Približne 3000 rušňovodičov osobných i nákladných vlakov vstúpilo v Nemecku do štrajku za zvýšenie miezd, ktorý dnes po celej krajine vážne narušil železničnú dopravu.
Autor TASR
Berlín 22. apríla (TASR) - Približne 3000 rušňovodičov osobných i nákladných vlakov vstúpilo v Nemecku do štrajku za zvýšenie miezd, ktorý dnes po celej krajine vážne narušil železničnú dopravu. Informovala o tom agentúra Reuters, podľa ktorej ide už o šiesty štrajk na nemeckých železniciach za ostatných desať mesiacov.
Rušňovodiči nákladných vlakov prerušili prácu už v utorok popoludní a v noci nadnes sa k nim pridali aj ich kolegovia z osobnej dopravy.
Štrajk, ktorý má potrvať 66 hodín, ochromil železničnú dopravu v celom Nemecku, predovšetkým v Berlíne, Frankfurte nad Mohanom a Mannheime. Podľa údajov Deutsche Bahn dnes vypravili len asi 244 z obvyklého počtu 805 vlakov.
Predstavitelia nemeckého priemyslu odhadujú očakávané škody spôsobené štrajkom na 100 miliónov eur denne. Približne pätina nákladov v Nemecku, najväčšej európskej ekonomike, sa prepravuje po železnici.
Zo zodpovednosti za vyhlásenie štrajku sa navzájom obviňujú odborári a dominantný železničný dopravca Deutsche Bahn.
Štrajkujúci požadujú päťpercentný nárast platov a skrátenie pracovného týždňa z 39 na 37 hodín. Odborový zväz GDL, zastupujúci asi desať percent z takmer 200.000 zamestnancov železníc, žiada aj posilnenie svojho postavenia v rokovaniach s Deutsche Bahn.
Rušňovodiči nákladných vlakov prerušili prácu už v utorok popoludní a v noci nadnes sa k nim pridali aj ich kolegovia z osobnej dopravy.
Štrajk, ktorý má potrvať 66 hodín, ochromil železničnú dopravu v celom Nemecku, predovšetkým v Berlíne, Frankfurte nad Mohanom a Mannheime. Podľa údajov Deutsche Bahn dnes vypravili len asi 244 z obvyklého počtu 805 vlakov.
Predstavitelia nemeckého priemyslu odhadujú očakávané škody spôsobené štrajkom na 100 miliónov eur denne. Približne pätina nákladov v Nemecku, najväčšej európskej ekonomike, sa prepravuje po železnici.
Zo zodpovednosti za vyhlásenie štrajku sa navzájom obviňujú odborári a dominantný železničný dopravca Deutsche Bahn.
Štrajkujúci požadujú päťpercentný nárast platov a skrátenie pracovného týždňa z 39 na 37 hodín. Odborový zväz GDL, zastupujúci asi desať percent z takmer 200.000 zamestnancov železníc, žiada aj posilnenie svojho postavenia v rokovaniach s Deutsche Bahn.