Individuálny prístup k žiakom sa nesmie od učiteľov vyžadovať bez toho, aby mali k dispozícii pomoc zo strany odborníkov, povedala spoluautorka pripravovanej školskej reformy Zuzana Zimenová.
Autor Tablet.TV
Bratislava 14. novembra (TABLET.TV) – Na Slovensku máme desiatky rokov nezmenený vzdelávací systém, ktorý núti deti, aby sa mu prispôsobovali. Hádže ich všetky do jedného vreca a snaží sa produkovať „bežného žiaka“. Dnes to už však nevyhovuje ani deťom, ani rodinám, z ktorých prichádzajú, konštatovala Zimenová.
Pripravovaný Návrh cieľov Národného programu rozvoja výchovy a vzdelávania sa okrem iného zameriava na potrebu individuálneho prístupu k žiakom a jeho jednotlivé tézy vedú k inklúzii.
Podľa slov Zuzany Zimenovej je načase zmeniť súčasný systém tak, aby učiteľ dokázal identifikovať potenciál každého dieťaťa, pomáhal mu tam, kde sa mu nedarí a rozvíjal jeho talent. S tým súvisí aj potreba okamžitej zmeny prípravy budúcich učiteľov, dodala.
Pozrite si reláciu ŠKOLSTVO Tu a teraz s moderátorom Jurajom Šimkom.
Pripravovaný Návrh cieľov Národného programu rozvoja výchovy a vzdelávania sa okrem iného zameriava na potrebu individuálneho prístupu k žiakom a jeho jednotlivé tézy vedú k inklúzii.
Podľa slov Zuzany Zimenovej je načase zmeniť súčasný systém tak, aby učiteľ dokázal identifikovať potenciál každého dieťaťa, pomáhal mu tam, kde sa mu nedarí a rozvíjal jeho talent. S tým súvisí aj potreba okamžitej zmeny prípravy budúcich učiteľov, dodala.
Pozrite si reláciu ŠKOLSTVO Tu a teraz s moderátorom Jurajom Šimkom.