Podľa účtu šéfa tejto agentúry na Twitteri, lietadlo patriace indonézskej spoločnosti Trigana Air Service viezlo 44 dospelých pasažierov, päť členov posádky, ako aj päť detí a dojčiat.
Autor TASR
,aktualizované Jakarta 16. augusta (TASR) - Indonézske dopravné lietadlo vnútroštátnej linky s 54 ľuďmi na palube dnes stratilo kontakt s leteckým dispečingom, keď sa nachádzalo nad odľahlou, husto zalesnenou východnou oblasťou provincie Papua. Pátranie po lietadle však prerušila noc. Informovala o tom tlačová agentúra Reuters s odvolaním sa na Národnú pátraciu a záchrannú agentúru (BASARNAS).
Vidiečania z provincie Papua hlásili, že videli lietadlo havarovať. Oznámil to Beni Sumaryanto, prevádzkový riaditeľ aerolínií Trigana Air Service, ktorej stroj patril.
Riaditeľ prevádzky dodal, že správy o zrútení lietadla dostali od obyvateľov dediny v lesnatej a horskej oblasti okolo mesta Oksibil. Informoval ešte, že pátracie tímy budú oblasť prehľadávať ráno.
Šéf agentúry BASARNAS Bambanga Soelystya povedal už skôr do telefónu pre Reuters: "Nemôžeme potvrdiť, že stroj sa zrútil. Môžeme len povedať, že kontakt s ním bol prerušený."
"Je to lietadlo spoločnosti Trigana s 54 ľuďmi na palube vrátane piatich členov posádky. Pracujeme na tom, aby sme získali viac podrobností," dodal šéf.
Podľa oficiálneho účtu BASARNAS-u na Twitteri išlo o dvojmotorový turbovrtuľový stroj typu ATR 42-300 spoločnosti Trigana Air Service, ktorý vyrobili vo Francúzsku a v Taliansku. Na palube sa viezlo 44 dospelých pasažierov, päť členov posádky, ako aj päť detí a dojčiat.
Stroj letel medzi letiskom Sentani v meste Jayapura a mestom Oksibil, južne od Jayapury, ktorá je metropolou provincie Papua.
Letecká doprava sa v Papue, najvýchodnejšej provincie Indonézie, využíva bežne, pretože pozemná doprava je často nemožná.
Trigana je od roku 2007 na čiernom zozname zakázaných leteckých dopravných spoločností, ktorý zostavila Európska únia. Takéto spoločnosti majú zakázané lietať v európskom vzdušnom priestore, či už z obáv, že ich stroje nevyhovujú bezpečnostným normám, alebo z obáv, že v ich krajinách nie sú pri registrácii dodržiavané platné predpisy.
Trigana mala od roku 1991, keď začala svoju prevádzku, 14 vážnych incidentov.
Indonézia zaznamenala viacero veľkých leteckých nešťastí. Vlani v decembri sa do Jávskeho mora zrútilo dopravné lietadlo spoločnosti AirAsia počas letu z indonézskeho mesta Surabaya do Singapuru, pričom zahynulo všetkých 162 ľudí na palube. Havária donútila vládu zaviesť predpisy zamerané na zlepšenie bezpečnosti leteckej dopravy.
Indonézsky prezident Joko Widodo prisľúbil v júli preverenie zastaranej letky vzdušných síl po tom, čo sa vojenské transportné lietadlo zrútilo na severe krajiny a zahynulo pritom vyše 100 ľudí.
Vidiečania z provincie Papua hlásili, že videli lietadlo havarovať. Oznámil to Beni Sumaryanto, prevádzkový riaditeľ aerolínií Trigana Air Service, ktorej stroj patril.
Riaditeľ prevádzky dodal, že správy o zrútení lietadla dostali od obyvateľov dediny v lesnatej a horskej oblasti okolo mesta Oksibil. Informoval ešte, že pátracie tímy budú oblasť prehľadávať ráno.
Šéf agentúry BASARNAS Bambanga Soelystya povedal už skôr do telefónu pre Reuters: "Nemôžeme potvrdiť, že stroj sa zrútil. Môžeme len povedať, že kontakt s ním bol prerušený."
"Je to lietadlo spoločnosti Trigana s 54 ľuďmi na palube vrátane piatich členov posádky. Pracujeme na tom, aby sme získali viac podrobností," dodal šéf.
Podľa oficiálneho účtu BASARNAS-u na Twitteri išlo o dvojmotorový turbovrtuľový stroj typu ATR 42-300 spoločnosti Trigana Air Service, ktorý vyrobili vo Francúzsku a v Taliansku. Na palube sa viezlo 44 dospelých pasažierov, päť členov posádky, ako aj päť detí a dojčiat.
Stroj letel medzi letiskom Sentani v meste Jayapura a mestom Oksibil, južne od Jayapury, ktorá je metropolou provincie Papua.
Letecká doprava sa v Papue, najvýchodnejšej provincie Indonézie, využíva bežne, pretože pozemná doprava je často nemožná.
Trigana je od roku 2007 na čiernom zozname zakázaných leteckých dopravných spoločností, ktorý zostavila Európska únia. Takéto spoločnosti majú zakázané lietať v európskom vzdušnom priestore, či už z obáv, že ich stroje nevyhovujú bezpečnostným normám, alebo z obáv, že v ich krajinách nie sú pri registrácii dodržiavané platné predpisy.
Trigana mala od roku 1991, keď začala svoju prevádzku, 14 vážnych incidentov.
Indonézia zaznamenala viacero veľkých leteckých nešťastí. Vlani v decembri sa do Jávskeho mora zrútilo dopravné lietadlo spoločnosti AirAsia počas letu z indonézskeho mesta Surabaya do Singapuru, pričom zahynulo všetkých 162 ľudí na palube. Havária donútila vládu zaviesť predpisy zamerané na zlepšenie bezpečnosti leteckej dopravy.
Indonézsky prezident Joko Widodo prisľúbil v júli preverenie zastaranej letky vzdušných síl po tom, čo sa vojenské transportné lietadlo zrútilo na severe krajiny a zahynulo pritom vyše 100 ľudí.