Suezský prieplav je pre Egypťanov dôležitým zdrojom tvrdej meny.
Autor TASR
Ismáílíja 6. augusta (TASR) - Egyptský prezident Abdal Fattáh Sísí otvoril dnes nové časti Suezského prieplavu, ktoré umožnia zaviesť obojsmernú plavbu veľkých lodí a podľa tamojších provládnych médií sú historickým úspechom Egypťanov v ťažkom období po revolúcii v roku 2011.
Agentúra AP informovala, že Sísího v slávnostnej vojenskej uniforme doplnenej pre neho typickými slnečnými okuliarmi dopravil k prieplavu armádny vrtuľník, na čo prestúpil do jachty z éry egyptskej monarchie. Počas plavby k miestu oficiálneho otvorenia stál na hornej palube, odkiaľ mával obyvateľom a folklórnym tanečníkom na brehoch. Plavidlo s prezidentom pozdĺž trasy sprevádzali vojenské lode a lietadlá.
Samotný slávnostný obrad otvorenia za účasti egyptských a zahraničných predstaviteľov je počas dňa naplánovaný v meste Ismáílíja, kde zaviedli prísne bezpečnostné opatrenia vzhľadom na nedávne útoky militantných islamistov na Sinajskom polostrove a v Káhire. Štátne vlajky a transparenty oslavujúce Sísího pri tejto príležitosti vyvesili aj v iných častiach Egypta. Tamojšia vláda navyše vyhlásila mimoriadne voľno a väčšina podnikov tak zostala zatvorená.
Šéf egyptského úradu spravujúceho Suezský prieplav koncom júla oznámil, že práce na jeho rozšírení sa podarilo zavŕšiť po 11 mesiacoch, teda v predstihu, keďže Sísí dal staviteľom na splnenie úlohy jeden rok. Ešte predtým sa takzvaným Novým Suezským prieplavom skúšobne preplavili prvé tri nákladné lode z Bahrajnu, Dánska a USA.
Projekt s nákladmi dosahujúcimi v prepočte osem miliárd dolárov (7,25 mld. eur) prezident Sísí považuje sa symbol národnej hrdosti a významnú príležitosť pozdvihnúť ekonomiku v období, keď Egypt zápasí s vysokou nezamestnanosťou. Výstavbu novej plavebnej dráhy idúcej súbežne s pôvodným prieplavom z roku 1869 realizovali pod vedením egyptskej armády.
Suezský prieplav je pre Egypťanov dôležitým zdrojom tvrdej meny, čo sa obzvlášť potvrdilo po revolúcii v roku 2011, ktorá spôsobila úbytok zahraničných turistov a investícií v Egypte. Zatiaľ čo pôvodný kanál Káhire vynášal ročne približne päť miliárd dolárov (4,53 mld. eur), po rozšírení umožňujúcom plavbu väčších lodí oboma smermi súčasne by sa mali výnosy do roku 2023 zvýšiť až na 15 miliárd dolárov (13,6 mld. eur).
Agentúra AP informovala, že Sísího v slávnostnej vojenskej uniforme doplnenej pre neho typickými slnečnými okuliarmi dopravil k prieplavu armádny vrtuľník, na čo prestúpil do jachty z éry egyptskej monarchie. Počas plavby k miestu oficiálneho otvorenia stál na hornej palube, odkiaľ mával obyvateľom a folklórnym tanečníkom na brehoch. Plavidlo s prezidentom pozdĺž trasy sprevádzali vojenské lode a lietadlá.
Samotný slávnostný obrad otvorenia za účasti egyptských a zahraničných predstaviteľov je počas dňa naplánovaný v meste Ismáílíja, kde zaviedli prísne bezpečnostné opatrenia vzhľadom na nedávne útoky militantných islamistov na Sinajskom polostrove a v Káhire. Štátne vlajky a transparenty oslavujúce Sísího pri tejto príležitosti vyvesili aj v iných častiach Egypta. Tamojšia vláda navyše vyhlásila mimoriadne voľno a väčšina podnikov tak zostala zatvorená.
Šéf egyptského úradu spravujúceho Suezský prieplav koncom júla oznámil, že práce na jeho rozšírení sa podarilo zavŕšiť po 11 mesiacoch, teda v predstihu, keďže Sísí dal staviteľom na splnenie úlohy jeden rok. Ešte predtým sa takzvaným Novým Suezským prieplavom skúšobne preplavili prvé tri nákladné lode z Bahrajnu, Dánska a USA.
Projekt s nákladmi dosahujúcimi v prepočte osem miliárd dolárov (7,25 mld. eur) prezident Sísí považuje sa symbol národnej hrdosti a významnú príležitosť pozdvihnúť ekonomiku v období, keď Egypt zápasí s vysokou nezamestnanosťou. Výstavbu novej plavebnej dráhy idúcej súbežne s pôvodným prieplavom z roku 1869 realizovali pod vedením egyptskej armády.
Suezský prieplav je pre Egypťanov dôležitým zdrojom tvrdej meny, čo sa obzvlášť potvrdilo po revolúcii v roku 2011, ktorá spôsobila úbytok zahraničných turistov a investícií v Egypte. Zatiaľ čo pôvodný kanál Káhire vynášal ročne približne päť miliárd dolárov (4,53 mld. eur), po rozšírení umožňujúcom plavbu väčších lodí oboma smermi súčasne by sa mali výnosy do roku 2023 zvýšiť až na 15 miliárd dolárov (13,6 mld. eur).