Napätú atmosféru cítia tisíce zamestnancov - od najvyššieho manažmentu po robotníkov. Informuje o tom portál iDNES.
Autor TASR
,aktualizované Wolfsburg/Praha 29. septembra (TASR) - Wolfsburg, hlavné mesto automobilového koncernu Volkswagen, žije v obavách o svoju budúcnosť. Automobilku, ktorá je pýchou nemeckého inžinierstva, drví emisný škandál.
Napätú atmosféru vo Volkswagene cítia tisíce zamestnancov - od najvyššieho manažmentu po robotníkov. Informuje o tom portál iDNES.cz.
Niektorí zamestnanci majú obavy o budúcnosť automobilky. Škandál je len začiatok. V dlhodobom horizonte môže ohroziť celý automobilový priemysel.
Wolfsburg je mesto so 125.000 obyvateľmi. S Volkswagenom je spojené od obdobia druhej svetovej vojny. Už keď toto mesto plnilo Hitlerovu úlohu vyrábať autá pre obyčajných ľudí, pre automobilku pracovala polovica jeho obyvateľov.
"Každý vo Wolfsburgu očakáva ťažké časy," povedal taxikár Frank Schellenberg a pokračoval: "Mesto vďačí Volkswagenu za všetko. Má prsty v každom projekte, ktorý tu vidíte. To sa teraz určite zmení."
Severonemecké mesto sa predstavuje ako regionálne turistické centrum spolkovej krajiny Dolné Sasko. Jeho magnetom je múzeum vedy, galéria umenia a športové areály. Vplyv Volkswagenu, ktorý je najväčšou európskou automobilkou, siaha ďaleko za hranice mesta.
"Táto firma pozdvihla celý región," uviedol Michael Wilkens, riaditeľ miestnej priemyselnej a obchodnej komory. Ako ovplyvní aféra dieselgate život miestnych obyvateľov, zostáva zatiaľ nezodpovedanou otázkou.
Emisný škandál Volkswagenu, ktorý vypukol pred necelými dvomi týždňami, sa postupne rozrastá. Problematický softvér vo svojich autách dnes potvrdila aj divízia komerčných vozidiel nemeckej automobilky. Informovala o tom agentúra AP.
Volkswagen už krátko po vypuknutí škandálu v USA 18. septembra priznal, že softvér, ktorý umožňuje manipuláciu s emisnými testami, sa týka zhruba 11 miliónov vozidiel po celom svete. Na problém ako prvá poukázala americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA), keď spomínaného 18. septembra oznámila, že VW inštaloval do vyše 480.000 áut v USA softvér, ktorý pri testoch umelo znižoval produkciu škodlivých emisií.
Neskôr vyšetrovanie spustili aj ďalšie krajiny. Nemecký minister dopravy Alexander Dobrindt uviedol, že v Nemecku jazdí približne 2,8 milióna takýchto áut a postupne začali prichádzať ďalšie údaje. Audi oznámila, že problematický softvér sa týka asi 2,1 milióna jej áut a v prípade rovnomennej značky VW ide zhruba o päť miliónov áut. Motory s problematickým softvérom má aj približne 1,2 milióna škodoviek.
Najnovšie Günther Scherelis, hovorca divízie komerčných vozidiel VW, ktorá zahrňuje dodávky a pickupy, potvrdil informáciu denníka Hannoversche Allgemeine Zeitung, že kauza sa týka aj 1,8 milióna jej vozidiel. Ďalšie podrobnosti Scherelis nezverejnil.
Napätú atmosféru vo Volkswagene cítia tisíce zamestnancov - od najvyššieho manažmentu po robotníkov. Informuje o tom portál iDNES.cz.
Niektorí zamestnanci majú obavy o budúcnosť automobilky. Škandál je len začiatok. V dlhodobom horizonte môže ohroziť celý automobilový priemysel.
Wolfsburg je mesto so 125.000 obyvateľmi. S Volkswagenom je spojené od obdobia druhej svetovej vojny. Už keď toto mesto plnilo Hitlerovu úlohu vyrábať autá pre obyčajných ľudí, pre automobilku pracovala polovica jeho obyvateľov.
"Každý vo Wolfsburgu očakáva ťažké časy," povedal taxikár Frank Schellenberg a pokračoval: "Mesto vďačí Volkswagenu za všetko. Má prsty v každom projekte, ktorý tu vidíte. To sa teraz určite zmení."
Severonemecké mesto sa predstavuje ako regionálne turistické centrum spolkovej krajiny Dolné Sasko. Jeho magnetom je múzeum vedy, galéria umenia a športové areály. Vplyv Volkswagenu, ktorý je najväčšou európskou automobilkou, siaha ďaleko za hranice mesta.
"Táto firma pozdvihla celý región," uviedol Michael Wilkens, riaditeľ miestnej priemyselnej a obchodnej komory. Ako ovplyvní aféra dieselgate život miestnych obyvateľov, zostáva zatiaľ nezodpovedanou otázkou.
Divízia komerčných vozidiel VW potvrdila problematický softvér v 1,8 mil. áut
Emisný škandál Volkswagenu, ktorý vypukol pred necelými dvomi týždňami, sa postupne rozrastá. Problematický softvér vo svojich autách dnes potvrdila aj divízia komerčných vozidiel nemeckej automobilky. Informovala o tom agentúra AP.
Volkswagen už krátko po vypuknutí škandálu v USA 18. septembra priznal, že softvér, ktorý umožňuje manipuláciu s emisnými testami, sa týka zhruba 11 miliónov vozidiel po celom svete. Na problém ako prvá poukázala americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA), keď spomínaného 18. septembra oznámila, že VW inštaloval do vyše 480.000 áut v USA softvér, ktorý pri testoch umelo znižoval produkciu škodlivých emisií.
Neskôr vyšetrovanie spustili aj ďalšie krajiny. Nemecký minister dopravy Alexander Dobrindt uviedol, že v Nemecku jazdí približne 2,8 milióna takýchto áut a postupne začali prichádzať ďalšie údaje. Audi oznámila, že problematický softvér sa týka asi 2,1 milióna jej áut a v prípade rovnomennej značky VW ide zhruba o päť miliónov áut. Motory s problematickým softvérom má aj približne 1,2 milióna škodoviek.
Najnovšie Günther Scherelis, hovorca divízie komerčných vozidiel VW, ktorá zahrňuje dodávky a pickupy, potvrdil informáciu denníka Hannoversche Allgemeine Zeitung, že kauza sa týka aj 1,8 milióna jej vozidiel. Ďalšie podrobnosti Scherelis nezverejnil.