Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 21. december 2024Meniny má Bohdan
< sekcia

PARTNERS GROUP SK spúšťa biometrické podpisovanie zmlúv

PARTNERS GROUP SK spúšťa biometrické podpisovanie zmlúv ako prvá spoločnosť v oblasti finančného sprostredkovania Foto: PARTNERS GROUP SK

PARTNERS GROUP SK spúšťa biometrické podpisovanie zmlúv ako prvá spoločnosť v oblasti finančného sprostredkovania. Vybavovanie finančných služieb sa tak výrazne zrýchli.

Bratislava 4. novembra (OTS) - PARTNERS GROUP SK, líder v oblasti sprostredkovania finančných služieb, prechádza na efektívnejší spôsob uzatvárania zmlúv. Procesy od novembra urýchli biometrický podpis - digitálna technológia využívaná na notebookoch a tabletoch, ktorú spoločnosť zrealizovala v spolupráci s firmou Softec. O tom, čo prinesie zákazníkovi a samotným spolupracovníkom spoločnosti hovorí Juraj Juras, generálny riaditeľ PARTNERS GROUP SK.

Prechádzate na elektronický systém podpisu zmlúv. Čo to pre vás znamená?
V prvom rade inovácie a modernizáciu. Systém technológie digitálneho podpisu dnes využívajú najväčší svetoví lídri v oblasti poskytovania a sprostredkovania finančných služieb. V PARTNERS GROUP SK chceme tento trend nasledovať aj na Slovensku. Zakladáme si v prvom rade na kvalite našich služieb a spokojnosti klienta. Inovácie služieb k tomu neodmysliteľne patria. Zavedením elektronického podpisu pri uzatváraní zmlúv sa komfort nami poskytovaných služieb pre klientov výrazne zvyšuje.

Ako sa zavedenie biometrického podpisu odrazí v bežnej praxi?
Významne sa tým urýchli obeh dokumentov, čím sa skráti celý proces spracovania zmluvy od jej vzniku až po evidenciu v systémoch jednotlivých spoločností. Elektronicky uzatvorená zmluva sa po podpísaní zo strany klienta a po jej kontrole okamžite dátovo prenáša do spoločnosti a jej celkové spracovanie sa zrealizuje v priemere o sedem dní rýchlejšie, ako je tomu pri papierových zmluvách.

Vedeli by ste túto technológiu a procesy priblížiť?
Biometrický podpis je alternatívou k ručnému podpisu. Táto forma podpisovania zvyšuje bezpečnosť pre klienta aj pre finančnú inštitúciu, pretože sa pri nej zohľadňujú špecifické znaky, ako je štýl písma, hrúbka, smer, sklon a rýchlosť písma, či tlak na podpisovací displej. Všetky elektronicky vytvorené a podpísané dokumenty sú uložené v internom systéme spoločnosti v úložisku eDokumenty a kópiu uzatvorenej zmluvy dostáva klient do svojej e-mailovej schránky a, samozrejme, finančný partner, ktorý poskytuje finančnú službu, či už poistenie, alebo investičný produkt.

Spomínate, že nový e-prístup zefektívni procesy v spoločnosti. Ako konkrétne?
Elektronické spracovanie zmlúv so sebou prináša hneď niekoľko výhod. Okrem úspory nákladov spojených s tlačou a doručovaním dokumentov predstavuje aj oveľa menšiu záťaž na administratívu a hlavne časovú úsporu. Dáta do zmluvy sa dopĺňajú z interných systémov, odpadá tak povinnosť zmluvy neskôr prepisovať, respektíve skenovaním spracovávať z papierového originálu. Týmto postupom sa znižuje časová náročnosť aj chybovosť v podobe preklepov v zmluvách. Zavedenie biometrického podpisu tiež predstavuje významný krok z pohľadu našich sprostredkovateľov. Nový systém podpisovania a uzatvárania zmlúv s vybranými finančnými partnermi im zjednoduší prácu, odbremení ich od administratívnej časti práce a umožní im sústrediť sa na to najdôležitejšie a tým je komunikácia s klientom vrátane sprostredkovania kvalitných služieb.

Znamená to, že „papierová“ administratíva postupne úplne vymizne?
To nie. Klient má vždy na výber, či uzavrie zmluvu v elektronickej forme s biometrickým podpisom, alebo v klasickej, papierovej podobe. To znamená formou vytlačenia zmluvy s realizáciou podpisu bežným spôsobom.

Toto sú výhody biometrického (digitálneho) podpisu
• Vytváranie návrhov zmlúv a interných dokumentov elektronickou formou
• Podpisovanie dokumentácie elektronickou formou (biometrický podpis klienta a spolupracovníka)
• Prenos a výmena dát v dátovej forme s partnermi a spolupracovníkmi aj z domova
• Realizáciu obchodu bez tlačených zmlúv a dokumentov
• Zníženie chybovosti a úspora času
• Zrýchlenie obehu dokumentov
• Zníženie nákladov na tlač, doručovanie dokumentov
• Biometricky podpísané návrhy zmlúv nie je potrebné manuálne vypisovať a doručovať
• Dokumenty sú uložené v úložisku eDokumenty
• Ekologické šetrenie – elektronické služby sú ohľaduplnejšie voči životnému prostrediu