Začal na maďarskom okruhu Hungaroring, avšak ešte predtým ako jeden z dvoch pretekárov reprezentoval Európu na budapeštianskej prehliadke medzi jazdcami F1, ktorí jazdili po meste.
Autor TASR
Bratislava 14. októbra (TASR) - Slovenský okruhový pretekár Matej Homola z tímu Homola Motosport zhodnotil na stredajšej tlačovej konferencií svoju uplynulú sezónu v seriáli ME cestovných automobilov FIAT ETCC.
"Všetci z európskeho kolotoča videli, že malý európsky tím zo Slovenska vie jazdiť veľmi dobré časy. Preháňali sme tam veľké tímy, dvakrát sme vyhrali a raz sme skončili druhí. Žiaľ, konečný výsledok nebol taký, aký sme si predstavovali," vyjadril sa Homola. Ako dodal, v prechádzajúcej sezóne mentálne aj jazdecky dospel.
Homola odjazdil počas sezóny dvanásť samostatných pretekov počas šiestich víkendov. Začal na maďarskom okruhu Hungaroring, avšak ešte predtým sa mu dostali cti, keď ako jeden z dvoch pretekárov reprezentoval Európu na budapeštianskej prehliadke medzi jazdcami F1, ktorí jazdili po meste. "Matej tam jazdil so svojím Seatom, reprezentoval Európu, Seat a Slovensko, takže ten víkend začal veľmi dobre," uviedol jeho otec a manažér Jaroslav Homola. Na samotnom preteku obsadil štvrtú priečku, chuť si následne napravil v júni na Slovakiaringu, kde vybojoval druhé miesto. Pred letnou prestávkou odjazdil preteky vo Francúzsku, kde získal jedno tretie miesto. Následne vyhral na okruhoch v Brne a belgickom Zolderi. Počas záverečných pretekov v Taliansku musel odstúpiť pre poruchu benzínového čerpadla. Práve predčasné ukončenie týchto pretekov Homolov tím mrzel, keďže sa v ňom počet bodov zdvojnásoboval. Aj preto klesol z priebežného druhého miesta na konečné štvrté.
Dvadsaťjedenročný pretekár jazdil v uplynulej sezóne na novom voze značky Seat, ktoré malo na rozdiel od prechádzajúceho auta predný náhon. Slovenský reprezentant priznal, že si na túto zmenu musel zvykať. Podľa slov jeho otca a manažéra Jaroslava Homolu je nové auto štyrikrát lacnejšie a na Slovakiaringu o dve-tri sekundy rýchlejšie ako predchádzajúce vozidlo.
Mladý pretekár by chcel v budúcej sezóne štartovať na svetovej Touring Car Racing (TCR):" „Chcel by som sa vo svojej kariére posunúť vyššie, do svetového šampionátu. Jednou z možností je Touring Car Racing Ingernational Series (TCR) pretekov šampionátu cestovných vozidiel organizovaných v Ázii a Európe." Rozhodnutie o tom, kde bude jazdiť budúcu sezónu, padne do konca novembra.
"Všetci z európskeho kolotoča videli, že malý európsky tím zo Slovenska vie jazdiť veľmi dobré časy. Preháňali sme tam veľké tímy, dvakrát sme vyhrali a raz sme skončili druhí. Žiaľ, konečný výsledok nebol taký, aký sme si predstavovali," vyjadril sa Homola. Ako dodal, v prechádzajúcej sezóne mentálne aj jazdecky dospel.
Homola odjazdil počas sezóny dvanásť samostatných pretekov počas šiestich víkendov. Začal na maďarskom okruhu Hungaroring, avšak ešte predtým sa mu dostali cti, keď ako jeden z dvoch pretekárov reprezentoval Európu na budapeštianskej prehliadke medzi jazdcami F1, ktorí jazdili po meste. "Matej tam jazdil so svojím Seatom, reprezentoval Európu, Seat a Slovensko, takže ten víkend začal veľmi dobre," uviedol jeho otec a manažér Jaroslav Homola. Na samotnom preteku obsadil štvrtú priečku, chuť si následne napravil v júni na Slovakiaringu, kde vybojoval druhé miesto. Pred letnou prestávkou odjazdil preteky vo Francúzsku, kde získal jedno tretie miesto. Následne vyhral na okruhoch v Brne a belgickom Zolderi. Počas záverečných pretekov v Taliansku musel odstúpiť pre poruchu benzínového čerpadla. Práve predčasné ukončenie týchto pretekov Homolov tím mrzel, keďže sa v ňom počet bodov zdvojnásoboval. Aj preto klesol z priebežného druhého miesta na konečné štvrté.
Dvadsaťjedenročný pretekár jazdil v uplynulej sezóne na novom voze značky Seat, ktoré malo na rozdiel od prechádzajúceho auta predný náhon. Slovenský reprezentant priznal, že si na túto zmenu musel zvykať. Podľa slov jeho otca a manažéra Jaroslava Homolu je nové auto štyrikrát lacnejšie a na Slovakiaringu o dve-tri sekundy rýchlejšie ako predchádzajúce vozidlo.
Mladý pretekár by chcel v budúcej sezóne štartovať na svetovej Touring Car Racing (TCR):" „Chcel by som sa vo svojej kariére posunúť vyššie, do svetového šampionátu. Jednou z možností je Touring Car Racing Ingernational Series (TCR) pretekov šampionátu cestovných vozidiel organizovaných v Ázii a Európe." Rozhodnutie o tom, kde bude jazdiť budúcu sezónu, padne do konca novembra.