Ide o skrinku, ktorá zaznamenáva technické údaje o samotnom lietadle.
Autor TASR
Seine-les-Alpes 2. apríla (TASR) - Pátranie po druhej čiernej skrinke z nemeckého airbusu, ktorý sa 24. marca zrútil v alpskej oblasti na juhu Francúzska, bolo dnes korunované úspechom. Pre agentúru DPA to potvrdil marseillský prokurátor Robin Brice.
Ide o skrinku, ktorá zaznamenáva technické údaje o samotnom lietadle. Vyšetrovatelia si od nej sľubujú ďalšie poznatky o okolnostiach, ktoré viedli k havárii. Záchranári našli v krátkom čase po nešťastí obal tejto skrinky, v ktorom však chýbala pamäťová karta so zásadným obsahom.
Ako práve Brice Robin informoval 24. marca na základe vyhodnotenia obsahu prvej čiernej skrinky - záznamníka komunikácie z kokpitu, druhý pilot Airbusu A320 spoločnosti Germanwings lietadlo zámerne naviedol k zemi a tak ho zničil.
Nemecký občan Andreas Lubitz prevzal výlučnú kontrolu nad airbusom po tom, čo kapitán opustil kokpit a išiel na toaletu. Následne odmietol otvoriť dvere a stlačil tlačidlo, ktoré nasmerovalo lietadlo na zostupný kurz, konštatoval vtedy prokurátor.
Druhý pilot podľa neho nevyslal žiadne volanie o pomoc. Zo zachovaného záznamu čiernej skrinky v kokpite vyplýva, že komunikácia počas prvých 20 minút letu prebiehala normálne. Výkriky cestujúcich je počuť až v závere záznamu. Druhý pilot nepovedal ani slovo, zaznamenaný je iba jeho dych. Počas posledných ôsmich minút letu je počuť opakované výzvy kontrolnej veže, ale z kokpitu nezaznie nijaká odpoveď.
O Lubitzovi odvtedy vyšlo najavo, že ho sužovali rôzne zdravotné problémy, opakovane aj depresie. Motív jeho činu však naďalej nie je zrejmý. Vyšetrovatelia sa najviac prikláňajú k téze, že ním zmietali obavy zo straty licencie pilota v súvislosti návštevami u mnohých lekárov, ktoré tajil, a zatiaľ iba povrchne špecifikovanými ochoreniami.
Nešťastie v členitom horskom regióne na juhu Francúzska, ktorý druhý pilot dobre poznal z viacerých návštev vo svojej mladosti, neprežil nikto zo 144 cestujúcich a šiestich členov posádky.
Ide o skrinku, ktorá zaznamenáva technické údaje o samotnom lietadle. Vyšetrovatelia si od nej sľubujú ďalšie poznatky o okolnostiach, ktoré viedli k havárii. Záchranári našli v krátkom čase po nešťastí obal tejto skrinky, v ktorom však chýbala pamäťová karta so zásadným obsahom.
Ako práve Brice Robin informoval 24. marca na základe vyhodnotenia obsahu prvej čiernej skrinky - záznamníka komunikácie z kokpitu, druhý pilot Airbusu A320 spoločnosti Germanwings lietadlo zámerne naviedol k zemi a tak ho zničil.
Prečítajte si aj:
Nemecko po havárii preskúma dvere kokpitov a lekárske testy pilotov
Na mieste dopadu airbusu našli videozáznam posledných sekúnd letu
Nemecko po havárii preskúma dvere kokpitov a lekárske testy pilotov
Na mieste dopadu airbusu našli videozáznam posledných sekúnd letu
Nemecký občan Andreas Lubitz prevzal výlučnú kontrolu nad airbusom po tom, čo kapitán opustil kokpit a išiel na toaletu. Následne odmietol otvoriť dvere a stlačil tlačidlo, ktoré nasmerovalo lietadlo na zostupný kurz, konštatoval vtedy prokurátor.
Druhý pilot podľa neho nevyslal žiadne volanie o pomoc. Zo zachovaného záznamu čiernej skrinky v kokpite vyplýva, že komunikácia počas prvých 20 minút letu prebiehala normálne. Výkriky cestujúcich je počuť až v závere záznamu. Druhý pilot nepovedal ani slovo, zaznamenaný je iba jeho dych. Počas posledných ôsmich minút letu je počuť opakované výzvy kontrolnej veže, ale z kokpitu nezaznie nijaká odpoveď.
O Lubitzovi odvtedy vyšlo najavo, že ho sužovali rôzne zdravotné problémy, opakovane aj depresie. Motív jeho činu však naďalej nie je zrejmý. Vyšetrovatelia sa najviac prikláňajú k téze, že ním zmietali obavy zo straty licencie pilota v súvislosti návštevami u mnohých lekárov, ktoré tajil, a zatiaľ iba povrchne špecifikovanými ochoreniami.
Všetko o havárii si prečítajte TU
Nešťastie v členitom horskom regióne na juhu Francúzska, ktorý druhý pilot dobre poznal z viacerých návštev vo svojej mladosti, neprežil nikto zo 144 cestujúcich a šiestich členov posádky.