Pred stratou kontaktu pilot pre blížiacu sa búrku požiadal riadenie letovej prevádzky v Jakarte o povolenie stúpať do vyššej letovej hladiny, ktoré vzhľadom na okolitú leteckú premávku nedostal.
Autor TASR
Jakarta 20. januára (TASR) - Indonézsky minister dopravy Ignasius Jonan dnes uviedol, že lietadlo spoločnosti AirAsia, ktoré sa koncom decembra zrútilo do Jávskeho mora, začalo najprv neobvykle rýchlo naberať výšku, potom prudko kleslo a odrazu zmizlo z obrazoviek radarov.
Prečítajte si tiež:
Minister dopravy dnes pred poslancami indonézskeho parlamentu povedal, že Airbus A320-200 spoločnosti AirAsia predtým, ako 28. decembra zmizol z radarov, stúpal rýchlosťou takmer 1829 metrov za minútu, čo je nezvyčajne vysoká hodnota.
Airbus A320-200 nízkonákladovej spoločnosti AirAsia sa zrútil do Jávskeho mora pri pobreží ostrova Kalimantan (Borneo) 28. decembra, keď so 162 ľuďmi na palube smeroval z druhého najväčšieho indonézskeho mesta Surabaya do Singapuru.
Tesne predtým, ako sa so strojom prerušil kontakt, pilot v dôsledku blížiacej sa búrky požiadal riadenie letovej prevádzky v Jakarte o povolenie stúpať do vyššej letovej hladiny, ktoré však vzhľadom na okolitú leteckú premávku nedostal. Presnú príčinu tragédie sa dosiaľ nepodarilo odhaliť.
Nehodu zrejme nikto neprežil. Doposiaľ sa podarilo vytiahnuť z mora chvost lietadla, obe čierne skrinky a telá 48 obetí.
Prečítajte si tiež:
Zatiaľ nie je dôkaz, že pád lietadla AirAsia spôsobil terorizmus
Singapurská loď objavila v mori trup havarovaného lietadla AirAsia
Potápači vytiahli z mora aj druhú čiernu skrinku letu smrti AirAsia
Singapurská loď objavila v mori trup havarovaného lietadla AirAsia
Potápači vytiahli z mora aj druhú čiernu skrinku letu smrti AirAsia
Minister dopravy dnes pred poslancami indonézskeho parlamentu povedal, že Airbus A320-200 spoločnosti AirAsia predtým, ako 28. decembra zmizol z radarov, stúpal rýchlosťou takmer 1829 metrov za minútu, čo je nezvyčajne vysoká hodnota.
Airbus A320-200 nízkonákladovej spoločnosti AirAsia sa zrútil do Jávskeho mora pri pobreží ostrova Kalimantan (Borneo) 28. decembra, keď so 162 ľuďmi na palube smeroval z druhého najväčšieho indonézskeho mesta Surabaya do Singapuru.
Tesne predtým, ako sa so strojom prerušil kontakt, pilot v dôsledku blížiacej sa búrky požiadal riadenie letovej prevádzky v Jakarte o povolenie stúpať do vyššej letovej hladiny, ktoré však vzhľadom na okolitú leteckú premávku nedostal. Presnú príčinu tragédie sa dosiaľ nepodarilo odhaliť.
Nehodu zrejme nikto neprežil. Doposiaľ sa podarilo vytiahnuť z mora chvost lietadla, obe čierne skrinky a telá 48 obetí.