Parlament schválil návrh zákona o zdanení príjmov médií z reklamy. Za návrh, ktorý predložil poslanec Fideszu László L. Simon 3. júna, hlasovalo 144 poslancov, proti bolo 30 zákonodarcov.
Autor TASR
Budapešť 11. júna (TASR) - Poslanci maďarského parlamentu schválili dnes v zrýchlenom konaní vládny návrh zákona na zavedenie zdanenia príjmov médií z reklamy, informovala agentúra MTI.
V zmysle právnej normy mediálne podniky, vydavateľstvá, prevádzkovatelia reklamných nosičov na otvorených priestranstvách a tí, ktorí zverejňujú reklamy na internete, budú musieť platiť daň z príjmov z reklamy, ale aj nákladov na vlastnú reklamu.
Za návrh, ktorý predložil poslanec Fideszu László L. Simon 3. júna, hlasovalo 144 poslancov, proti bolo 30 zákonodarcov.
Proti návrhu sa v uplynulých dňoch zdvihla mohutná vlna protestov zo strany printových i elektronických médií.
Podľa prijatého zákona bude kľúč zdanenia závislý od výšky príjmov z reklamy. Pri príjme do 500 miliónov forintov (1,65 miliónov eur) bude nulová sadzba, pri príjme nad 20 miliárd forintov (66 miliónov eur) však už bude 40-percentná.
Nový druh dane sa najviac dotkne komerčných televízií RTL Klub a TV2.
V zmysle právnej normy mediálne podniky, vydavateľstvá, prevádzkovatelia reklamných nosičov na otvorených priestranstvách a tí, ktorí zverejňujú reklamy na internete, budú musieť platiť daň z príjmov z reklamy, ale aj nákladov na vlastnú reklamu.
Za návrh, ktorý predložil poslanec Fideszu László L. Simon 3. júna, hlasovalo 144 poslancov, proti bolo 30 zákonodarcov.
Proti návrhu sa v uplynulých dňoch zdvihla mohutná vlna protestov zo strany printových i elektronických médií.
Podľa prijatého zákona bude kľúč zdanenia závislý od výšky príjmov z reklamy. Pri príjme do 500 miliónov forintov (1,65 miliónov eur) bude nulová sadzba, pri príjme nad 20 miliárd forintov (66 miliónov eur) však už bude 40-percentná.
Nový druh dane sa najviac dotkne komerčných televízií RTL Klub a TV2.