie hlavný hygienik SR Tatiana Červeňová odprezentuje svoj názor v najbližších dňoch ministerke zdravotníctva SR Zuzane Dolinkovej," dodala hovorkyňa úradu Daša Račková.
Splnomocnenec vlády pre prešetrenie pandémie a poslanec parlamentu Peter Kotlár (SNS) navrhol, aby vláda udelila amnestiu na priestupky spáchané počas obdobia mimoriadnej situácie a núdzového stavu vyhlásených pre pandémiu COVID-19. Avizoval, že návrh predloží na budúcotýždňové rokovanie vlády. Návrh podľa jeho slov smeruje "k odstráneniu dôsledkov protiústavného zásahu do práv a slobôd občanov Slovenskej republiky, ako aj k odstráneniu protiústavného ukladania povinností počas tzv. mimoriadnej situácie alebo núdzového stavu v období tzv. pandémie COVID-19".