Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Zahraničie

Lubitz hľadal na webe informácie o samovražde a dverách do kokpitu

Dom, v ktorom žil Andreas Lubitz v nemeckom Montabaure. Na archívnej snímke z 13. septembra 2009 Andreas Lubitz počas pretekov Airportrun v Hamburgu. Foto: TASR/AP

Informovala o tom dnes prokuratúra v Düsseldorfe, ktorá kauzu vyšetruje v Nemecku.

Düsseldorf/Marseille 2. apríla (TASR) - Druhý pilot havarovaného nemeckého airbusu Andreas Lubitz, ktorý je podozrivý zo spáchania tzv. rozšírenej samovraždy, sa pred osudným letom na webe informoval o formách a možnostiach realizácie samovraždy. Deň pred tragédiou hľadal na internete aj materiály o zabezpečovacom mechanizme dverí do kokpitu lietadiel.

Informovala o tom dnes prokuratúra v Düsseldorfe, ktorá kauzu vyšetruje v Nemecku. Vo Francúzsku, kde lietadlo havarovalo, patrí vyšetrovanie do kompetencie prokuratúry v Marseille.

Podľa düsseldorfskej prokuratúry sa údaje, ktoré o tom poskytujú jednoznačné dôkazy, našli pri vyhodnocovaní tabletu, zhabaného v düsseldorfskom byte druhého pilota, uviedla agentúra DPA.



Po teroristických útokoch z 11. septembra 2001 boli dvere do kokpitu preventívne vo všetkých lietadlách upravené a zabezpečené tak, aby sa k pilotom bez ich autorizácie nemohli dostať teroristi alebo iné nepovolané osoby.

Práve to zabránilo kapitánovi stroja, ktorý opustil kokpit Airbusu A320 nemeckej spoločnosti Germanwings počas letu z Barcelony do Düsseldorfu, v návrate do pilotnej kabíny. Súčasťou bezpečnostných opatrení je totiž aj možnosť toho, kto sa nachádza v kokpite, zablokovať prístup napriek vloženiu bezpečnostných kódov. Dvere by sa aj tak otvorili, avšak až po ubehnutí istého času, ktorého dĺžka je v každej leteckej spoločnosti iná.

Všetko o havárii si prečítajte TU


V tomto prípade sa kapitánovi včas nepodarilo dostať späť do kokpitu a zachrániť všetkých 150 ľudí vrátane druhého pilota. Nepomohlo mu ani použitie zrejme sekery, ktorá patrí k bezpečnostnému vybaveniu na palube.