Lubitz zmenil nastavenie autopilota na klesanie na letovú výšku 30,5 metra, následne dráhu letu opäť napravil.
Autor TASR
,aktualizované Berlín 6. mája (TASR) - Andreas Lubitz, druhý pilot lietadla spoločnosti Germanwings, ktoré sa v marci zrútilo vo francúzskych Alpách, nacvičoval klesanie stroja už počas predchádzajúceho letu z Düsseldorfu do Barcelony. Informovala o tom dnes agentúra Reuters s odvolaním sa na nemecký bulvárny denník Bild.
Podľa najčítanejších nemeckých novín, ktoré sa odvolávali na zdroje blízke francúzskemu Úradu vyšetrovania a analýz civilného letectva (BEA), Lubitz nacvičoval znižovanie letovej výšky v ten istý deň, keď došlo k zrúteniu lietadla a zahynulo všetkých 150 osôb na palube.
V predbežnej správe, ktorú dnes BEA zverejnila, sa píše, že išlo o "bezdôvodné kontrolované klesanie v trvaní niekoľkých sekúnd". Lubitz zmenil nastavenie autopilota na klesanie na letovú výšku 30,5 metra, následne dráhu letu opäť napravil. Stalo sa tak počas neprítomnosti kapitána v kokpite.
Podľa francúzskych vyšetrovateľov bol tento manéver schválený letovými dispečermi, preto nevzbudil podozrenie ostatných členov posádky, uviedla agentúra DPA. Prokuratúra tvrdí, že 27-ročný Lubitz zámerne naviedol airbus do úbočia francúzskych Álp, čím spáchal samovraždu a zároveň masovú vraždu 149 ľudí.
Počas spiatočného letu z Barcelony do Düsseldorfu 24. marca Lubitz vymkol kapitána mimo pilotnú kabínu a uskutočnil svoj zámer. Vyšetrovanie potvrdilo, že v minulosti trpel závažnými depresiami, pričom iba niekoľko dní pred incidentom si na internete zisťoval spôsoby spáchania samovraždy.
Lubitzovi bolo v apríli 2009 zo strany lekárov spoločnosti Lufthansa vzhľadom na jeho depresie dvakrát zamietnuté osvedčenie o spôsobilosti. Keď ho napokon v júli toho istého roka získal, obsahovalo poznámku o obmedzenej platnosti a s podmienkou pravidelných lekárskych kontrol.
Podľa najčítanejších nemeckých novín, ktoré sa odvolávali na zdroje blízke francúzskemu Úradu vyšetrovania a analýz civilného letectva (BEA), Lubitz nacvičoval znižovanie letovej výšky v ten istý deň, keď došlo k zrúteniu lietadla a zahynulo všetkých 150 osôb na palube.
V predbežnej správe, ktorú dnes BEA zverejnila, sa píše, že išlo o "bezdôvodné kontrolované klesanie v trvaní niekoľkých sekúnd". Lubitz zmenil nastavenie autopilota na klesanie na letovú výšku 30,5 metra, následne dráhu letu opäť napravil. Stalo sa tak počas neprítomnosti kapitána v kokpite.
Podľa francúzskych vyšetrovateľov bol tento manéver schválený letovými dispečermi, preto nevzbudil podozrenie ostatných členov posádky, uviedla agentúra DPA. Prokuratúra tvrdí, že 27-ročný Lubitz zámerne naviedol airbus do úbočia francúzskych Álp, čím spáchal samovraždu a zároveň masovú vraždu 149 ľudí.
Prečítajte si aj: Lubitz havaroval úmyselne, ukázala druhá čierna skrinka
Počas spiatočného letu z Barcelony do Düsseldorfu 24. marca Lubitz vymkol kapitána mimo pilotnú kabínu a uskutočnil svoj zámer. Vyšetrovanie potvrdilo, že v minulosti trpel závažnými depresiami, pričom iba niekoľko dní pred incidentom si na internete zisťoval spôsoby spáchania samovraždy.
Lubitzovi bolo v apríli 2009 zo strany lekárov spoločnosti Lufthansa vzhľadom na jeho depresie dvakrát zamietnuté osvedčenie o spôsobilosti. Keď ho napokon v júli toho istého roka získal, obsahovalo poznámku o obmedzenej platnosti a s podmienkou pravidelných lekárskych kontrol.