Podľa spoločnosti Brise prehľadávalo oblasť až do zotmenia námorné plavidlo spolu s lietadlom.
Autor TASR
,aktualizované Londýn 5. januára (TASR) - Potápači indonézskeho vojenského námorníctva využili dnes podmienky, keď sa more upokojilo, a obnovili snahy o preskúmanie nájdených trosiek nezvestného indonézskeho lietadla spoločnosti AirAsia. Z jeho dvoch čiernych skriniek, ktoré budú vysielať signál len počas 30 dní, však zatiaľ nijaký signál nezachytili, informovala agentúra AP.
Indonézska meteorologická agentúra konštatovala, že k havárii stroja so 162 ľuďmi na palube dňa 28. decembra prispeli pravdepodobne sezónne tropické búrky. Počasie doteraz sústavne marilo snahy o vyzdvihnutie tiel obetí z mora a o nájdenie čiernych skriniek s hlasovým záznamom z pilotnej kabíny a so záznamom letových údajov, ktoré by mali vysvetliť, prečo lietadlo havarovalo v Jávskom mori.
Oba letové záznamníky sú umiestnené pri chvoste Airbusu A320, nie je však jasné, či je práve táto časť lietadla medzi troskami, identifikovanými na morskom dne.
"Počasie je dnes nápomocné, viditeľnosť je šesť kilometrov, nie je nízka oblačnosť a vietor sa upokojil," citovala agentúra AP podplukovníka Johnsona Supriadiho.
Záchranári doteraz vylovili telá 37 obetí; niektoré z nich našli ešte pripútané k sedačkám. Domnievajú, že v trupe stroja nájdu telá mnohých obetí, ktoré budú taktiež ešte pripútané.
Havária lietadla počas letu z druhého najväčšieho indonézskeho mesta Surabaya do Singapuru je prvou smrteľnou nehodou nízkonákladovej leteckej spoločnosti AirAsia, ktorej pobočka v Indonézii lieta z najmenej 15 miest rozľahlého súostrovia.
Generálny riaditeľ AirAsia Indonesia Sunu Widyatmoko dnes povedal, že letecká spoločnosť bude s vládou plne spolupracovať - avšak dovtedy, kým nebude uzavretá revízia oprávnení, sa nebude vyjadrovať k obvineniam, že nemá oprávnenie lietať v nedeľu.
Súčasne oznámil, že osoby, ktoré povolili lietadlu bez oprávnenia vzlietnuť, budú počas vyšetrovania postavené mimo služby. Týka sa to napríklad letových dispečerov z riadiacej veže, ktorí mali v daný deň službu.
Indonézske ministerstvo dopravy tiež nariadilo všetkým leteckým spoločnostiam, aby poskytovali pilotom pred štartom aktuálne správy o počasí. Doteraz bolo na kapitánovi a druhom pilotovi, aby si tieto informácie zabezpečili a zvážili podmienky, s akými sa počas letu stretnú.
Po deregulácii letového priemyslu v 90. rokoch vznikli v Indonézii desiatky leteckých spoločností, ktoré štvrtej najľudnatejšej krajine sveta po prvý raz ponúkli cenovo dostupnú leteckú dopravu. Séria leteckých nehôd v ostatných rokoch však upozornila na nízku úroveň bezpečnosti leteckej dopravy. Experti upozorňujú na nedostatočnú údržbu lietadiel, obchádzaní predpisov a nedostatok profesionálne vyškolených odborníkov.
Indonézska meteorologická agentúra konštatovala, že k havárii stroja so 162 ľuďmi na palube dňa 28. decembra prispeli pravdepodobne sezónne tropické búrky. Počasie doteraz sústavne marilo snahy o vyzdvihnutie tiel obetí z mora a o nájdenie čiernych skriniek s hlasovým záznamom z pilotnej kabíny a so záznamom letových údajov, ktoré by mali vysvetliť, prečo lietadlo havarovalo v Jávskom mori.
Oba letové záznamníky sú umiestnené pri chvoste Airbusu A320, nie je však jasné, či je práve táto časť lietadla medzi troskami, identifikovanými na morskom dne.
"Počasie je dnes nápomocné, viditeľnosť je šesť kilometrov, nie je nízka oblačnosť a vietor sa upokojil," citovala agentúra AP podplukovníka Johnsona Supriadiho.
Záchranári doteraz vylovili telá 37 obetí; niektoré z nich našli ešte pripútané k sedačkám. Domnievajú, že v trupe stroja nájdu telá mnohých obetí, ktoré budú taktiež ešte pripútané.
Havária lietadla počas letu z druhého najväčšieho indonézskeho mesta Surabaya do Singapuru je prvou smrteľnou nehodou nízkonákladovej leteckej spoločnosti AirAsia, ktorej pobočka v Indonézii lieta z najmenej 15 miest rozľahlého súostrovia.
Generálny riaditeľ AirAsia Indonesia Sunu Widyatmoko dnes povedal, že letecká spoločnosť bude s vládou plne spolupracovať - avšak dovtedy, kým nebude uzavretá revízia oprávnení, sa nebude vyjadrovať k obvineniam, že nemá oprávnenie lietať v nedeľu.
Súčasne oznámil, že osoby, ktoré povolili lietadlu bez oprávnenia vzlietnuť, budú počas vyšetrovania postavené mimo služby. Týka sa to napríklad letových dispečerov z riadiacej veže, ktorí mali v daný deň službu.
Indonézske ministerstvo dopravy tiež nariadilo všetkým leteckým spoločnostiam, aby poskytovali pilotom pred štartom aktuálne správy o počasí. Doteraz bolo na kapitánovi a druhom pilotovi, aby si tieto informácie zabezpečili a zvážili podmienky, s akými sa počas letu stretnú.
Po deregulácii letového priemyslu v 90. rokoch vznikli v Indonézii desiatky leteckých spoločností, ktoré štvrtej najľudnatejšej krajine sveta po prvý raz ponúkli cenovo dostupnú leteckú dopravu. Séria leteckých nehôd v ostatných rokoch však upozornila na nízku úroveň bezpečnosti leteckej dopravy. Experti upozorňujú na nedostatočnú údržbu lietadiel, obchádzaní predpisov a nedostatok profesionálne vyškolených odborníkov.