"Musíme premýšľať, čo príde po dnešných technológiách," uviedol šéf Nemeckého úradu riadenia letovej prevádzky.
Autor TASR
Langen 15. apríla (TASR) - V reakcii na marcovú haváriu lietadla spoločnosti Germanwings vyzval dnes Nemecký úrad riadenia letovej prevádzky (DFS) letecké odvetvie, aby zvažovalo technológie, ktoré by umožnili v núdzových prípadoch prevziať zo zeme riadenie lietadla a bezpečne s ním pristáť.
Predstavitelia DFS na výročnej tlačovej konferencii úradu v Langene pri Frankfurte nad Mohanom uviedli, že pri vývoji takýchto technológií by bolo možné nadviazať na výsledky príslušného výskumného projektu EÚ z rokov 2006-2009, informovala agentúra DPA.
V projekte Sofia (Safe automatic flight back and landing of aircraft - Bezpečný automatický návrat a pristátie lietadla), iniciovanom po teroristických útokoch v USA z 11. septembra 2001, sa v simulátore testovalo, ako by bolo možné ovládať unesené lietadlo zo zeme. Na výskumnom programe podporenom Európskou úniou sa podieľalo viacero národných úradov riadenia letovej prevádzky a leteckých dopravcov.
"Musíme premýšľať, čo príde po dnešných technológiách," povedal šéf DFS Klaus Dieter Scheurle, ktorého citovala agentúra Reuters. "Nepovedal by som však, že to je najjednoduchšie riešenie," dodal s tým, že takáto technológia pravdepodobne príde až v budúcom desaťročí.
Záznamy z čiernych skriniek naznačujú, že druhý pilot Andreas Lubitz vymkol kapitána z kokpitu a zámerne nasmeroval Airbus A320 k zemi. Pri tragédii vo francúzskych Alpách zahynulo 24. marca všetkých 150 ľudí na palube letu z Barcelony do Düsseldorfu.
Predstavitelia DFS na výročnej tlačovej konferencii úradu v Langene pri Frankfurte nad Mohanom uviedli, že pri vývoji takýchto technológií by bolo možné nadviazať na výsledky príslušného výskumného projektu EÚ z rokov 2006-2009, informovala agentúra DPA.
V projekte Sofia (Safe automatic flight back and landing of aircraft - Bezpečný automatický návrat a pristátie lietadla), iniciovanom po teroristických útokoch v USA z 11. septembra 2001, sa v simulátore testovalo, ako by bolo možné ovládať unesené lietadlo zo zeme. Na výskumnom programe podporenom Európskou úniou sa podieľalo viacero národných úradov riadenia letovej prevádzky a leteckých dopravcov.
"Musíme premýšľať, čo príde po dnešných technológiách," povedal šéf DFS Klaus Dieter Scheurle, ktorého citovala agentúra Reuters. "Nepovedal by som však, že to je najjednoduchšie riešenie," dodal s tým, že takáto technológia pravdepodobne príde až v budúcom desaťročí.
Záznamy z čiernych skriniek naznačujú, že druhý pilot Andreas Lubitz vymkol kapitána z kokpitu a zámerne nasmeroval Airbus A320 k zemi. Pri tragédii vo francúzskych Alpách zahynulo 24. marca všetkých 150 ľudí na palube letu z Barcelony do Düsseldorfu.