Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Šport

Matej Homola chce po historickom úspechu na ME do seriálu MS

Slovenský automobilový pretekár Matej Homola počas tlačovej konferencie pri príležitosti ukončenia sezóny ME cestovných vozidiel v Bratislave 2013. Foto: TASR/Michal Svítok

Matej Homola mal úspešnú sezónu, v nasledujúcej chce dosiahnuť ešte viac.

Bratislava 8. októbra (TASR) - Slovenský pretekár Matej Homola pred štartom uplynulej sezóny ani poriadne nevedel, či sa mu podarí odjazdiť kompletný program seriálu ME cestovných automobilov FIA ETCC, no nakoniec ho ukončil historickým úspechom pre slovenský motoristický šport. Jazdec tímu Homola Motorsport sa stal ako prvý Slovák vicemajstrom Európy, pričom až do posledného podujatia bojoval o celkový titul.

"Bola to naozaj veľmi úspešná sezóna. Pred jej štartom sme nevedeli, či ju odjazdíme celú, alebo iba nejaké čiastkové preteky. Nakoniec sme sa rozhodli zariskovať, išli sme celú sezónu a ukázalo sa to ako veľmi dobrý krok. Dosiahli sme veľa víťazstiev, veľa stupňov víťazov a bola to moja najúspešnejšia sezóna. Ďakujem chalanom z tímu, ktorí sa o mňa celý rok veľmi dobre starali. Dúfam, že nasledujúca sezóna bude ešte lepšia," uviedol pre TASR.

Devätnásťročný pretekár ukončil ročník uplynulý víkend pretekmi na Masarykovom okruhu v Brne. Do nich vstúpil z druhého miesta v celkovej klasifikácii, keď na vedúceho Čecha Petra Fulína strácal osem bodov. "Do Brna sme išli s tým, že by sme ho mohli aspoň potrápiť. Mali sme osembodové manko, čo je dosť veľa, keďže za celý víkend sme mohli získať maximálne 23 bodov. Nemali sme čo stratiť, mohli sme byť minimálne druhí. Nakoniec to nevyšlo, ale moja prvá sezóna v ETCC aj tak dopadla veľmi dobre. Nečakali sme, že by sme mohli bojovať o titul," pokračoval. Matej Homola nakoniec skončil v Brne v oboch jazdách na druhej pozícii.

Celkové druhé miesto mu pritom zabezpečila už prvá jazda, v ktorej skončil za neskorším majstrom Fulínom. Prvá jazda sa išla systémom letmého štartu a Homolovi sa hneď po ňom podarilo dostať na druhú pozíciu. Do druhej jazdy štartoval zo siedmej priečky. Už v prvom kole sa predral na tretie miesto, následne na druhé, ktoré si udržal až do cieľa. "Preteky v Brne som si užil, snažil som sa ísť najrýchlejšie ako viem, ale na víťazstvo to nebolo. Petr bol rýchlejší a víťazstvo a celkovo titul majstra Európy si zaslúžil," uviedol Homola, ktorý bol okrem podujatia v Monze vo všetkých pretekoch na stupni víťazov.

Najväčší zážitok si odniesol z domáceho podujatia v Orechovej Potôni: "Bolo to víťazstvo na Slovakia Ringu pred domácimi fanúšikmi, ktorých tam bolo približne 40.000. Keď videli, ako som vyhral, bolo to krásne. Tlieskali, jasali a povzbudzovali ma. Po prejdení cieľa som mal zimomriavky."



Po úspešnej sezóne by chcel v tej nasledujúcej dosiahnuť ešte viac. Veľkým lákadlom je seriál majstrovstiev sveta cestných automobilov WTCC. Zatiaľ však nie je isté, či sa v ňom Homola Motorsport predstaví. "Uplynulý ročník je dobrý odrazový mostík. Za posledná dva-tri roky som ako pretekár vyspel, čo sa týka psychiky i jazdy. Verím, že ďalšie sezóny budú lepšie a lepšie. Chceli by sme ísť do WTCC. Majstrovstvá sveta sú veľmi medializované a je to výborný seriál. Všetko však závisí od financií. Zatiaľ nevieme povedať, ako to bude. Dôležité budú aj nové technické predpisy. Všetko je v štádiu riešenia. Ak sa nám to nepodarí, ostaneme v ETCC a pokúsime sa zabojovať o titul," dodal.

Tlačová konferencia Maťa Homolu a Teamu Homola Motorsport pri príležitosti ukončenia sezóny ME cestovných vozidiel v Bratislave 8. októbra 2013. Na snímke Jaroslav Homola, otec Mateja Homolu, manažér a šéf tímu.
Foto: TASR/Michal Svítok
Veľkú radosť z úspechu mal aj manažér tímu a Matejov otec Jaroslav Homola. "Chcel by som upozorniť na tento výnimočný úspech slovenského motošportu a slovenského pretekára. Tento rok sa udial malý zázrak, ktorý asi ešte ani nevieme doceniť. Bojovali sme o titul majstra Európy. Išli sme sa učiť a zrazu sme bojovali o celkové víťazstvo proti nadvláde veľkých tímov. Aj Peter Fulín má profesionálny tím, my sme pritom amatéri a dokázali sme ich pobiť. Skysli im úsmevy, čo nás veľmi teší," uviedol.

"Plány sú na niekoľko rokov dopredu. Chceli by sme dostať prvého Slováka do MS, sme k tomu relatívne blízko. MS cestných automobilov sú jedným zo štyroch najväčších podujatí vo svete. Ak sa nám to na budúci rok finančne nepodarí, ostaneme v ME a chceme pozerať na pohár pre víťaza. Veľa záleží od technických parametrov a zmien, ktoré budú na budúci rok. Ak to však bude len trochu možné, chceme bojovať o prvé miesto," dodal k ďalším plánom