Začiatkom roka 2012 bolo až 57,1 percenta článkov o Maďarsku negatívnych, tento pomer sa koncom roka znížil na 30,2 percenta.
Autor TASR
Budapešť 15. februára (TASR) - Vo svetových médiách sa posudzovanie Maďarska v uplynulom období zlepšilo a záujem o krajinu neutícha. Konštatoval to zástupca štátneho tajomníka úradu vlády zodpovedný za medzinárodnú komunikáciu Ferenc Kumin, podľa ktorého sa zahraničné médiá zaujímajú v poslednej dobe viac o to, ako Maďarsko dosiahlo pozitívne zmeny.
Z analýzy inštitútu Nézöpont, ktorú pod názvom Maďarsko vo svetových médiách v roku 2012 zverejnili v stredu v Budapešti, vyplýva, že v strednej Európe sa pozitívne názory o Maďarsku objavujú hlavne v Poľsku. Portugalské a španielske médiá prejavovali záujem o maďarské skúsenosti v alternatívnych spôsoboch riešenia krízy.
Najčastejšie sa s Maďarskom zaoberali vlani médiá v Spojených štátoch a tam sa objavilo aj najviac pozitívnych pohľadov na Maďarsko. Vlani zverejnili významné médiá v USA o Maďarsku celkom 840 článkov, v Nemecku 746 a vo Veľkej Británii 656 materiálov, pripomenul Kumin.
Z agentúr sa najviac venovali Maďarsku Bloomberg a Reuters.
Podľa slov Zsolta Antala z inštitútu Nézöpont v sledovaných 3659 článkoch 40 médií zo siedmich krajín malo vlani 46,5 percenta negatívny tón, 47,7 percenta bolo neutrálnych a 5,8 percenta bolo napísaných v pozitívnom ladení. "Medzinárodná pozornosť venovaná Maďarsku bola mierne intenzívnejšia, než aká by bola odôvodnená vzhľadom na veľkosť a medzinárodnú váhu krajiny," povedal Antal.
Začiatkom roka 2012 bolo až 57,1 percenta článkov o Maďarsku negatívnych, tento pomer sa koncom roka znížil na 30,2 percenta.
Kumin poznamenal, že často sa objavili vo zverejnených materiáloch vecné nepresnosti, tieto sa snažilo Maďarsko čo najskôr objasniť s tým, že názory autorov pritom neovplyvnili.
Podľa jeho vyjadrenia zahraničné médiá sledujú dianie v Maďarsku "svojskou optikou", cieľom Maďarska však nie je ani tak dosiahnuť pozitívnejší obraz krajiny, ako poskytnúť novinárom dôkladnejšie informácie o opatreniach vlády a o prebiehajúcich procesoch.
Najviac mediálnych výstupov o Maďarsku vzniklo začiatkom minulého roka - vyše 700 článkov, čo však bolo výsledkom diania predchádzajúceho obdobia. Najhorúcejšími témami bola vtedy nová ústava, právne konania Európskej únie voči Maďarsku, rokovania s Medzinárodným menovým fondom (MMF) a provládny Pochod mieru.
Maďarsko dostali do negatívneho svetla najmä témy týkajúce sa extrémnej pravice a analyzovanie otázky demokracie. V mnohých článkoch sa objavovala situácia opozície, pričom jej názory dostali značný priestor, dodal Antal.
Z analýzy inštitútu Nézöpont, ktorú pod názvom Maďarsko vo svetových médiách v roku 2012 zverejnili v stredu v Budapešti, vyplýva, že v strednej Európe sa pozitívne názory o Maďarsku objavujú hlavne v Poľsku. Portugalské a španielske médiá prejavovali záujem o maďarské skúsenosti v alternatívnych spôsoboch riešenia krízy.
Najväčšiu pozornosť Maďarsku venovali médiá v USA
Najčastejšie sa s Maďarskom zaoberali vlani médiá v Spojených štátoch a tam sa objavilo aj najviac pozitívnych pohľadov na Maďarsko. Vlani zverejnili významné médiá v USA o Maďarsku celkom 840 článkov, v Nemecku 746 a vo Veľkej Británii 656 materiálov, pripomenul Kumin.
Z agentúr sa najviac venovali Maďarsku Bloomberg a Reuters.
Podľa slov Zsolta Antala z inštitútu Nézöpont v sledovaných 3659 článkoch 40 médií zo siedmich krajín malo vlani 46,5 percenta negatívny tón, 47,7 percenta bolo neutrálnych a 5,8 percenta bolo napísaných v pozitívnom ladení. "Medzinárodná pozornosť venovaná Maďarsku bola mierne intenzívnejšia, než aká by bola odôvodnená vzhľadom na veľkosť a medzinárodnú váhu krajiny," povedal Antal.
Začiatkom roka 2012 bolo až 57,1 percenta článkov o Maďarsku negatívnych, tento pomer sa koncom roka znížil na 30,2 percenta.
Kumin poznamenal, že často sa objavili vo zverejnených materiáloch vecné nepresnosti, tieto sa snažilo Maďarsko čo najskôr objasniť s tým, že názory autorov pritom neovplyvnili.
Podľa jeho vyjadrenia zahraničné médiá sledujú dianie v Maďarsku "svojskou optikou", cieľom Maďarska však nie je ani tak dosiahnuť pozitívnejší obraz krajiny, ako poskytnúť novinárom dôkladnejšie informácie o opatreniach vlády a o prebiehajúcich procesoch.
Najviac mediálnych výstupov o Maďarsku vzniklo začiatkom minulého roka - vyše 700 článkov, čo však bolo výsledkom diania predchádzajúceho obdobia. Najhorúcejšími témami bola vtedy nová ústava, právne konania Európskej únie voči Maďarsku, rokovania s Medzinárodným menovým fondom (MMF) a provládny Pochod mieru.
Maďarsko dostali do negatívneho svetla najmä témy týkajúce sa extrémnej pravice a analyzovanie otázky demokracie. V mnohých článkoch sa objavovala situácia opozície, pričom jej názory dostali značný priestor, dodal Antal.